Muistilista teille arvon Vanhemmat mitä EI kannata tuoda opettajalle
Mikä saa meidät opettajat ärsyyntymään. Pohjautuu omiin ja kollegoiden kokemuksiin:
Itsetehdyt kortit ym. töherrykset. Ei meillä ole tilaa säilöä kullanmussusi tekemiä kortteja. Roskiin ovat menneet suoraan.
Maljakot ja astiat. Näitä aina joku tuo. Kaikki varmasti tietävät että kaapit pursuavat noita.
Alle 50€ lahjakortit. Joo, näissä on jo ajatusta. Mutta mitäpä saat kaupasta viidelläkympillä? Viikon ruuat?
Kaikki itse tehty roju. Näillä tarkoitan niitä Seppo-Eveliinan käsityötunnilla/omalla ajalla kyhäämiä hilavitkuttimia, joka voi olla kauha(?) tms.
Suklaa. Älkää tätä tuoko. Se sulaa. Kaikki eivät siitä myöskään pidä.
Alkoholi ja tupakka. Ovat vähän epäasiallisia.
Kukkia. Joo, ne on ihan nättejä. Mutta kun niitä tulee 20 kpl, niin en jaksa kotiin viedä. Olen heittänyt pois.
Kommentit (20)
Ei alle 50€ lahjakortteja.. Hmm. Olisiko timanttisormus riittävä? Tai Ferrari?
Vierailija kirjoitti:
No mikäs arvon opettajalle kelpaisi?
Varmaan seteliraha 😁
Eikö opettajille muka makseta palkkaa? Mitä ne niillä lahjoilla tekevät?
Älä huoli, eu todellakaan ole mitään tulossa. Me emme ikinä anna lahjoja opettajille. Tai no maksanhan minä heidän palkkansa ja ylisuuret lomarahansa.
Taas joku provo esiintyy opettajana. Meidän koululla ei ole koskaan ollut tapana tuoda opettajille mitään lahjoja, jotkut tuo sen yhden ruusun. Kummallinen tapa mielestäni joillain kouluilla, itse olisin lähinnä vaivaantunut jos oppilas toisi jotain ruusua arvokkaampaa.
Opettajille ei tarvitse viedä yhtään mitään.
Mutta joo, onhan tää kiva provo tähän aikaan vuodesta...
Kiva lista! Meillä on ratkaistu lahjaongelma niin, ettemme vie opettajille mitään.
Jospa lopetamme joukolla opettajien lahjomisen kokonaan niin ei tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään.
Oppilaan ja vanhemman ajatuksena on varmasti se,että on kiva jollain tapaa muistaa opettajaa kuluneesta vuodesta. Haikea olo siitä jää kun kesälaitumille lähdetään. On kiva muistaa ja samalla kiittää opettajaa kuluneesta vuodesta.
Totta puhut,että turha krääsä jne.ahdistaa. Mutta voisiko siitä kauniisti mainita esim.Wilmassa ,että mitä toivoisi. Lahjakortti kauppaan on kyllä kiva lahja.
Ymmärrän hyvin että Ap:n älykkyystaso on jättänyt hänelle syvän katkeruuden koulua kohtaan. Hei, ei se ole open vika että sä olet daiju!
Loukkaannutko, kun mun lapset ei tuo mitään?
Joskus olen antanut jonkn euron luokan yhteislahjaan opelle, mutta omia lahjoja ei ole vienyt yksikään.
Ja yhteislahjat, joista olisi pitänyt !aksaa kymmeniä euroja / oppilas, olen torpannut epäasiallisena. Pojan luokkakaverin äiti, lto, on jpka kevät ja joulu keräämässä rahaa satojen eurojen lahjaan. Olen todennut, että munlapsi ei osallistu? Ostaa silti, kaipa maksaa omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa lopetamme joukolla opettajien lahjomisen kokonaan niin ei tarvitse kenenkään pahoittaa mieltään.
Tämä keskustelunavaus on tietystikin täysi provo. Minä ja kaikki muutkin tuntemani opettajat olemme kiitollisia jokaisesta kortista, kukasta tms. Mitään ei tietenkään tarvitse tuoda, mutta joka vuosi on kuitenkin oppilaita/perheitä, jotka jotakin tuovat.
Minä olen luokanopettaja ja sain kerran suurehkon, kehystetyn kuvan oppilaasta lahjaksi. Toki varmasti vanhempien mielestä se oma poika on maailman söpöin, mutta rehellisyyden nimissä: en ikinä laittaisi yhdenkään oppilaani kuvaa mihinkään työpöydälle tai takan reunukselle. Kehykset pidin ja laitoin niihin omien lasten sisaruskuvan ja oppilaan kuvan taisin työntää saunan pesään.
En tuo mitään. Oletko tyytyväinen?
No aloittaja ei ole opettajaa nähnytkään. Älkää menkö tähän vipuun.
Vein eskariopeille viime vuonna kiitokseksi muutaman kympin lahjat, tai lapsi vei. Molemmat oli silmin nähden vaivaantuneita lahjoista joten en aio enää tehdä samaa virhettä. Eikä olisi varaakaan.
Lapsen tekemistä korteista ne näytti olevan tosi iloisia joten sillä linjalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vein eskariopeille viime vuonna kiitokseksi muutaman kympin lahjat, tai lapsi vei. Molemmat oli silmin nähden vaivaantuneita lahjoista joten en aio enää tehdä samaa virhettä. Eikä olisi varaakaan.
Lapsen tekemistä korteista ne näytti olevan tosi iloisia joten sillä linjalla mennään.
Muutaman kympin? Se on paljon. Mitä veit, mistä menivät vaivaantuneiksi?
Me voidaan ostaa porukalla vaikka jumbopakkaus vessapaperia. Kevyt ja kompakti kantaa, etkä voi väittää ettei ole käyttöä.
No mikäs arvon opettajalle kelpaisi?