Varakas mies haluaa muutta yhteen ja elää eri elintasoilla
Seurustelin useamman vuoden erittäin varakkaan miehen kanssa. Vähän aikaa sitten laitoin suhteemme poikki, koska en enää jaksanut mm. hänen arvomaailmaansa ja kaiken pyörimistä rahan ympärillä. Nyt mies anelee minua takaisin ja muuttamaan yhteen hänen kanssaan. Olen kuulemma hänen elämänsä nainen ja hän on valmis mihin tahansa saadakseen minut takaisin. Minulla vain on jotenkin mennyt maku koko juttuun. Mies on mm. aiemmin asettanut minulle vaateita mihin kaikkeen minulla tulee olla säännöllisesti rahaa. Hän elää hyvin luksusta elämää ja kaikki sellainen on hänelle tärkeää. Minun elintasoni ei hänelle sovi, mutta minun pitäisi sitten maksaa puolet hänen haluamastaan elintasosta. Toisin sanoen elämäni olisi vain kiiltokuva: iso hieno talo ja risat kengät kun uusiin ei ole varaa. Mies itse on todella törsäävä luonne eli hän kyllä näyttää, että rahaa on ja ostelee kaikenlaista turhaa koko ajan. Onko tässä jonkun mielestä joku mahdollisuus onnistua ja ratkaista tilanne?
Kommentit (31)
En ikinä katselisi tuollaista miestä päivääkään! Ei ihme, että sinulla on mennyt maku koko jutusta!!!
Nytkö vasta ymmärsit laittaa suhteen poikki? Johan sinä olet pari vuotta sinne miehen luo raahannut peittoja ja tyynyjäkin lapsille kun hän ei suostunut sinne vieraspetivaatteita rahoillansa ostamaan. Älä nyt hyvä nainen enää roiku siinä miehessä, hän ei tule koskaan suostumaan normaaliin parisuhteeseen, muutenhan hän olisi tehnyt se kompromissin jo ennen eroanne.
Sinuna tosiaan asettaisin miehelle ehdoksi, että joko eletään molemmat sinun elintasollasi, tai sitten mies maksaa enemmän? Mikään muuhan ei tilanteessanne ole mitenkään reilua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä jonkun mielestä joku mahdollisuus onnistua ja ratkaista tilanne?
On: se, että annat miehelle piut paut. Mitä sitä tuollaisella teet?
Siis oikeasti, mitä se suhde sinulle antaisi? Senkö takia vain mietit asiaa, kun mies niin anelee?
Itsekkyys, materialismi, jne ei siis ole ongelma kunhan pääset jakamaan miehen rahoja ja korkeaa elintasoa?
Etkö voisi edes teeskennellä ettet ole ns. gold digger?
Miten minä olen gold digger, kun itse jo aiemmin laitoin suhteemme poikki ja jatkoin hyvillä mielin elämääni. Ja tosiaan ehkäpä mietin asiaakin vain, kun mies anelee.
ap
Yksi ystäväni elää tuollaisessa eri elintasojen suhteessa. Mies tienaa ainakin kaksinkertaisesti ystävääni nähden ja ystävä tekee kahta työtä jotta pystyy maksamaan asumismenoista puolet ja säästämään miehen haluamaa lomamatkaa varten (ystävän tulee siis maksaa oma osuutensa). Nyt ovat menossa naimisiin ensi kesänä, jos ystävälläni on varaa maksaa puolet miehen haluamista häistä. Mies siis haluaa mennä naimisiin ulkomailla.
No meillä ei tosiaan ole kyse kaksinkertaisista tuloista, vaan 5-10 kertaisista. Eli miehen haluamaa elintasoa on aika vaikea ylläpitää tosiaan edes omillakin jo ns. hyvillä tuloilla.
ap
Mies haluaa hyötyä sinusta taloudellisesti, jotta itselleen jäisi enemmän rahaa. Miksi aina puhutaan gold-diggereistä, vaikka erittäin yleinen ilmiö on varakkaamman hyötyminen köyhemmästä juurikin vaatimalla kaiken puoliksi maksamista. Tuossahan rikkaampi käyttää köyhempää taloudellisesti hyväksi.
Jos mies asettaa vaateita vähemmän varakkaalle seurustelukumppanilleen niin mies tietenkin osallistuu noiden vaateiden kustantamiseen. Muussa tapauksessa jss.
No niin minustakin samassa talossa/perheessä eletään samalla elintasolla. Ja kun tosiaan minä en esim. mitään luksuslukaalia tarvitsisi.
ap