Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu aamuinen hengenahdistus, sydämentykytys ja rinnan puristaminen?

Vierailija
31.05.2017 |

Herään nykyään usein aamuisin todella epämiellyttävään oloon. Tunnen epämääräistä hengenahdistusta, rinnan puristusta ja sydämen sykkeen kiihtymistä. Joskus tämä tunne tulee myös illalla nukkumaan mennessä ja keskellä päivää. Mistä ihmeestä voisi olla kyse?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kelaat päivän ajatuksia ja tapahtumia, niin onko päivässäsi asioita mitkä tuottavat stressiä tai ahdistusta? Kiinnitä tosiaan huomiota hengitykseen, ja tunnista pinnallinen hengitys. Kärsin kerran stressin takia vastaavista oikeista mitä kuvasit, ja huomaamattani hengityksestäni tuli pinnallista; pyörrytto, heikotti, oli rytmihäiriötuntemuksia, syke nousi ja laski. Suosittelen lukemaan ihmisen kehosta, mitä siellä tapahtuu kun hyperventiloi huomaamattaan. Oireet ovat moninaiset näön samentumisesta huonoon vointiin, rinnan puristykseen.

Vierailija
22/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltatko?

Poltan :( Olen kuitenkin alle 30v joten esim. keuhkoahtaumataudin mahdollisuus on lääkärin mukaan olemattoman pieni.

Kysyitkö keuhkosyövän mahdollisuutta lääkäriltä?

Ei kai minunikäiselläni sekään ole todennäköistä? Eikä oireeni oikein siihen sovikaan. Kaikkeahan voi tietty tapahtua, jos oikein huono tuuri käy.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaahan tuo. Keuhkoputket ahtautuneet etkä saa tarpeeksi happea. Tupakointi on syytä lopettaa ihan just nyt. Mene tutkimuksiin.

Vierailija
24/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet ahdistunut, jos saan kysyä?

Raha- ja työhuolia, olen joutunut osa-aikaiseen työhön koska alallani ei ole ollut tarjolla kokopäiväistä. Etsin siis koko ajan uutta työpaikkaa.

No nuo on huolia, mutta ei vielä maata kaatavia, tärkeintä että et ota niistä liikaa huolta harteille. Kaikki järjestyy kyllä ajallaan, ja loppupeleissä liika stressaaminen ei johda mihinkään, vie nautintoa päivistä pois ja olosta tulee tukala. Sun pitää rentoutua ja antaa asioiden mennä omalla painollaan. Kun on hyvä mieli, niin kehokin tykkää. :)

Vierailija
25/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään nykyään usein aamuisin todella epämiellyttävään oloon. Tunnen epämääräistä hengenahdistusta, rinnan puristusta ja sydämen sykkeen kiihtymistä. Joskus tämä tunne tulee myös illalla nukkumaan mennessä ja keskellä päivää. Mistä ihmeestä voisi olla kyse?

Jos mieleesi tulee myös; "Voi ei, miten jaksan taas tämän päivän?" Voi kyseessä olla masennus.

Jos taas mieleesi tulee:" Huh mitä unia, elämäkin pelottaa  - ja tämä aamu!"Kyse voi olla paniikkihäiriöstä.

Vierailija
26/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala verenpaine?

Matala verenpaine. Kesällä varsinkin kun nukkuu kuumassa asunnossa ja hikoilu poistaa suoloja.

Vierailija
27/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ainakin itselläni tekee tuota. Myös mahakipu tai närästys, joka kiristää palleaa, voi aktivoida sympaattista hermostoa niin, että se aiheuttaa ahdistusolon.

Vierailija
28/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäninfarkti puhkeaa yleensä aamutuimaan.

Ota rauhallisesti, herää rauhassa,

äläkä missään nimessä lähde heti aamulla juoksulenkille tai kovaa vauhtia pyöräillen töihin.

Kerro sydäntuntemuksistasi läheisillesi, niin infarkti ei tule yllätyksenä.

Onko sinulla kasvojen puutumista?

Itselläni infarkti varoittaa siten,

että kasvojen keskiosa, etenkin nenän ja ylähuulen välinen alue halvaantuu ja puhe puuroutuu.

Myös ranteiden krampit sekä näkökentän mustuminen,

ja puheenymmärtämisen vaikeus, sekä tasapainonmenetys kertovat sydänkohtauksesta.

Tähän auttaa kunnon yöuni, itsesi säästäminen, hyvä ruoka, liikunta ja oireiden iskiessä pysähtyminen ja lepo.

Lääkärille ei kannata puhua,

sieltä tulee vain solvauksia ja vähättelyä, ja parhaassa tapauksessa mielialalääkeresepti.

Et sinä mitään diagnoosista hyödy, kuuntele ja hoida itse itseäsi.

Tulevaisuudessa, kun lääkäripalvelut yhä kallistuvat,

on edessä laajempi itsehoito kansan keskuudessa.

Ihmisten täytyy diagnosoida itse itsensä ja hakea lääkkeet luonnosta ja valmistaa ne kotonaan. Jo nyt olen kuullut paikkaa-itse-hampaasi-pakkauksista, sekä kotona itse tehtävästä abortista: ensin vain haetaan sairaalasta keskenmenon aiheuttavaa lääkettä,

sitten mennään kotiin odottamaan vaikutuksia ja koetetaan selvitä yksin.

Lääkärit ovat jo nykyään ylellisyyttä pienituloiselle.

Vierailija
29/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka levollista yöunta nukut yhtäjaksoisesti? Heräiletkö useasti yön aikana? Näetkö painajaisia. Paljonko saat lepoa? > rentoutuminen. Alkoholin käyttö? Onko työ vuorotyötä? Jos on, tietty osa-aikainen työskentely ei niin haastavaa vielä ole, mutta rytmin jatkuva vaihtuminen ei kaikille sovi. Säännölliset elämäntavay, nukkuminen riittävästi, hyvä ruokavalio, lepo > kaikki edellämainitut liisäävät ihmisen vastustuskykyä ja stressinsietokykyä. Jos on luonteelta stressaajatyyppi, niin rentoutuminen tärkeää, ja huolettavat asiat kannattaa laittaa oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
30/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äläkä missään nimessä lähde heti aamulla juoksulenkille tai kovaa vauhtia pyöräillen töihin.

että kasvojen keskiosa, etenkin nenän ja ylähuulen välinen alue halvaantuu ja puhe puuroutuu.

ja puheenymmärtämisen vaikeus, sekä tasapainonmenetys kertovat sydänkohtauksesta.

Tähän auttaa kunnon yöuni, itsesi säästäminen, hyvä ruoka, liikunta ja oireiden iskiessä pysähtyminen ja lepo.

sieltä tulee vain solvauksia ja vähättelyä, ja parhaassa tapauksessa mielialalääkeresepti.

Ihmisten täytyy diagnosoida itse itsensä ja hakea lääkkeet luonnosta ja valmistaa ne kotonaan. Jo nyt olen kuullut paikkaa-itse-hampaasi-pakkauksista, sekä kotona itse tehtävästä abortista: ensin vain haetaan sairaalasta keskenmenon aiheuttavaa lääkettä,

????Are u serious?? Lääkärille ei kannata puhua - kirjoitit noin. Herranen aika mikä kirjoitus. Harvemmalla, hyvin harvalla 30- kymppisellä on sydämessä mitään vakavempaa. Mutta tuo sun teksti oli muuten hyvä ja tarkasti kuvattu, mutta oireet voi sopia moneen eri vaivaan. Ja lääkäri on ehdottomasti se oikea paikka missä syyt tutkitaan.

Vierailija
31/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ollut nyt keväällä. En polta ja oon aika hyväkuntoinen, mutta on ahdistuneisuushäiriö, lievästi epänormaalisti heittelehtivä verenpaine, plus adrenaliinin ja kortisolin kanssa on ongelmia. (Mikä on syytä ja mikä seurautta, en tiedä.) Oon aika varma, että mulla johtuu näistä eikä ole vaarallista. Kevät pahentaa ahdistuneisuuden oireita mulla aina, ja ilmeisesti monella muullakin. Nyt taitaa olla helpottamassa, koska tänä aamuna oli parempi olo. Kortisolin tuotanto tasaantuu, kun keho tottuu valoon?  

Vierailija
32/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angina pectoris.

Vierailija
33/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunlaiset 'neuvovat' on vaarallinen ryhmä netissä. En tiedä mikä ruuvi sulta puuttuu päästä, mutta harvemmin saa lukea näin huonoja neuvoja, jotka on kaiken lisäksi vielä vaarallisia. Neuvot käytännössä ihmistä olemaan hakeutumatta hoitoon. Hyi hyi!

Vierailija
34/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa ollut nyt keväällä. En polta ja oon aika hyväkuntoinen, mutta on ahdistuneisuushäiriö, lievästi epänormaalisti heittelehtivä verenpaine, plus adrenaliinin ja kortisolin kanssa on ongelmia. (Mikä on syytä ja mikä seurautta, en tiedä.) Oon aika varma, että mulla johtuu näistä eikä ole vaarallista. Kevät pahentaa ahdistuneisuuden oireita mulla aina, ja ilmeisesti monella muullakin. Nyt taitaa olla helpottamassa, koska tänä aamuna oli parempi olo. Kortisolin tuotanto tasaantuu, kun keho tottuu valoon?  

Ihan tosi, mullakin on ollut kortisolissa vikaa joskus. Viimeaikoina tutkittu hyvin kilpirauhanen, vitamiinivajeet D- , B12 tms. Niinkin voi käydä, että syystö tai toisesta ihmisen keho erittää adrealiinia, ja näinhän käy osalla vaikkapa pahan trauman kokeneista, hermosto ja keho on edelleen traumatilassa, vaikka ihminen ei enää tilanteessa olisi.

Vierailija
35/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi, mullakin on ollut kortisolissa vikaa joskus. Viimeaikoina tutkittu hyvin kilpirauhanen, vitamiinivajeet D- , B12 tms. Niinkin voi käydä, että syystö tai toisesta ihmisen keho erittää adrealiinia, ja näinhän käy osalla vaikkapa pahan trauman kokeneista, hermosto ja keho on edelleen traumatilassa, vaikka ihminen ei enää tilanteessa olisi.

Joo, mulla on myös paniikkihäiriö, ja kohtausten aikanahan se adrenaliinin eritys on ihan hulluna.

Positiivista on se, että vaikka mulla on välillä rytmihäiriöitä ja on ollut satoja pahoja paniikkikohtauksia, joiden aikana olo on ollut (myös) fyysisesti varsin kauhea, sydänfilmissä ei näy pienintäkään ongelmaa normaalitilassa. Ei siis mitään vikaa tai vaurioita. 

Eli nää stressihormonit kyllä voivat aiheuttaa monenmoisia, vakavankin tuntuisia oireita.  

Vierailija
36/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala verenpaine?

Hmm, minulla on ollut viime vuosina verenpaine ennemminkin vähän koholla.

-ap

Vierailija
37/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunlaiset 'neuvovat' on vaarallinen ryhmä netissä. En tiedä mikä ruuvi sulta puuttuu päästä, mutta harvemmin saa lukea näin huonoja neuvoja, jotka on kaiken lisäksi vielä vaarallisia. Neuvot käytännössä ihmistä olemaan hakeutumatta hoitoon. Hyi hyi!

Eihän noi edes ole sydäninfarktin oireita vaan pikemminkin aivoverenkiertohäiriön. Aivoinfarkti voi alkaa noin, mutta silloin on kyllä erittäin kova kiire lääkäriin jos haluaa pysyä hengissä. Jos oireet menevät itsestään vähän ajan päästä ohi, silloin on ollut kyseessä vähemmän vaarallinen aivoverenkiertohäiriö, mutta silloinkin pitäisi asia kyllä tutkia. 

Vierailija
38/38 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla on myös paniikkihäiriö, ja kohtausten aikanahan se adrenaliinin eritys on ihan hulluna.

Positiivista on se, että vaikka mulla on välillä rytmihäiriöitä ja on ollut satoja pahoja paniikkikohtauksia, joiden aikana olo on ollut (myös) fyysisesti varsin kauhea, sydänfilmissä ei näy pienintäkään ongelmaa normaalitilassa. Ei siis mitään vikaa tai vaurioita. 

Eli nää stressihormonit kyllä voivat aiheuttaa monenmoisia, vakavankin tuntuisia oireita.  

Toivon, että sulta on myös tutkittu laajasti, että oikea syy ei ole joku muu, niin monissamuissakin sairauksissa voi tulla vastaavia oireita jos keho käy säästöliekillä. Ja totta, mitä kirjoitit.