Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihtarilanka - Kumpi pihtasi, miksi ja kaduttiko jälkeenpäin?

Vierailija
03.06.2017 |

Lanka kaikille miehille/naisille, jotka ovat parisuhteessaan pihdanneet viimeisen vuoden aikana.
> Kumpi pihtasi ja kuinka kauan?
> Mistä syystä?
> Millaisia reaktioita aiheutti?
> Keskustelitteko asiasta pihtaamisen päätyttyä vai jäikö asia leijumaan ilmaan?
> Kaduttiko jälkeenpäin?
> Aiotko pihdata jatkossa / hyväksytkö kumppanin pihtaamisen jatkossa?

Pihtarilanka - Kumpi pihtasi, miksi ja kaduttiko jälkeenpäin?

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanka kaikille miehille/naisille, jotka ovat parisuhteessaan pihdanneet viimeisen vuoden aikana.

> Kumpi pihtasi ja kuinka kauan?

> Mistä syystä?

> Millaisia reaktioita aiheutti?

> Keskustelitteko asiasta pihtaamisen päätyttyä vai jäikö asia leijumaan ilmaan?

> Kaduttiko jälkeenpäin?

> Aiotko pihdata jatkossa / hyväksytkö kumppanin pihtaamisen jatkossa?

miehenä pihtaamisesta joutuu kärsimään, itselle ei tulisi mieleenkään jättää toista kylmäksi tai käyttää rakkauselämää aseena. Pihtaajat henkisesti lukioikäisiä jotka eivät ole vielä teiniangstistaan päässeet eroon. Jos joutuu kiristää toista, vika löytyy peilistä

Vierailija
2/49 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaaja ei rakasta vaan manipuloi toisen tunteita ja vahingoittaa pysyvästi suhdetta. Narsismin oire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaaminen kertoo henkisestä kypsymättömyydestä. Jos pihtaa, manipuloi toisen tunteilla ja tuhoaa samalla seksielämänkin. Lapsellista ja vahingollista toimintaa... mitä sellaisten päässä liikkuu jotka haluavat rangaista puolisoa?? Sadismia?

Vierailija
4/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tässä, ja nainen pihtaa. Viikko voi mennä, norm. seksiä 3-4x viikko. Välttelee kontaktia ja keskustelua vaikka yritän avata keskustelua. Saan syyt niskoilleni olemattomista asioista. Pihtailun jälkeen seksi tuntuu kylmältä ja stondauksessa joskus ongelmia, ei tunnu siltä rakkaalta ihmiseltä jonka tapasi ennen. Raivostuttavaa käytöstä mutta olen sen sietänyt ja yrittää mukautua ja yrittänyt antaa ihmisen kasvaa mutta nyt 6v jälkeen alkaa riittää. Onkohan naisella salasuhde?

Vierailija
5/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on. Sopii juurikin kohdalleni.

Vierailija
6/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaaminen vahingoittaa parisuhdetta, luo entistä pahempia jännitteitä, murentaa toisen itsetuntoa (enkö kelpaakaan enää toiselle?).

Narsismia/välinpitämättömyyttä? En tiedä mutta typerää ja vastuutonta se on.

Nämä tietää jos se sattuu omalle kohdalle. Yleensä pihtari on nainen, mutta voi se olla mieskin. Sen kokeneena tiedän etten itse aio koskaan olla se henkilö joka toiselle aiheuttaa kärsimystä. Pihtaaminen on halveksuttavaa ja lapsellista eikä siinä oli mitään rehentelyn aihetta.

N31

Vierailija
7/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä enkä hyväksy pihtaamista. Vaikka olisi riita niin silti minulta saa aina. Omien kokemusten perusteella pihtaaminen on naisten juttu. Kerran sain huumorilla kun toinen ei halunnut. Oraalia beibe jos seksi ei huvita.

Se heitto nauratti eksää niin että sain sitä. Pihtaaminen suhteessa on niin väärin että mielestäni se on rikos. Jos kuvitellaan että siitä joutuisi oikeuteen niin mikä olisi tuomio?

Vierailija
8/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pihtaan aina. Se on kivaa.

Vierailija
9/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy sanan "lanka" käyttöä eng. "thread" tilalla suomenkielisissä keskusteluissa. Suomeksi se on ketju/keskustelu, ei lanka.

Vierailija
10/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihtasi, enenevässä määrin kymmenen vuotta, viimeiset viisi täysin. Syyksi sanoi, että ei vaan halua, ja tämän enempää ei koskaan suostunut asiasta puhumaan. No mutta sitten löysi itselleen vihdoin uuden naisen, ja jopa täyttyi kaapit ja laatikot kaiken maailman potenssirohdoista - sellaisista, joita saa tilattua netistä, ei tietty puhettakaan, että olis hakenut jotain laillista lääkäristä.

Erohan siitä seurasi. Tästä on jo monta vuotta, olen itsekin uudessa suhteessa, ja oon kyllä tehnyt aika selväksi, että seksi on ja pysyy tärkeänä osana suhdetta.

Vierailija
11/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy pihtaamista. Parisuhteeseen kuuluu seksi ja toisen huomioiminen.

Vierailija
12/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Kumpi pihtasi ja kuinka kauan? Puolisen vuotta

> Mistä syystä? Masennus

> Millaisia reaktioita aiheutti? Kumppani huolissaan ja hoisi lapsia ja kotia ja osittain minua.

> Keskustelitteko asiasta pihtaamisen päätyttyä vai jäikö asia leijumaan ilmaan? Kyllä siitä vuosiksi jäi epävarmuutta ja etäännyimme toisistamme. nyt paremmin jos asiat.

> Kaduttiko jälkeenpäin? No ei oikeastaan kaduta, kun en sille mitään voinut.

> Aiotko pihdata jatkossa / hyväksytkö kumppanin pihtaamisen jatkossa? Jos kumppanini sairastuu niin ymmärrän jos minun tyydyttämiseni ei ole silloin pääosassa. Ja en tarkoituksellisesti ainakaan aio pihdata jos masennus taas niin en tiedä millainen silloin olen.

Vierailija
13/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotattehan pihtaamisen haluttomuudesta? Miten huomioitte kumppania, vai keskityttekö ruikuttamaan, ettette ole saanut seksiä ainakaan kolmeen päivään?

Vierailija
14/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotattehan pihtaamisen haluttomuudesta? Miten huomioitte kumppania, vai keskityttekö ruikuttamaan, ettette ole saanut seksiä ainakaan kolmeen päivään?

Haluttomuus muuttuu pihtaamiseksi, kun ei halua selvittää mistä haluttomuus johtuu. Huomioin vaimoni kuten asiaan kuuluu. T. M45, yksi kerta seksiä tänä vuonna.

Vierailija
15/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi nimitellä puolisoa pihtaajaksi, kuin ottaa vastuu siitä, että oma käytös eli puolison huono kohtelu on johtanut puolison haluttomuuteen.

Karmeita puolisoita nämä, joiden mielestä puolisolle pitää antaa, vaikka on hirveän paha mieli puolison huonosta käytöksestä. Ei se puoliso ole mikään likasanko, jonka pitää lisäksi konemaisesti tyydyttää tarpeesi vaan tunteva ihminen.

Vierailija
16/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluttomuus muuttuu pihtaamiseksi, kun ei halua selvittää mistä haluttomuus johtuu. Huomioin vaimoni kuten asiaan kuuluu. T. M45, yksi kerta seksiä tänä vuonna.

Kiitos vastauksesta. Varsin fiksu perustelu.

Minua on syytetty pihtaamisesta. Itse koen kysymyksen olevan haluttomuudesta. Sen syynä taas on, ettei minulta tunnuta haluavan kuin aterian nenän eteen, puhtaita kalsareita korissa ja seksiä.

Minua ei ole kertaakaan halattu tai suukotettu ainakaan vuoteen. Tai kerrottu, että tykätään. Kuulumiseni eivät kiinnosta. Mutta seksiä pitäisi olla ainakin kolmesti viikossa.

Haleja ja hellyyttä haluttaisi hakea vaikka muualta jo.

Vierailija
17/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttomuus on sysisurkea tekosyy yrittää legitimoida omaa pihtaamistaan. Taustalla kyvyttömyys keskustella omasta seksielämästä miehensä kanssa ja omat selvittämättömät ongelmat korvien välissä. Narsismin piirre, kun käyttää omaa valta-asemaa toiseen ja aiheuttaa toiselle kärsimystä. Jos ei haluta, pitää siltä kyetä keskustelemaan, miksei haluta. Ennen kaikkea: miten haluttomuus poistetaan mahdollisimman pian ja palataan takaisin terveeseen elämään.

Sairaus on tietysti eri asia. Suurin osa ihmisistä kuitenkaan ei ole sairaita 24/7 elämässään.

Pihtarit pitää jättää siihen paikkaan ja etsiä parempi parisuhde, jossa kumppani oikeasti rakastaa eikä manipuloi toista. Heidän paikkansa on elää loppuelämänsä yksin niin tietävät miltä yksin jätetyksi tuleminen tuntuu.

Vierailija
18/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Varsin fiksu perustelu.

Minua on syytetty pihtaamisesta. Itse koen kysymyksen olevan haluttomuudesta. Sen syynä taas on, ettei minulta tunnuta haluavan kuin aterian nenän eteen, puhtaita kalsareita korissa ja seksiä.

Minua ei ole kertaakaan halattu tai suukotettu ainakaan vuoteen. Tai kerrottu, että tykätään. Kuulumiseni eivät kiinnosta. Mutta seksiä pitäisi olla ainakin kolmesti viikossa.

Haleja ja hellyyttä haluttaisi hakea vaikka muualta jo.

Jättämällä miehen kylmäksi hän etääntyy sinusta vielä enemmän, ja sitten on turha odottaa läheisyyttä. Pihtaamista selvimmillään. Seksi kuuluu parisuhteeseen: jos sitä ei ole, se on vain huono kämppäkaveruutta. Miehenä lähtisin suhteesta, koska en haluaisi olla kiristyksen kohteena.

Vierailija
19/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompi nimitellä puolisoa pihtaajaksi, kuin ottaa vastuu siitä, että oma käytös eli puolison huono kohtelu on johtanut puolison haluttomuuteen.

Karmeita puolisoita nämä, joiden mielestä puolisolle pitää antaa, vaikka on hirveän paha mieli puolison huonosta käytöksestä. Ei se puoliso ole mikään likasanko, jonka pitää lisäksi konemaisesti tyydyttää tarpeesi vaan tunteva ihminen.

Huono käytös tulee keskustella auki. Pihtaamalla kukaan ei opi asiasta mitään ja tilanne pahenee entisestään. Kukaan ei osaa lukea ajatuksia mistä pihtaaminen johtuu. Pihtaaminen on lapsellinen ratkaisu, koska siinä ei ratkaista ongelmaa. Täysin epäkypsää käytöstä. Keskustelemalla ongelmat ratkaistaan. Jos ei halua keskustella vaan kiukutella ja kiristää toista emotionaalisesti, ansaitsee tulla jätetyksi. 

Vierailija
20/49 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pihtaisin, kokisin huonoa omaatuntoa, koska:

- pihtaaminen ei ole keskustelua, vaan lapsellinen pakokeino tilapäiseen ongelmaan

- pihtaamiseen syy ratkeaa vain keskustelemalla

- pihtaaminen on kiristystä ja vallan väärinkäyttöä

- pihtaaminen syö puolison itsetuntoa ("Enkö kelpaa? Olenko ruma?")

- seksielämästä huolehtiminen kuuluu kummallekin suhteen osapuolelle

- pihtaaminen muistuttaa prostituutiota (tee asia X, saat palkkion)

- en halua että minulle tehdään samoin

- pihtaaminen etäännyttää kummatkin osapuolet toisistaan

Lapselliset uhkailut kuuluvat teini-ikään, mutta aikuisen tulee osata ottaa vastuu elämästään ja kyetä keskustelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi