Älykkyysosamääräsi?
Olen huvittunut kun tein kerran testin tieteen kuvalehden äo-testillä ja sain huikean tuloksen, yli 130 pistettä ja tiedän varmasti etten ole liiallisilla älynlahjoilla pilattu, äsken tein mensan suuntaa antavan testin netissä ja tulos vaikutti jo paljon realistisemmalta eli 98 ja viimeisistä kuvioista en tajunnut mitään vaan nakkasin arvaamalla. Mikä on sinun tuloksesi?
Kommentit (15)
Hipoo kahdella jaollista kokonaislukua...
Täysi 100.
Äitikin sanoi, että olen poikkeuksellinen lapsi.
Mensan testissä 128. En edes pääsisi sisään mensaan. Silti testin jälkeen kehoitettiin käymään oikeissa testeissä. Tuli mieleen että mensallehan on taloudellisesti kannattavaa yliarvioida noita testituloksia että mahdolisimman moni kävisi maksullisissa testeissä.
Huono, tosi huono en edes viitsi sanoa. .
Hiukan huvittaa tämä 98 mensan "suuntaa antavasta" keuliminen koska se näytä niin matalia älykkyysosamääriä vaan sanoo kohteliaasti "kiitos, et ollut potenttiaalista asiakaskuntaa".
t: tahallaan räiskimmällä pikatestin 15sekuntissa tehnyt.
Mensan testit mittaavat kyllä jotakin, mutteivät varsinaisesti älykkyyttä.
Lisäksi minua kiusaa se, miten niissä on usein useampia mahdollisia oikeita vastauksia, mutta testin laatija ei ole itse huomannut sitä.
Älykkyys ei myöskään ole varsinaisesti nopeuslaji, vaikka siihen usein liittyykin nopeutta.
Siis se joka saa hitaasti tekemällä huonot mensapisteet (koska aika loppuu kesken), mutta saa kaikki oikein on kuitenkin älykkäämpi kuin se joka saa hyvät pisteet, muttei saa jokaiseen oikeaa vastausta.
Mensa-tyyppinen testi on muutenkin kehitetty alkujaan mittaamaan älykkyyden puuutetta, joten on hiukan omituista käyttää sitä toisen ääripään lajitteluun.
Sain 78 ja tiedän etten ole mikään välkky, koulussakin pääsin luokilta aina rimaa hipoen läpi.
Räiskin pikaisesti Mensan nettitestin vasurilla: 120. Tein toisen kerran ja nyt päätin miettiä huolella: 106.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testissä 128. En edes pääsisi sisään mensaan. Silti testin jälkeen kehoitettiin käymään oikeissa testeissä. Tuli mieleen että mensallehan on taloudellisesti kannattavaa yliarvioida noita testituloksia että mahdolisimman moni kävisi maksullisissa testeissä.
Mensan raja on 131 ja nettitestistä 128 saava voi ihan hyvin saada Mensan testistä rajan ylittävän tulokset.
Itse olen saanut Mensan nettitestistä 131 ja virallisesta 135.
Sain Mensan nettitestistä 125. Aiemmin olen saanut parempia, olen ilmeisesti tyhmenemässä.
Testin tekemistä haittaa kovasti (diagnosoimaton) ADHD, alkoi kyllästyttää jo ekoissa tehtävissä ja tosi vaikeaa pitää yllä keskittymistä kun tehtävät nyt ei ole mitään mielenkiintoisia. Olen aina ajatellut itseni aika älykkäänä, mutta alisuoriudun jatkuvasti kun en osaa keskittyä mihinkään.
Neljän virallisen testin (liittyi vaativan työpaikan hakuprosessiin) ka. 163.
0.0000000000000000000000000000000000000000000000000000001. Oletko nyt tyytyväinen? Hyvä.