Lapsen huono todistus. Peruin kaikki kesäsuunnitelmat.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Wilmassa ei merkintää kokeista saati arvosanoista. Tyhjää on.
Läksyjä ei kuulemma ole tai ne oli tehty jo koulussa. Ei myöskään merkintää tekemättömistä läksyistä. Tuntimerkintöjä koko vuodelta tasa 5kpl ja ne koskee myöhästymisiä.
Olen jutellut open kanssa kevätlukukaudella 4 kertaa ja aihetta huoleen ei ole ollut.
Mitä muuta tässä ois pitänyt tehdä?
Joo, olen ihan jumalattoman huono äiti kun en ole soittanut opelle joka päivä kun ei ole läksyjä tai kokeista ei ole tietoa.
Ap
ÄLÄ VALEHTELE.
Tulevat kokeet ja niistä saadut arvosanat eivät välttämättä ole kaikissa aineissa wilmassa.
Jokaisen jakson arvosanat ovat AINA.
Ja niistä näkee pitkin vuotta, missä mennään.
Miksi et seuraa niitä? Sinä olet onneton provo tai surkea äiti.
Kurssimuotoinen yläaste, ap. Joka jakson arvosanat wilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy meillä joka jakson arvosanat. Lapsi sai 2 todistusta nyt 7. lk aikana, näissä toki arvosanat, jaksokohtaisia ei ole tullut.
Ei ole meilläkään joka jakson jälkeen wilmassa. Mutta kokeiden arvosanat tietysti on.
Nyt vaan otat asian puheeksi opettajan kanssa, joku tuossa ei ihan täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Lopetti 7. luokan. Yhtään koetta en ole kotona nähnyt. Open mukaan kaikki ok.
Todistus silti täynnä vitosia ja kutosia.
Ap
Normaali vanhempi kyllä seuraa lapsen opintojen sujumista läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Lopetti 7. luokan. Yhtään koetta en ole kotona nähnyt. Open mukaan kaikki ok.
Todistus silti täynnä vitosia ja kutosia.
Ap
Meillä ei myöskään tullut yläkoulussa yhtään koetta kotiin näytille. Ne kokeet tulevat ja menneet ovat Wilmassa. Kokeiden arvosanat piti siellä kuitata nähdyiksi. Olisiko teillä myös näin?
Vierailija kirjoitti:
Aresti ei auta. Jos nuorella on oppimisvaikeuksia,siihen on hankittava apua. Kyllä lasten tehtävä on itse käydä sitä koulua,ei vanhempien. Seiskaluokan numeroita ehtii korottelemaan kyllä. Älä pilaa koko perheen kesää mielivaltaisilla rangaistuksilla.
Lapsi käy koulua, mutta vanhempi tukee ja kannustaa ja on koko ajan selvillä siitä, missä mennään.
Koe numerot näkee sieltä wilmasta.
Ei todistu oles missään wilmassa vaan jaetaaan kevätjuhlassa!!
Lapsen kanssa nyt selkeä kehityskeskustelu. Siinä on sovittava muutostarpeista ja implementoitava ne tulevalla kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan (Vaasa) ole mitään kurssiarvosanoja. Wilmaan tulee koearvosanat ja todistus arvosanoineen jouluna ja keväällä. Ei pidä yleistää. Se on toki outoa, jos ap:n lapsen koulussa ei kokeita laiteta Wilmaan. Mutta kai lapselta olisi voinut kysyä.
Tsemppiä ap, kyllä se pettymys jo maanantaiksi haihtuu. "Kehityskeskustelu" teinin kans ja ens lukuvuonna tsemppaatte molemmat: toinen läksyissä ja toinen tarkkailussa. Tälle lukuvuodelle et voi enää mitään ja voisiko olla että se kannustus kuitenkin tois paremmat tulokset
Turhaan lastasi syyllistät siitä, että itse olet epäonnistunut äitinä.
Ei tarvii joka päivä soittaa, mutta totta ihmeessä vanhempien pitäisi tehdä jotain jos eivät näe yhtään koetta esim. koko syyslukukauden aikana.
Sun ja miehesi piikkiin menee ap. Ja opettajan myös.
Vieläkin ottaa koville, miten tästä jatkaa kun lapsen arvosanat vaan laskee. Korkkasin toisen siiderin, antaa mennä vaan kun on alamäki.
Hälläväliä ja sitten kova rangaistus....just. Hop hop ap vanhemmuuden kurssille, ennen kuin saat enempää vahinkoa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin ottaa koville, miten tästä jatkaa kun lapsen arvosanat vaan laskee. Korkkasin toisen siiderin, antaa mennä vaan kun on alamäki.
Nooh kun on itse nousuissa niin hyvin kompensoi lapsen arvosanojen laskua
Vierailija kirjoitti:
Joo, ap:n kannattaa perua kaikki kesämenot ja jäädä sohvalle juomaan siideriä ja syyttämään lastaan kesän pilaamisesta.
Wilmassa ei merkintää kokeista saati arvosanoista. Tyhjää on.
Läksyjä ei kuulemma ole tai ne oli tehty jo koulussa. Ei myöskään merkintää tekemättömistä läksyistä. Tuntimerkintöjä koko vuodelta tasa 5kpl ja ne koskee myöhästymisiä.
Olen jutellut open kanssa kevätlukukaudella 4 kertaa ja aihetta huoleen ei ole ollut.
Mitä muuta tässä ois pitänyt tehdä?
Joo, olen ihan jumalattoman huono äiti kun en ole soittanut opelle joka päivä kun ei ole läksyjä tai kokeista ei ole tietoa.
Ap