Juliste aikuisessa kodissa ihan sinitarroilla seinässä, mitäs tuumaisit?
Mulla on tollainen kantava seinä johon ei reiän reikää saa ilman kunnon poraa ja haluaisin siihen kuitenkin vaikka Ikeasta jonkun kivan "taulun". En keksi muuta kuin julisteen sinitarroilla, onko ihan hölmö ajatus?
Kommentit (22)
Voisiko julisteen laittaa kehyksiin ja matalan tason päälle nojaamaan seinään? Joskus näkee isoja tauluja lattialla, samalla tyylillä. Itse tykkään.
Laita mieluummin teipillä, ei jää niin isot jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko julisteen laittaa kehyksiin ja matalan tason päälle nojaamaan seinään? Joskus näkee isoja tauluja lattialla, samalla tyylillä. Itse tykkään.
Ei kun siinä on huonekalu alla ja haluaisin sen julisteen ylemmäksi siis. Ei tosin ole Ikeassa juuri mitään miellyttävää valikoimaakaan juuri nyt, höh.
Kyllä mä ennemmin kehystäisin sen julisteen tauluksi ja poraisin sen reiän seinään. Piiloonhan se jokatapauksessa sen taulun taakse jää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ennemmin kehystäisin sen julisteen tauluksi ja poraisin sen reiän seinään. Piiloonhan se jokatapauksessa sen taulun taakse jää.
Ei se reikä itsessään tässä ongelma olekaan vaan se ettei mulla ole työkaluja porata tuollaiseen paksuun kantavaan seinään. Ei pysty laittamaan reikää vasaralla ja ruuvarilla mitä muihin seiniin onnistuu.
Laita kevyt kehykset vaikka Ikeasta ja sit se seinään ns. taulukoukulla, semmonen joka naputellaan muutamalla pienellä ja ohuella naulalla kiinni.
Pistä 2 puolisella teipillä. Tulee siistimpi.
Vierailija kirjoitti:
Laita kevyt kehykset vaikka Ikeasta ja sit se seinään ns. taulukoukulla, semmonen joka naputellaan muutamalla pienellä ja ohuella naulalla kiinni.
Ei tuokaan uppoa tuohon seinään, olen kokeillut.
Taulukoukku ja kevyet muovikehykset julisteelle. Onnistuu kiviseinäänkin ja tarvit vain vasaran.
Vierailija kirjoitti:
Taulukoukku ja kevyet muovikehykset julisteelle. Onnistuu kiviseinäänkin ja tarvit vain vasaran.
No en ole kyllä saanut koukkuakaan uppoamaan tuollaiseen seinään, siis menee muutaman millin mutta ei ole niin hyvin kiinni että mitään voisi siihen ripustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikaliimaa taulukoukun taakse niin pysyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se jää sillä tavalla häröttämään, en tajua ettekö muut ole koskaan kokeilleet. Ei siis mene se taulukoukun pohja edes seinään asti että siihen mitään liimaakaan voisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo olisi parempi ratkaisu kuin sinitarra tai teippi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä saanut koukkuakaan uppoamaan tuollaiseen seinään, siis menee muutaman millin mutta ei ole niin hyvin kiinni että mitään voisi siihen ripustaa.
Graniittiako se seinä on? Kyllä ne pitäisi betonielementtiin upota.
No ota ne naulat pois siitä taulukoukusta ja sit jollain superliimalla kiinnität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Graniittiako se seinä on? Kyllä ne pitäisi betonielementtiin upota.
No en ole mikään insinööri niin en voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
No ota ne naulat pois siitä taulukoukusta ja sit jollain superliimalla kiinnität?
Tuntuu kyllä aika hifiltä ratkaisulta...
Jos asut kerrostalossa Suomessa niin todennäköisesti seinäsi on samanlaista betonia kuin mulla on ollut about kymmenessä asunnossa. Siihen menee kyllä taulukoukku, niitä on eri kokoisia, kokeile. Sinitarralla juliste seinään tuo kyllä teiniviboja ysäriltä.
Laita sellaisella washi-teipillä. :) Googlesta/Pinterestistä löytyy vinkkejä toteutukseen.
Mulla on ja en välitä mitä muut ajattelee.