Mistä johtuu aamuinen hengenahdistus, sydämentykytys ja rinnan puristaminen?
Herään nykyään usein aamuisin todella epämiellyttävään oloon. Tunnen epämääräistä hengenahdistusta, rinnan puristusta ja sydämen sykkeen kiihtymistä. Joskus tämä tunne tulee myös illalla nukkumaan mennessä ja keskellä päivää. Mistä ihmeestä voisi olla kyse?
Kommentit (38)
Onko verenpaineet kohdallaan,aamuisin korkeimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ahdistunut jostain? Minulla ahdistus (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö todettu) oireilee juuri noin. Yleensä aamuyöllä/aamulla olo pahin.
Olen kyllä jonkin verran ahdistunut, en kuitenkaan niin pahasti että olisin epäillyt tämän olevan psyykkistä.
Noi oireet sopii niin moneen sairauteen tai stressiin. Että on vaikea sanoa mistä johtuu. Refluksikin oireilee noin
Yleinen vitutus ja lorvikatarri.
t. palsta(vale)lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Poltatko?
Poltan :( Olen kuitenkin alle 30v joten esim. keuhkoahtaumataudin mahdollisuus on lääkärin mukaan olemattoman pieni.
Käy lääkärissä, keuhkot kuunnellaan? Pöly, astma, allergia, regfluksitauti, uniapnea, univaje, selkäjumit ( fasettilukot ), ahdistus, kilpirauhanen, väärä hengitystekniikka ( hyperventilointi) - tällaista tuli ensimmäiseksi mieleen. Selän jumit, jos on pahat niin ainakin mulla teki rytmihäiriötuntemuksia ( ahtautuu paikat, joten vaikuttaa sydämeenkin). Tuli vielä mieleen ruokailutottumukset, syötkö raskaita ruokia ennen nukkumaan menoa? Entä saatko tarpeeksi ravinteita? > vitamiinivajeet, jodin puute..Lääkäri on jokatapauksessa oikea paikka syyn selvittämiseksi.
Mulla alkoi astma oireilla tuolla tavalla. Lopeta röökin vetäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltatko?
Poltan :( Olen kuitenkin alle 30v joten esim. keuhkoahtaumataudin mahdollisuus on lääkärin mukaan olemattoman pieni.
Hapenottokyky pienenee. Vähennä röökin polttoa.
Veren sokeri jos on matalalla aamulla saa samankaltaisia oireita.mulla ainakin
Oletko sairastellut viimeaikoina? Jälkitaudin mahdollisuus? Sydänfilmistä näkee sydämen tilannetta, vaikka ymmärrykseni mukaan monesti rytmihäiriötuntemukset ei aina siinäkään näy. Kuuntele sydämensykettäsi? Jättääkö lyöntejä väliin? Suurin osa rytmihäiriöistäkin on monesti täysin vaarattomia. Jos juot kahvia paljon, lopeta se, siirry kofeenittomaam kahviin. Kahvi nostaa sydämen sykettä. Mikä on verenpaineesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltatko?
Olen vähentänyt ja lopettaminen koko ajan työn alla. En osaisi laittaa tätä pelkästään röökin piikkiin, sillä rasituksessa en ole huomannut erityisesti näitä oireita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltatko?
Olen vähentänyt ja lopettaminen koko ajan työn alla. En osaisi laittaa tätä pelkästään röökin piikkiin, sillä rasituksessa en ole huomannut erityisesti näitä oireita...
Hyvä, nukutko riittävästi? Stressiä, huolia? Kaikki vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen vitutus ja lorvikatarri.
t. palsta(vale)lääkäri
:D :D tää oli hauska!
Mistä olet ahdistunut, jos saan kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltatko?
Kysyitkö keuhkosyövän mahdollisuutta lääkäriltä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet ahdistunut, jos saan kysyä?
Raha- ja työhuolia, olen joutunut osa-aikaiseen työhön koska alallani ei ole ollut tarjolla kokopäiväistä. Etsin siis koko ajan uutta työpaikkaa.
Oletko ahdistunut jostain? Minulla ahdistus (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö todettu) oireilee juuri noin. Yleensä aamuyöllä/aamulla olo pahin.