Robinin Hula-hula aiheuttaa närkästystä - muistattekos, mitä Dingo lauloi 11-12-vuotialle sinfonkiranteille?
"Mä kanssas rakastelen taas ja taas ja taas ja taas. ...ja kaipaus repii heikkoo rintaa lähetyssaarnaajaaaan"
Itsekin yksitoistavuotiaana fanina vähän hihittelin ja ymmärsin, että tuo oli kyllä tarkoitettu noille isommille tytöille ja kohta tulee Kulkuri ja kaunotar, joka toi aina mieleen viereisen pulpetin Tonin.
Pitäkää yksinkertaiset asiat yksinkertaisina.
Kommentit (35)
Just samaa ajattelin.
Tai kun itse ysärin lapsena kuunneltiin Raptoria, Kikkaa yms.
Eikä kyllä mitään traumoja jäänyt.
"Sun hulahula mun pakaravakoon uppoaa!" - laulaa tää tyyppi...
On tässä se ero et tätä nyt tietentahtoen varhaiskasvatuksen toimesta syötetään näille lapsukaisille
Naurattaa koko homma, kun tekstistä voi päätellä mitä tahansa eli vanhemmat tässä on niitä pervoja jotka tekee tekstistä numeron.
Kikan ja Raptorin tahtiin hytkyttiin ala- asteen diskossa, missä koulun vastuu? :-)
Joo mäkin lauloin ala-asteen alussa Seksi vie ja taksi tuo - terkuin Nylon Beat fani.
Vierailija kirjoitti:
Just samaa ajattelin.
Eikä kyllä mitään traumoja jäänyt.
"Otetaan faijasi mukaan kimppaan, olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan..", kaikui meilläkin yläasteella toivekonsertissa seiskalla kaiuttimista.
Käsi ylös, keneltä jäi tuon takia koulut kesken ja elämä lähti luisumaan alamäkeen?
viv010 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just samaa ajattelin.
Eikä kyllä mitään traumoja jäänyt."Otetaan faijasi mukaan kimppaan, olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan..", kaikui meilläkin yläasteella toivekonsertissa seiskalla kaiuttimista.
Käsi ylös, keneltä jäi tuon takia koulut kesken ja elämä lähti luisumaan alamäkeen?
No kyllä ainakin meidän koulussa ne, jotka tuollaista aktiivisesti omaehtoisesti kuunteli, eivät olleet silloin välkyimpien joukossa, vaan ns pikkukoviksia. Ja se näkyy nykyisessä elämässä, et ei kyllä mitään menestyneitä ole nämä tällaiset tapaukset.
En tykkäis itsekään et mun lapset olis kuuntelemassa, mut en kyllä mitenkään tajua mitä sekstististä tuossa laulussa muka on?? Eikö siinä olla ihan tasa-arvoisessa asemassa?
viv010 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just samaa ajattelin.
Eikä kyllä mitään traumoja jäänyt."Otetaan faijasi mukaan kimppaan, olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan..", kaikui meilläkin yläasteella toivekonsertissa seiskalla kaiuttimista.
"Pienenä eno minut aina raiskasi, jos en antanut seinään paiskasi..."
Voitteko kuvitella mikä somemyrsky nyt nousisi 😂
Mä kuuntelin Raptoria, ja diggaan edelleen. Peruskoulu päättyi keskiarvolla 9,5, nykyisin DI&KTM ja johtajana kiinteistöbusineksessa. Ehkä ilman Raptoria olisin vielä suurempi johtaja jollain vielä kovemmalla alalla?
Kaikkea ei voida lapsilta sensuroida. Lapset saa kyllä tietoon kaikki seksi asiat vaikkei Robin tuolla laulaisi. Siksi en ymmärrä tätä kukkahattutäteilyä.
Muistan että XL5:n Kaunis peto kuulosti mauttomalta vihjailulta yläasteikäisen korviin, mutta sekään ei varmaan kuulostanut nuorempien korviin pahalta. E-Roticin "hassut" hitit olivat varmasti myös lähinnä korkeintaan yläasteikäisten suosiossa, mutta ne biisit kuulostivatkin enemmän huumorilta kuin mitenkään likaisilta.
Lapset tulevat jokatapauksessa kuulemaan kappaleen esitettiin sitä tuolla tai ei. Elikkä ei mitään väliä esitetäänkö.
Nykyään sensuroidaan liikaa asioita. Vanhoja lastenohjelmia ei enää näytetä, muumit äänitetään uusiksi ja kieliasu korjataan yms.
Kävikö Dingo esiintymässä lapsille? Ei tainnut.
Robinin biisihän on ihan kesy! Vasta muistelin, kun 10-11 -vuotiaina hoilattiin täysillä Raptorin Oi beibeä. Näin jälkeenpäin tajuan, etten kyllä ymmärtänyt sanojen merkitystä silloin, ja nyt näin äiti-ihmisenä olisi kyllä kamala kuulla, että oma lapsi sitä laulaisi! Robin painii ihan pehmosarjassa!
Vierailija kirjoitti:
Robinin biisihän on ihan kesy! Vasta muistelin, kun 10-11 -vuotiaina hoilattiin täysillä Raptorin Oi beibeä. Näin jälkeenpäin tajuan, etten kyllä ymmärtänyt sanojen merkitystä silloin, ja nyt näin äiti-ihmisenä olisi kyllä kamala kuulla, että oma lapsi sitä laulaisi! Robin painii ihan pehmosarjassa!
Täytyy vielä lisätä, että kun tuon Robinin biisin olen muutaman kerran radiosta kuullut (meillä ei lapset kauheasti Robinista tykkää, et kotona se ei soi), niin olen yhdistänyt sanat tanssimiseen ja herkästi alkaa kyllä itseäkin tanssittaa. Nyt ensimmäisen kerran kävin ihan lukemassa sanoitukset ja joo, ehkä siinä viitataan myös rakasteluun, mutta kuinka lapset nuo sanat ymmärtää? Mulla taitaa olla liian löysä pipo osatakseni paheksua... ;)
Vierailija kirjoitti:
Mä kuuntelin Raptoria, ja diggaan edelleen. Peruskoulu päättyi keskiarvolla 9,5, nykyisin DI&KTM ja johtajana kiinteistöbusineksessa. Ehkä ilman Raptoria olisin vielä suurempi johtaja jollain vielä kovemmalla alalla?
Sanos muuta.
Ja mitä tuli Raptorin Jufosta? Suomen johtavia keinoälyn ja robotiikan kehittäjiä ja kaupallistajia.
Hänestä olisi tullut toinen Bill Gates ilman turmioittavaa musisointiharrastustaan.
Saati Kikka, aikamoista meininkiä oli niissä biiseissä mutta lapsetkin tykkäsi.