Sain sen palkan mitä pyysinkin. Nyt kaduttaa
Hinnoittelin itseni aivan liian alas. Tuuraan vakityöntekijöitä ja työ vaatii ääretöntä tarkkuutta. Kokemusta tai oppia itselläni ei tosin ollut kuin pari kk samassa paikassa ennen kesää. 1800€/kk. Voihan nolous.
Kommentit (10)
Juu no opiskelijalle tuo ihan ok ja nyt tosiaan opin ja ensi kerralla tiedän mitä vaatia. Kokemushan tässä se tärkein itselleni. :)
Ap
Nyt alat hakea uusia työpaikkoja aktiivisesti. Kun sopiva löytyy (sopivalla palkkauksella) käyt kertomassa esimiehellesi, että voi harmin paikka, kun olen niin viihtynyt täällä, mutta nyt on pakko lähteä, koska palkka. Nykyinen työnantajasi nostaa palkkaasi tässä kohtaa, jos he haluavat pitää sinut talossa ja heillä on varaa siihen.
Voit myös olla aktiivinen etukäteen: kysäiset esimieheltä ikään kuin ohimennen, että saanhan ilmoittaa sinut referenssiksi cv:ssäni. Tämä on viesti hänelle siitä, että et todellakaan ole tyytyväinen palkkaan ja olet jo katselemassa töitä muualta. Tämä kannattaa sanoa ihan ääneen: olen viihtynyt tosi hyvin täällä jne. mutta tarvitsen enemmän rahaa elämiseeni.
Mun miehelle kävi samoin. Tajusi vasta jälkeen päin työn vaativuuden. Sai neuvoteltua uuden palkan, kun oppi hommat.
Juuri tästä syystä naisten palkka on miehiä matalammalla tasolla. Ei ole kyse patriarkaatin juonista, vaan naisten omasta tunaroinnista.
No, jos toisaalta olet aloittelija ja kesätöissä (?), ei kannata surkutella. Jos työsuhteesi jatkuu pidempään, voit aivan hyvin pyytää palkankorotusta, jos ja kun työpanoksesi vastaa kokeneempaa tyyppiä. Ei se muutaman satasen menetys kuussa tunnu eläkkeelle jäädessä missään. Nyt vaan hankit työkokemusta että on tukea korkeammille palkkapyynneille.
Tässä kiteytyi miksi se naisen euro on 80snt.