Mikseivät heteromiehet ja homomiehet yleensä ole ystäviä keskenään?
Kommentit (14)
Mistäs tämä käsitys on peräisin? Tv-sarjoistako?
Ehkä heteroilla on ennakkoluuloja?
Nojaa, kyllähän homokin voi sulautua niin hyvin heteroiden joukkoon, ettei kukaan edes tule ajatelleeksi, että kyseessä on homo.
Varmaan se henkinen erilaisuus on se keskeisin seikka, mikseivät homo-ja heteromiehet ole välttämättä kovin usein läheisiä ystäviä. Yleensä kaikki hyvin selkeästi erottuvat homomiehet viihtyvät tyttöporukoissa, koska ovat henkisesti samalla aaltopituudella, kiinnostuneita samanlaisista asioista jne.
Mihin ihmeeseen tuo ajatuksei perustuu? Tv-sarjoihinko? Kuvitelmiin? Aivan varmasti likimain jokaisella miehellä ja naisella on joku homoseksuaaliystävä. Kaikki eivät edes ole julkisesti homo- tai edes heteroseksuaaleja. Tiedän lukuisia miehiä, joiden ystäviin kuuluu sekä homo- että heteroseksuaaleja ja itsellänikin on pari homoystävää ja tuttua. En ymmärrä miten ystävyyteen vaikuttaa jonkun toisen normaali seksuaalisuus. Ihan yhtälailla voisi ajatella, ettei Pekka ole Mikon kaveri, koska Mikko pitää persevistä naisista kun Pekka taas pitää rintavista naisista. Tykätään vällyissä eri jutuista, niin ei voida olla ystäviä. Kyseessä on henkilökohtainen seksuaalinen preferenssi, ei sen kummempaa. Grow up. Ei homot sua väkisin ota sen enempää kuin sinä jotain naista, mikäli sun preferenssi on naiset.
Hauskoja nämä "yleensä-aiheiset" väittämät täällä, joissa ei yleensä ole minkäänlaista totuuspohjaa.
Se puoliso, tai elämänkumppani on kaikilla yleensä eri asia kuin ne muut ystävät,kaverit tai tuttavat.
En tiedä, mikse voisi ollakin. Onko se sitten vain niin, että homot ovat kuitenkin edelleen vähemmistöä. Ja kun tutustun, tai olen tutustunut ihmisiin, niin en ole heti utelemassa, että ovatko heteroita, tai homoja vai kenties bi-seksuaaleja. Myöhemmin on sitten selvinnyt,että yski ystävistäni on homo, eikä se muuttanut mitään välillämme. Olisiko pitänyt? Minulle on ihan sama mitä seksuaalista suuntauta ystäväni edustavat, koska en pdä heitä olivat he sitten miehiä tai naisia itselleni seksikohteina.
Olen homo, ja minulla on monia heterokavereita.
En ymmärrä, mistä moinen yleistys?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heteroilla on ennakkoluuloja?
Toisaalta eihän heteronaiset ja heteromiehetkään ole kauheasti ystäviä keskenään paitsi silloin, kun on jotain molemminpuolista seksuaalista värinää ilmassa.
Naiset ovat yleensä "ystäviä" ainoastaan niiden alfaheteromiesten ja homojen kanssa, mutteivät niinkään tavis- tai rumien heteromiesten kanssa.
Naisia ahdistaa usein olla edes kavereita epähaluttaviksi kokemiensa miesten kanssa, koska pelkäävät näiden taholta ei-toivottuja tunteita. Samoin mies voi kokea itsensävarmaksi naisseurassa, jossa ei ole varma, onko haluttava vai ei tai tuleekin vahingossa paljastaneeksi kiinnostuksensa, joka ei saa vastakaikua. Varmaan samat ongelmat liittyvät myös hetero-ja homomiesten mahdollisiin ystävyyssuhteisiin.
Väsyy siihen ettei voi kääntää selkäänsä.
Terv. hetero
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, kyllähän homokin voi sulautua niin hyvin heteroiden joukkoon, ettei kukaan edes tule ajatelleeksi, että kyseessä on homo.
Varmaan se henkinen erilaisuus on se keskeisin seikka, mikseivät homo-ja heteromiehet ole välttämättä kovin usein läheisiä ystäviä. Yleensä kaikki hyvin selkeästi erottuvat homomiehet viihtyvät tyttöporukoissa, koska ovat henkisesti samalla aaltopituudella, kiinnostuneita samanlaisista asioista jne.
Joo ei. Kannattaa vähän avartaa maailmankuvaa: valtaosa homoista ei ole sellaisia, joita näet tv:ssä. Harva haluaa pitää meteliä itsestään. Omalla veljelläni on ihan tasaisesti ystäviä molemmista sukupuolista.
Mun kaveripiirissäni ainakin ovat.
Heteromiehet ovat yleensä yksinkertaisia, eivätkä osaa puhua kuin autoista ja muijista. Useat ovat vielä sairaan homofobisia ja kuvittelevat, että homot eivät tee muuta kuin paneskelevat toisiaan persuksiin. Homot sen sijaan ovat enimmäkseen hyvin koulutettuja ja fiksuja. Heillä on myös yleensä enemmän rahaa tehdä asioita kuin heteromiehillä, joilla on vastuksena perhe. Miksi siis seurustella heteroiden kanssa kun omasta porukasta löytyy paljon fiksumpaa seuraa?
En tunne ketään homoa. Ainut homo jonka olen tavannut yritti baarissa iskeä. Se oli epämiellyttävää vaikkei siitä mitään traumoja jäänytkään.