Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalaisen kaikki kuviksentunnin tuotokset paperinkeräykseen

Vierailija
02.06.2017 |

Harmittaa aika lailla. Lapsen kaikki piirrokset, askartelut ynm. koko ykkösluokan osalta on roskissa. Ei oltu säilytetty yhtään kotiin vietäväksi. Lapsi on pienryhmässä muut tunnit, mutta kuviksen tunnit on ollut kotiluokassa. Ja kun ei ole ollut paikalla, kun niitä piirustuksia on otettu seiniltä alas, niin ei ole opettaja sen vertaa uhrannut ajatusta, että olisi jonkun työn säästänyt. Olisin halunnut muistoksi edes yhden tai kaksi. Lapsi on kuitenkin ihan taitava piirtämään, opettaja itse kehui asiaa minulle talvella. Olisi tietenkin pitänyt siinä tilanteessa tajuta sanoa että kai niitä töitä saa sitten kotiin, mutta pidin asiaa itsestään selvänä. Tiedän, pikkuasiahan tämä on, mutta silti harmittaa. Lapselle en tietenkään harmitustani näytä, lohdutin että sitten ensi vuonna uusia ja että askarrellaan ja maalataanhan sitä kotonakin. Sisäisesti kuitenkin kihisen, niin puran sen tänne palstalle.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaja on antanut muille työt kotiin mutta yhdelle lapselle ei, niin hän on toiminut väärin.

Kouluun viestiä ja opettaja voi vaikka mennä paperiroskista kaivamaan jotta LAPSEN työt pelastuvat! Eivät ne ole opettajan vaan lapsen!

Vierailija
22/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuiseen kiertoon. Hieno ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten piirustukset on rumia. Heitin ihan itse meidän neljäsluokkalaisen piirustukset paperinkeräykseen.

Se varmaan riippuu aika paljon sen lapsen taidoista onko rumia. Äitimme oli säästänyt ison läjän jokaisen meidän lasten piirustuksia ja niitä katseltiin just pari viikkoa sitten. Täytyy sanoa että velipojan tekeleet oli tosi hienoja. Eikä ne meidän muidenkaan niin tolkuttoman huonoja olleet.

Vierailija
24/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ihme. Meidän lapsille on joka ikinen kevät tullut muovikassillinen piirustuksia kotiin. Koulussa eivät edes haluaisi niitä hävittää.

Ymmärrän tuskasi. Mulla on varastossa kaikki piirustukset pahvilaatikoissa. Lapset saavat sitten joskus aikuisena itse käydä ne läpi.

Pahvilaatikossa? Mitähän lapsesi ajattelevat sinusta isoina? Ei tainnut äiti meitä paljoa arvostaa...

Olipa outo kommentti. Mitä vikaa pahvilaatikossa on? Työthän on säästetty, mitä kaikki eivät tee.

Vierailija
25/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten piirustukset on rumia. Heitin ihan itse meidän neljäsluokkalaisen piirustukset paperinkeräykseen.

Meidän neidin 3 lk:lla tekemä vesivärityö on kehystettynä seinällä! Ja 5 lk:lla tekemä maalattu pöllöveistos olohuoneessa kunniapaikalla!

Asiaan tuntemattomat ovet kysyneet, kenen taiteilijan töitä nuo ovat? Nykyään aikuinen tyttö onkin ammatiltaan kuvataiteilija.

Vierailija
26/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törkeä temppu opettajalta! Miksei opettaja voinut ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää hakemaan kuviksen töitä koululta. Nyt kannattaa ehdottomasti antaa tästä palautetta opettajalle.

Vierailija
27/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi otan osaa :(

Kun meillä lapset oli päiväkodissa niin talletin heidän kaikki työt ja kotona yhden makuuhuoneen seinä oli niitä täynnä.

Sitten myöhemmin olen niistä valikoinut parhaimmat ja säilyttänyt mm.tyttären ja pojan omakuvat hiilellä piirettynä kehystin ja annoin myöhemmällä iällä joululahjana. Tytär oli niin nuori kuvaa piirtäessään että nimmari on lähinnä puumerkin tapainen.

Vai että ihan osanotto!? Kukaan ei ole kuitenkaan kuollut. Vähän turhan isot mittasuhteet saa tämä asia ja jos makuuhuoneen seinä on täynnä, niin... huhhuh. Ikeastakin saa kohtuuhinnalla ihan hyvänäköistä seinällepantavaa...

Vierailija
28/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tallessa kaikki kuviksen työt koko kouluajalta. Niitä on kiva vuosien ja vuosikymmenten jälkeen katsella. Olen mennyt eppuluokalle syksyllä 1993. 

Minäkin antaisin opettajalle palautetta tuosta lapsen töiden roskiin heittämisestä, ettei kyseinen opettaja toimi jatkossa samalla tavalla.

Vierailija
29/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että ne on heitetty pois? Lapsiko itse? Tuli vaan mieleen, että olisko itse vaan jättänyt työt kouluun ja sitten kysellessäs keksinyt ettei ollut niitä edes saanut...

Vierailija
30/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa törkeä temppu opettajalta! Miksei opettaja voinut ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää hakemaan kuviksen töitä koululta. Nyt kannattaa ehdottomasti antaa tästä palautetta opettajalle.

Todennäköisesti lapsesi töissä ei ole ollut nimiä. Itselläni on iso pino oppilaiden kuvistöitä pöydällä. Niitä on kaupattu moneen kertaan, oppilaat eivät tunnista edes omia töitään. Huomenna lentävät kaikki roskiin. Sieltä voit tulla itse penkomaan Nico-Petterisi kuvistyön. Mua ei vois enää vähempää kiinnostaa ja sun palautteeseesi en viitsisi enää edes vastata.

Vierailija
31/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajankin kannattaisi joka kuvistunnin alussa ja lopussa muistuttaa nimen kirjoittamisesta työhön. Ei kai se voi olla liikaa vaadittu? Ekaluokkalainen on vielä kuitenkin aika pieni. Eri asia, jos ysiluokkalainenkaan ei muista tai viitsi nimeään töihinsä kirjoittaa.

Vierailija
32/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että ne on heitetty pois? Lapsiko itse? Tuli vaan mieleen, että olisko itse vaan jättänyt työt kouluun ja sitten kysellessäs keksinyt ettei ollut niitä edes saanut...

No, kyllä mun mielestä ap:n kannattaa opettajalta kysyä ihan itse ystävällisesti, mikä on asian todellinen laita.

Vierailija
33/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuotu piirustukset joka kevät kotiin. Parhaimmat säästetty. Poika nyt viidennellä ja halusi laittaa tärkeimmän/parhaimman teoksensa huoneensa seinälle.

Vierailija
34/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lapsesi töissä ei ole ollut nimiä. Itselläni on iso pino oppilaiden kuvistöitä pöydällä. Niitä on kaupattu moneen kertaan, oppilaat eivät tunnista edes omia töitään. Huomenna lentävät kaikki roskiin. Sieltä voit tulla itse penkomaan Nico-Petterisi kuvistyön. Mua ei vois enää vähempää kiinnostaa ja sun palautteeseesi en viitsisi enää edes vastata.

Kyseessä ekaluokkalainen. Ja joka ikisiestä työstä puuttuu nimi? Ei kovin todennäköistä. Sun asenteesi on p***eestä. Hanki uusi ammatti.

ps. Jos sulla on iso pino nimettömiä töitä, niin kannattaisi katsoa peiliin. Nimen laittamisesta tulee muistuttaa varsinkin ekaluokkalaisia.

Vierailija
35/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Ei ihme että ap kyselee ohjeita miten lähestyä opettajaa, kun löytyy tällaisia kansankynttilöitä.

Vierailija
36/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen asenne opettajalla!

Vierailija
37/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että niitä olisi jaettu aikaisemmin koteihin eikä säilytetty vuoden koulun tiloissa, ainakin meillä niitä on tuotu tasaisesti pitkin vuotta kun uuden on laitettu luokan seinälle

Vierailija
38/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuvat täällä aikuisen näkökulmasta. Tuo olisi minulle ollut lapsena täysin musertavaa. Minulle ne työt olivat todella tärkeitä ja se että vanhempani näkevät ne.

Se pieni ihminen on nähnyt vaivaa. Hän on miettinyt, piirtänyt ja värittänyt useita tunteja. Arvioiden katsonut kättensä jälkeä.

Todella ajattelematonta ja surullista. Ota yhteys kouluun.

Vierailija
39/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajankin kannattaisi joka kuvistunnin alussa ja lopussa muistuttaa nimen kirjoittamisesta työhön. Ei kai se voi olla liikaa vaadittu? Ekaluokkalainen on vielä kuitenkin aika pieni. Eri asia, jos ysiluokkalainenkaan ei muista tai viitsi nimeään töihinsä kirjoittaa.

Vai kannattaisi! Luuletko, ettei näin tehdä? Jokaikinen kuvistunti sanon ainakin viisi kertaa, myös alussa ja lopussa, että laita työhösi nimi. Mutta kun luokassa on aina ne tietyt oppilaat, jotka eivät kuuntele, ymmärrä jne. Eli oppia ikä kaikki, ehkäpä nimenkirjoitus onnistuu jo tokaluokalla tai kolmannella... Joillakin ei koko kouluaikana.

Vierailija
40/46 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ekaluokkalainen. Ja joka ikisiestä työstä puuttuu nimi? Ei kovin todennäköistä. Sun asenteesi on p***eestä. Hanki uusi ammatti.

ps. Jos sulla on iso pino nimettömiä töitä, niin kannattaisi katsoa peiliin. Nimen laittamisesta tulee muistuttaa varsinkin ekaluokkalaisia.

Sorry, ei osunut. En opeta itse luokkani kuvista, toisen opettajan tunnilta ovat jääneet nimettöminä ja parhaani mukaan olen yrittänyt niitä saada oikeille oppilaille. Kyseessä jo viidesluokkalaiset, joiden olettaisi jo osaavan tämän asian.