Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilastotieteen opiskelu (erityisesti HY!)

Vierailija
31.05.2017 |

Hei!

Löytyykö täältä tilastotieteen opiskelijoita? Olen 24-vuotias ja olen vaihtamassa syksyllä Helsingin yliopistoon tilastotieteen tutkinto-opiskelijaksi. Tavoitteena on valmistua mahdollisimman nopeasti (kandi), minkä jälkeen pitää muutama välivuosi tehden töitä ennen maisterin tutkintoon jatkamista (datatiede).

Kuinka helppoa opintojen etemistä on nopeuttaa? Olen tähän mennessä suorittanut tietojenkäsittelytieteen perusopinnot, osan tilastotieteen perusopinnoista sekä muita opintoja, yhteensä opintopisteitä on kasassa noin 60 op ja saan kaikki hyväksiluettua uuteen tutkintooni. Eli puuttuvia opintoja on matematiikan 60 op sekä tilastotieteen kurssit lukuun ottamatta muutamia jo suorittamiani perusopintojen kursseja.

Matematiikan osalta olen jo selvittänyt, että voin suorittaa kaikki kurssit tenttimällä. Olen myös tutustunut kurssien sisältöihin, eikä niiden tenttimisen pitäisi tuottaa ongelmaa. Ehdin tenttimään näistä pois todennäköisesti 30 op jo kesän aikana (linikset sekä raja-arvot ja differentiaalilaskenta). Miten on, onnistuukohan muiden kurssien suorittaminen ensi vuoden aikana todella ahkeralla opiskelulla? Töissä en aio käydä, oman alan työpaikka on tiedossa heti kun kandi on kasassa.

Mielipiteitä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taustaosaamisesta, ei ne kurssit mitään heittopusseja ole. Ite olen arvosanaksi 4-5 kursseista saanut ja olen äärimmäisen ahkera. Silti ennätykseni yhtenä vuonna opintopisteitä oli vain 60 op. Ja siihen sisältyi pääosin läsnäolopakollisia kursseja. Tilastotiedettä, ohjelmointia ja omaa pääainettani. Kesäopinnot helpottaa, mutta silti aika mahdottomalta kuulostaa yli 100 op urakka yhtenä vuonna. Aineet Kumpulassa on äärimmäisen mielenkiintoisia ja kurssit laadukkaita, kehottaisin myös nautiskelemaan opiskelusta ja pyrkimään kehittyä kokonaisvaltaisesti asiantuntijuudessa, siihen ei hätiköimällä pysty. Tervetuloa! Hieno valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi