Tulevan ekaluokkalaisen uhma
Pelottaa syksyllä alkava koulu, kun lapsella on nyt niin kova uhma päällä. Eskarilainen mm. Löi huhtikuussa eskariopettajaansa naamaan, kun opettaja komensi lasta. Lapsi saa muutenkin hirveitä raivareita, jolloin karjuu ja pui nyrkkejään (vaikka tuota päiväkodin tapausta lukuunottamatta ei niillä kyllä ketään hakkaa kuitenkaan). Onko ihan normaalia, että ekaluokan aloittavan uhka on näin kova?
Kommentit (3)
Huh. Toivotan onnea!
Varautukaa koulunvaihtoon, esim. pienluokka voisi olla hyvä.
Meidän lapsi oli melkoinen huitoja välitunnilla ja käytävässä:
töni tai huitoi repulla heti kun tunsi olevansa alakynnessä.
Koululääkäri teki tästä omat - virheelliset - päätelmänsä. Hän kysyi lapselta tarkastuksessa minun istuessani vieressä:
-Lyödäänkö sua kotona?
Lapsi hölmistyi ja tuijotti lääkäritätiä, vastasi: -Ei. ja katsoi minua silmät suurina.
Kysyin, mistä hän päättelee, että olen niin alkeellinen ihminen,
että muka lyön muita ihmisiä.
Koululääkäri vastasi, että kaikilta lapsilta kysyttiin samaa.
Ei kysytty.
Kerroin muille vanhemmille,
miten lääkäri käyttäytyi ja he kehottivat valittamaan hänestä.
En uskaltanut kostotoimien pelossa (ilkivaltaiset lasut olisivat varmasti seuranneet valitusta).
Koulu oli turkulainen Vasaramäen koulu, vuosi 2012.
.
Meillä sama ongelma ja sama pelko. Voimakas uhma päällä, luulin että pahimmat olisi ohi ennen murrosikää.
Lapsi tarvitsee paljon tukea ja keskusteluyhteyttä vanhempiin. Toivotaan että koulun alkaessa kaikki kääntyisi parempaan suuntaan. Meillä siis ihan selkeästi kouluun meno ahdistaa ja pahentaa uhmaa.
Kuulostaa kyllä aika rajulta. Meilläkin on uhmakkuutta, joka kuuluu ikään, mutta ei sentään fyysistä uhkaa.