Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 30v toimistoduunari-nainen, miten pukeudut töihin?

Vierailija
03.06.2017 |

Mitä käytännössä vedät päälle kun itse saa vaatteet valita? Aiemmin on itsellä työn puolesta tullut vaatteet.
Arvelisin että joku siisti nätti paita? Mutta entä farkut vai pitääkö olla jotkut siistit mustat housut? Entäs kengät sitten? Ei tennareita mutta ei mitään korkkareitakaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujq, erilaisia tennareita, t-paita, talvella villapaita tai villapaita. Töissä sairaalan hallinnossa.

Vierailija
2/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä jo vähän yli 30v, mutta toimistotyössä ollut nuorempanakin. Vaatetuksena käytännössä aina farkut tai joskus harvoin kesähelteillä hame. Yläosana kaikkea mahdollista t-paidasta kauluspaitaan ja neuleisiin. Tennarit ja korkkarit on kummatkin ok, kuten myös ballerinat, sandaalit ja talvella nilkkurit tai saappaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt kaapista sattuu löytymään... Joskus käytän farkkuja, joskus mustia suoria housuja, välillä hametta. Paitana ihan tavallisia siistejä puuvillapaitoja. Siis ei kauluspaitoja, vaan sellaisia pitkähihaisia t-paitoja (onkohan oikea nimitys?). Jalassa tennarit, nilkkurit tai matalat avokkaat.

Mun työ on semmoista, missä pyöritään enimmäkseen toimistolla omalla porukalla. Asiakastapaamisia on vain silloin tällöin, ja ne ovat tiedossa etukäteen. Niinä päivinä pukeudun jakkupukuun tai kotelomekkoon tms, ja laitan korkkarit jalkaan. Lisäksi mulla on työpaikallani jemmassa yksi ns. parempi asukokonaisuus (jakku, mekko, laukku, sukkikset ja kengät), jos joutuu kesken päivän lähteä vaikkapa tuuraamaan pomoa johonkin tilaisuuteen.

Vierailija
4/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaan fiilis että muut ei välttämättä ole farkuissa ja tennareissa tuolla firmassa, yksityinen yritys kyseessä.

ap

Vierailija
5/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eidän toimistoissa duunariportaan naiset pukeutuvat täysin kasuaalisti. Farkkuja, trikoohousuja, trekkinsejä, jegginsejäkellohameita, collegemekkoja, paitapuseroita, t-paitoja, villatakkeja ja neulepaitoja. Tennareita, valleriinoja, mokkasiineja.

Päälliköillä on sitten aika kova yritys ja enempi jakkupukulinjaa näyttävillä koristetikkauksilla ja kullanvärisil napeilla. Varsinaiset johtajat on yleensä jossain sellaisessa vaatteessa, jota ei sinänsä huomaa: perusfarkkua tai eleetöntä mekkoa ja joku siisti neulepusero tai jakku. Jotain, missä on helppo olla ja joka jättää kaiken huomion sille, mitä sen kantaja sanoo.

Vierailija
6/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat tai tummat farkut/kapeat tummat housut, siisti paita, trikoinen jakku asiakasvierailupäivinä. Kenkinä yleensä tennarit, asiakkaiden varalle matalakorkoiset sisäkengät.

Myös erilaisia polvipituisiahameita on työkavereilla, mutta itse arkailen rumia jalkojani, enkä uskalla pitää hameita. Ehkä kesällä uskaltaisi, kun suurin osa ihmisistä on lomalla?

Hallinnollisia hommia teen. Aika vapaasti ihmiset pukeutuvat, ainoastaan se, että asiakkaiden edessä pidetään jakkua, tuntuu olevan kaikilla käytäntönä. Ja jakkujakin on monenlaisia, harvalla ihan esimiehiä lukuunottamatta se jakku on sellainen klassinen harmaa/musta muodollinen vaate.

Vierailija
7/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Franarit

Vierailija
8/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuljen kyllä farkuissa ja tennareissa :D siksi aloinkin miettiä pitäisikö tätä pukeutumista nyt töihin jotenkin päivittää, pelkään että näytän jotenkin epäsiistiltä toisten joukossa

ap

Vierailija
9/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :)

ap

Vierailija
10/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ja joku neule. Kenkinä jotkut lenkkarit, tennarit tmv. Töissä käytän sitten sisäkenkiä.

Vierailija
11/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkengät hankkisin. Mulla on mustat nahkaiset aika matalat avokkaat. Muuten sulla on varmaan jo vaatteita omasta takaa. Paitapusero aina vähän "virallistaa" farkkujakin, jos tahdot pukeutua paremmin.

Kaikkein tärkeintä on mun mielestä, ettet käytä kovin avoinaisia/seksikkäitä vaatteita. Esim avonaiset topit ja alaosasta minarit, jegginssit ja legginssit jättäsin vapaa-ajalle.

Vierailija
12/12 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitapuserot on kivoja, ja niitähän löytyy monessa eri kuosissa. Ja sopivat ihan farkkujenkin kanssa.