Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä täytettä avokkaisiin? "Tee se itse" tyyliin. Meidän kenkäkaupoista on loppu ne liimattavat läpyskät kantapäihin.

Vierailija
02.06.2017 |

Mitä noihin kenkiin voisi laittaa ja millä pysyisi kiinni. Eli yhdeksi päiväksi hätäapu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta compeedin rakkolaastarit apteekista? Riittäisköhän niissä paksuus?

Vierailija
2/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta laastaria päällekkäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin entisten lenkkareitten sisuksista ja jumppapatjasta ja jeesusteipillä kiinni niin nätisti teipit leikaten kuin olisi projälkeä! Toimii!

Vierailija
4/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en käsitä mitkä lapyskät, miksi ja mihin?

Hankaako kengät, vai kuuluuko niihin laittaa jotkut läpyskät muuten vaan?

Mä ostin jotain kantapään kohdalle kiinnitettäviä läpysköjä juuri Lidlistä.6 paria 2 e.

Vierailija
5/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastaria olen kiinnittänyt kengän kantojen sisäpuolelle.  Jalat turpoavat iltaa kohden, niin pysyvät sitten paremmin jalassa.

Vierailija
6/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta auttaako ne läpyskät teillä? Minulla ei. Olen luovuttanut jo enkä enää osta avokkaita tai ballerinoja.

Vierailija
7/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä täytteet? Ja mistä näitä saa? Mulla ei mitkään ballerinat tai avokkaat ilman remmiä pysy jalassa (paitsi yhdet kiinalaiset). 

Vierailija
8/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä läpysköitä saa ihan markettien kenkäosastoiltakin sekä isompien ruokakauppojen kenkätarvikehyllystä (siellä missä on kenkälankit ja pohjalliset, kengännauhat ym). Luulisin että myös Tokmannilla olisi niitä.

Rakkolaastari toimii, tekee ihon nihkeäksi niin ettei kenkä luista, jeesusteippi myös jos sitä teippaa useamman kerroksen tai lätkäteippi. Kenkää voi myös täyttää kärjen puolelta esim. puolipohjallisilla tai geelityynyillä. Jos niitä läpysköitä ei tosiaan löydy, kannattaa kokeilla vaikka näiden yhdistelmää.

Vierailija
9/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miksi- siksi kun kengät on vähänn liian isot ja hölskyy . Kävellessä kantapää ei pysy kengässä.

Tarkoititteko rakkolaastareita kenkään kiinni, vai omaan kantapäähän liimattuna?

Vierailija
10/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupeeteippiä. Toimii!

Vierailija
11/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä täytteet? Ja mistä näitä saa? Mulla ei mitkään ballerinat tai avokkaat ilman remmiä pysy jalassa (paitsi yhdet kiinalaiset). 

Sen läpyskän nimi on kantakappi tai kantasuoja. Pinta on yleensä nahkaa/keinonahkaa ja se liimataan tarralla kengän kantapään sisäpuolelle. Se estää jalkaa nousemasta ylös kengästä ja ehkäisee myös rakkoja jonkin verran.

Niitä saa kenkäkaupoista, isoista marketeista ja muista kaupoista jotka myyvät kenkien hoitoon liityviä tuotteita (mm. Tokman).

https://www.feetlet.fi/tuote/anti-slip-kantasuoja-geeli/

Vierailija
12/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiskohan jos teippaisi omaan kantapäähän vaikka haavataitoksia?

Vai onko parempi teipata kenkään kiinni?

Mites sukkahousut, takertuuko noi omat teippiviritelmät sukkiksiin kiinni?

Kiva jos pitää ottaa kengät pois, ja sieltä paljastuu jos jotain täytettä, jesari pätkiäroikkuen kantapäissä.

Vierailija
13/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. Jos ei pohjallinen auttanut, niin kengän kärkeen työnnettiin sanomalehdestä tehty tullo. Auttoi! Kokemusta on. Ennen vanhaan lapsille ostettiin kengät kasvunvaran kanssa, joten erilaisia viritelmiä oli pakko kehitellä, että kengät eivät lonksuneet ja pudonneet jalasta.

Vierailija
14/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miksi- siksi kun kengät on vähänn liian isot ja hölskyy . Kävellessä kantapää ei pysy kengässä.

Tarkoititteko rakkolaastareita kenkään kiinni, vai omaan kantapäähän liimattuna?

Omaan kantapäähän, ei hajuakaan, miten se kengässä pysyisi.

Vierailija
15/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenkämalli väärä (liian kapea/leveä) tai väärä koko?

Vierailija
16/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä liian isoja kenkiä vaan hanki sopivat! Kengän tulee myös istua kantapäästä hyvin. Halpismerkkien lestit eivät pysy jalassa kenelläkään.

Liian isoilla korkokengillä kävely näyttää kaikkea muuta kuin elegantilta...

Vierailija
17/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta auttaako ne läpyskät teillä? Minulla ei. Olen luovuttanut jo enkä enää osta avokkaita tai ballerinoja.

Ei auta minullakaan. Jotenkin nilkan ja/tai kantapään muoto on sellainen että aina tuollaset kengät hankaa ja hiertää rakot jalkaan. Samaten jalan koko on ikävästi suomalaisten kokojen "välissä", ulkomaisilla mitoituksilla löytyy paremmin. Mutta tosiaan, nilkkaremmilliset sandaalit on melkein ainoat toimivat kesäkengät mulle, tai sitten vaan lenkkarit tai pitempivartiset tennarit. Niin monet ihanat ballerinat on ostettu mutta vaikka olisi kuinka hyvät kaupassa ja tarralaput/laastarit käytössä, aina ne alkaa hiertää. :'(

Vierailija
18/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Suomessa joudun ostamaan avokkaat/ballerinat kokoa 35 jos tarkoitus on että ne pysyy jalassa ilman remmiä. Kiinasta/Japanista ostettuna koko onkin sitten 37 tai jopa 38.

Lastenosastoja on kiva kierrellä neutraalien kenkien toivossa...

Vierailija
19/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa kengät kiinni jalkoihin usealla kierroksella läpinäkyvää teippiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme