Tarvitsen apuanne hääasiassa! Olemme parikymppinen kihlapari ja menossa pian naimisiin.
Tarkoitus on, että kustannamme itse häät, mutta rahaa ei ole tuhlattavaksi, koska minä olen opiskelija ja miehelläni on pienet tulot. Olemme ajatelleet kirkkovihkimisen jälkeen pitää vain kahvitilaisuuden, kauniin sellaisen. Pitääkö häissä aina tarjota ruokaa? Loukkaantuvatko vieraat, jos ruokatarjoilua ei ole? Osa vieraista tulee kyllä kaukaa, mutta budjettimme ei riitä kuin kahvituksiin. Ajattelimme kyllä tarjota myös suolaista kahvipöydässä. Sanokaa siis, voiko häät toteuttaa näinkin vai pitääkö meidän mennä kahdestaan kirkossa tai maistraatissa naimisiin ja luopua koko hääajatuksesta.
Kommentit (48)
Sukulaisten talkooapu ei nyt tule oikein kysymykseen, kun ei ole talousihmisiä pahemmin lähisuvussa eivätkä ole tuntuneet muutenkaan halukkailta auttamaan. Tiedän silti, että meidän puolestamme kaikki ovat kyllä onnellisia. AP
vuokraavat astioita, ja eivät maksa paljoa... Kannatan myös että tarjolla jotakin ruokaa. Kauanko hääjuhla kestää? Kyllä siinä nälkä ehtii tulla jos hieman nälkäisenä on juhlaan tullut (olettaen että tarjolla ruokaa) ja 5-6 tuntia istuu juhlimassa pelkän karjalan piirakan, piparin ja kakkupalan voimalla:(
rehellisesti budjettinne ja tilanteenne, ja pyydä heiltä ehdotuksia. He ovat kuitenkin ammattilaisia. Kyllä kahvipöytäkin voi olla ruokaisia ja edullinen ja silti kaunista ja herkullista.
Onnea!
Olen sitä mieltä, että jos tarjoaa jotain suolapalaa, esim. vihreä salaatti + pastasalaatti + karjalanpiirakat/pasteijat/patonki levitteellä, kahvitarjoiluun ei tarvitse kakun lisäksi kuin pikkuleivät ja vaikka peruspullakranssi (edullisia itsetehtynä ja saa tosi kauniita kun vähän näkee vaivaa).
Meillä oli omissa häissämme runsas ruokatarjoilu (vanhempani kustansivat) ja kahvilla vain kakku + yhtä sorttia pikkuleipiä + kuivakakkua, ja kuitenkin pikkuleipiä jäi ja kuivakakut melkein kokonaan, kun massut oli jo niin täynnä. Sopivasti molempia on parempi.
Häiden alkamisaika voi viitata joillekin vieraille ruokahäitä, mutta siitä ei kannata ottaa paineita. Jos teette esim. pastasalaattia toisen lisäksi, se vastaa mielestäni ruokaisuudeltaan jo kevyttä lounasta, joten älä stressaa selittelyillä itseäsi.
Nauttikaa elämänne muistorikkaasta päivästä ja onnea kaikkeen!!
Runsas kahvipöytä ja hyvä ohjelma niin kaikki viihtyy.
Paistettiin edellisenä päivänä, lämmitettiin seuraavana. Yhtä halpaa kuin keitto.
Lisäksi kakku ja leipäjuustoa sekä paria eri keksiä ja kranssi.
Iltapalalla juustoa, kinkkua, leipää ja suolalohta. ja jotain sipsiä yms. eikä mennyt nuihinkaan tarjoiluihin paljoa rahaa.
Piirakoista ja pasteijoista mulle tulee ainakin vain paha olo, ne on niin rasvaisia eikä niissä ole ravintoarvoa nimeksikään.
Itse en ole koskaan ollut häissä missä olisi ruokaa tarjottu, eikä siitä ole mitenkään erikseen uilmoitettu. Ymmärrän tietysti jos juhlaan on tulossa pitkänmatkan vieraita niin sitten olis varmaan mukavaa jos jotain syömistä tarjottaisiin. itse saimme järkättyä todella edulliset häät. Tarjolla oli kakkua, pipareita, pasteijoita, voileipäkakkua, pullaa. Noin yleensä kaikkea pientä purtavaa, eikä loppusumma ollut mikään suuri. Kaikki nämä otimme pitopalvelusta, ja jos olisi ruoka vielä tuohon otettu olisi summa noussut yli 300 euroa!!!