Keskusta kaato alkoholilain uudistuksen ja sai sen näyttämään persujen syyltä
http://yle.fi/uutiset/3-9641047
http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/237757-keskusta-tekisi-alkoholila…
Tai ainakin yritti. Keskusta yritti muuttaa jo viime kesänä sovittua koska lesta-äänestäjiä piti kosiskella, ja kun persut eivät uuteen "kompromissiesitykseen" suostuneet niin keskusta huutaa "persujen vika että meni nurin!"
Kuka luojan tähden tätäkin puoluetta äänestää. Kepu pettää aina on paikkansapitävin lausahdus ikinä.
Kommentit (6)
Kepulestat kaatoivat jo moneen kertaan vesitetyn lakimuutoksen. Olli Rehnkin ehdotti viinejä ruokakauppoihin, persuille kävisi 8.5% juomat ruokakauppoihin. Kompromissin kompromissi oli 5.5%.
Kepulestat pelanneet koko ajan aikaa ja jarruttaneet ja nyt yrittävät kaataa koko hankkeen. Uskomatonta.
Kepun äänestäjät ei lue kuin suomenmaata tai maaseudun tulevaisuutta ja kummassakaan ei taatusti kerrota kenen syy se oikeasti oli.
Ongelma on keskustan johdon. Eli Sipilän, joka yrittää palvella kahta herraa.
On selvä että jos Sipilä ei tee kuten onsovittu niin hallitukselleen tulee kivikkoinen lopputaival, ja jos Halla-aho vastapelurina niin..
Kepulaiset ovat niin aivopestykä uskonnolla, että kepun sana on kuin Jumalan sana.
Kepulit on aina olleet niin kieroja ettei tosikaan. Niiden kanssa sopiminen mistä tahansa vaatii hermoja enemmän kuin lait sallii. Kun oikeasti pikkujutusta alkoholin kanssa saadaan tuollainen farssi niin ei kannata toivoa edes keskustelua toisesta päihteestä. Canadakin on laillistamassa kannabista, suomessa ei aiheesta edes puhuta.
Nykyinen hallitus on talousrikollisten unelma. Hallintarekisteri jota vastusti verottaja, poliisi ja muitakin meni läpi. Talousrikos tutkintaa joka on ennestään pientä mutta kuitenkin tuottavaa meinasivat vähentää nykyisestä. Eikä siinä vielä kaikki näin mainosta matkien. Väliaikainen armahdus varojen piilottelusta ulkomailla eli tehokas katuminen on törkein yritys ja sehän on vielä kesken.
Jos kerran saa rikoksen anteeksi oikein katumalla tekoa niin saanhan mä antaa oikein kunnon avarin vatulaattorille? Vain yhden ja kadun sitä etten anna kunnolla turpaan. Mä olen niin perkeleen väkivaltainen että joskus yli 20 vuotta sitten löin takaisin. Nyt voisin kerrankin lyödä ensin. Ja seuraukset otan koska mun tapoihin ei kuulu pakoilla vastuuta.
Puskan Pekka pääsi tuossa varasijalta kansanedustajaksi ja hetken päästä kepun alkoholimielipide kääntyi, tuskin sattumaa.
Edelleen, 0.8% rajan nosto ei vaikuta suomalaisten, varsinkaan alkoholistien ryyppäämiseen mitenkään joten kenen alkoholiongelmaa tässä oikein hoidetaan.