Pääsin lehteen.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201706012200178652_u0.shtml'
Olen siis tuo 20v mies/poika. Lapsilisäväitteet ovat paskapuhetta. Äitini on muuten 10v ollut täysi alkoholisti ja myös lyönyt minua monesti. Lapsilistä on ihan ok vielä että meni, mutta äiti vei oman isänsä anntamat syntymäpäivä lahjat. Kiitos ajastanne.
Kommentit (8)
Lapsilisät ei suoranaisesti ole lapsen käyttörahaa vaan lapsen elatukseen tarkoitettua. Silti törkeää käydä nostamassa ne jos ne on lapsen tilille talletettu.
Mun lapsilisät on aikanaan menneet kulutukseen. Ehkä mullekin mutta ainakin äitini baarireissuihin. Ristiäis- ja synttärilahjarahat yms. joita oli mulle talletettu, isäni nosti tililtäni kun erosivat äitini kanssa. Kaikki ei vaan osaa laittaa lapsen parasta oman parhaansa edelle.
ainahan sä olet lehtien palstoilla.
Luin jutun. Olisi ilmeisesti pitänyt pienempää summaa sinun vaatia takaisin. Ainoastaan niitä lahjojasi vastaava summa.
Lapsilisät on tarkoitettu lapsen elämisestä aiheutuviin kustannuksiin. Kolmen lapsen äitinä sanon että ne ovat olleet tosi tarpeen ja ne on käytetty eikä ole ollut varaa säästää niitä.
Mielestäni lapsilisiä ei pitäisi maksaa sellaisille henkilöille joilla ei ole niille tarvetta.
Tietysti on törkeää jos sinulle oli luvattu nuo rahat ja sitten et niitä saanutkaan.
Sinun ikäinen ei ole ehtinyt tienata kymppitonnia lapsuusaikana. Jos sinulla olisi ollut omia palkka- tai pääomatuloja olisi ollut myös oma tili.
En myöskään ymmärrä että lähdet tätä asiaa täällä repostelemaan ja haukkumaan äitiäsi. Jos äitisi kohteli sinua väkivaltaisesti siihen olisi pitänyt aikanaan puuttua. Miksi et tehnyt lastensuojeluilmoitusta itsestäsi? Miksi isäsi ei tehnyt mitään jos oli asiasta tietoinen?
Älä katkeroidu vaan jatka elämääsi ja löydä oma tiesi, opiskele ja tee työtä ja tienaa itse omat rahasi. Varmasti olet tullut vanhemmillesi maksamaan enemmän kuin mitä lapsilisät ovat olleet. Huomaat tämän sitten aikanaan kun sinulla on omia lapsia.
Kai sä tajuat, että tällä trollillas voit saada itsellesi kunnianloukkaussyytteen?
Nykylapset ja nuoret haluaa rahaa ja näkyvät olettavan että sitä saa vastikkeetta.
Töihin mars mars. Työstä saa palkkaa.
Sanonpa tässä kaikille käyttäkää lapsilisät lapsen kuluihin. Kuluja on jokaisesta lapsesta enemmän mitä saa lapsilisiä.
Ruoka, asuminen, vaatteet, harrastukset ja urheiluvälineet, polkupyörät, puhelimet, lelut, hygieniatarvikkeet jne. Näitä kuluja ei kata lapsilisä joka on suuruudeltaan 100-150 €/kk.
Hei nuori mies , ap! Tälle palstalle ei kannata valittaa huonosta lupauksen jatpettäneestä juoposta äidistä. Mammat puolustavat muita äitejä kuin leijonat, kuten huomaat. Eli äiti on tehnyt oikein , kun on käyttänyt sulle luvatut lapsilisät ja muutkin rahat. Koita käydä purkamassa tuntojasi vaikka jollain terapeutilla. Heitä pitäs löytyä kaupungin puolelta ja on maksutonta. Tsemppiä jatkoon!
Minä uskon aloituksen. Itse ajattelin jo alunperin, että jotain sentyyppistä siinä on takana. Ei syyttäjäkään olisi tullut mukaan, ellei jotain oikeita perusteita olisi ollut. Ja tuomiokin oli minulle yllätys. 13 kk aikana on laitettu 10 000 lapsen kulutukseen, vaikkei hän edes asu siinä osoitteessa. Mielestäni se ei ihan täsmää. No oli miten oli asia ei kuulu minulle.
Toivon, ettei sua enää koskaan huijata ja että saat hyvän tulevaisuuden :) Kaikkea hyvää ja mukavaa kesää!!