Maalta kotoisin oleva ex-mieheni ei välitä lasten turvavöistä tai -istuimista
Tämä on ollut nyt useamman vuoden jestänyt murheenkryyni. Hän ei välitä turvavöistä juuri lainkaan ja istuttaa kolmevuotiaan airbagilla varustetulle etupenkille ilman turvaistuinta ja koroketta ja laittaa mahdollisen turvavyön väärin, jos sitäkään.
Esim. tänään hän tuli hakemaan lapsia ja laitoin laoset turvaistuimiin ja hän itse odotteli siinä kuskin penkillä lippis päässään, kun laitoin lapsia valmiiksi. Olisin mennyt laittamaan turvavyön toiselle puolelle kiinni, niin mennessäni toiselle puolelle autoa, exäni vain kurvasi naureskellen pihasta pois naureskellen, vaikka sanoin hänelle, että laitan toisen turvavyön vielä kiinni. Soitin kaksi kertaa peräänkin, mutta mies vastasi puhelimeen vain "oreee" ja mölisi jotain sekä katkaisi linjan. Nyt he ovat jo määränpäässään perillä, joten enää ei auta soittelu.
Ilman mun panostani lapset olisivat menneet kokonaan ilman turvaistuinta ja vöitä (olen nähnyt sen monet kerrat ikkunasta, jos mies on lsittanut lapset autoon itse ja olen toki soittanut heti perään, mutta mies vain mölisee jotain ja katkaisee linjan), mutta nyt ehdin laittaa toisen asianmukaisesti ja toisen sentään turvaistuimeen, mutta turvavyö jäi laittamatta, kun mies kaahasi paikalta. Jos olisin yrittänyt juosta autoa kiinni, mies olisi ehkä ajanut jopa päälleni, sillä hänellä ei jotenkin ole sellaista normaalia suhtautumistapaa asioihin. Hän olisi varmaan vain selittänyt, ettei huomannut tms., jos olisi ajanut päälle (häneltä puuttuu ns. omatunto täysin luonnostaan).
Olen selittänyt asiaa hänen maalaisuudellaankin (ns. ylitseviety "maalaisjärki", jolloin kaikki turvallisuusasiat, varovaisuus ja empatia ovat hienohelmojen haihattelua, kun pitää olla niin karkea ja maanläheinen), mutta mikä tähän auttaisi? :(
Kommentit (20)
Aika erikoinen käsitys sinulla maalaisjärjestä :D Maalaisuudella ei ole kyllä tekemistä tyhmyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen käsitys sinulla maalaisjärjestä :D Maalaisuudella ei ole kyllä tekemistä tyhmyyden kanssa.
Oletko varma?
Exäsi kuulostaa enemmän vanhanaikaiselta, välinpitämättömältä ja juntilta kuin maalaisjärjen liian pitkälle vievältä.
Ööööööö.... Maalaisjärkihän sanoo, että turvavyötä kannattaa käyttää.
Ei typeryys ole maalaisjärkeä. Maalaisjärki tarkoittaa sitä, että käytetään asioissa nimenomaan tervettä järkeä.
Eiköhän noita huonosti käyttäytyviä ihmisiä löydy niin maalaisista kun kaupunkilaisistakin. Miks muuten soitat ihmiselle, jonka tiedät ajavan autoa? Itse aiheutat lisää vaaratilanteita sillä. Aikamoinen vaaratekijä jos keskityyy puheluun, eikä ajamiseen, olipa handsfree tai ei.
Hieno trolli :-D Jo otsikosta lähtien yritetään saada muu suomi vs. helsinki väittelyä aikaiseksi
0/6
Vakavia asioita. Miten olet tuon kanssa voinut lapsia tehdä?
Mutta joo, poliisille soitto, ja ilmoitus lastensuojeluun. En antaisi tuollaisen hoitoon lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Koffin lippis?
Maalaisilla on hankkijan oranssi lippis.
Eihän tuollaiselle voi muuta tehdä kuin soittaa poliisit perään. Kun muutaman kerran sählää turvavöitä kiinni ennenkuin poliisi ehtii kävellä autolle, voi olla että ne muistaa laittaa kiinni jo ennen ajoon lähtöä. Maalainen tai kaupunkilainen, sillä tuskin on mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Koffin lippis?
Maalaisilla on hankkijan oranssi lippis.
Kyllä nuo hankkijan lippikset ovat nykyään jo helsingin hipstereiden vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno trolli :-D Jo otsikosta lähtien yritetään saada muu suomi vs. helsinki väittelyä aikaiseksi
0/6
Tismalleen. Toi täysin irrallinen lippis-kohta viimeistään kavalsi, sinänsä sujuvassa tekstissä oli kohta joka ei liity mitenkään mihinkään. Mutta viitseliäisyydestä antaisin nollaa paremman arvosanan. Sekin nostaa arvosanaa että suureen osaan palstan nykytrolleista verrattuna tämä ei alkanut: "miksi suomalaiset naiset aina...".
2/5!
Maalta kotoisin olemisella ei ole mitään tekemistä tuon välinpitämättömyyden kanssa.
Eikö keskustelu tuo selvyyttä tuohon turvavyöasiaan.
Onko tuo ainoa asia missä mies on välinpitämätön?
Taas tää sama provo, nyt on vaan lisätty maustetta miehen maalaisuudesta... Etkä edelleenkään voi soittaa poliisille, vaikka miehen toiminta on laitonta?
vanha auto,ei ole turvavöitä ollenkaan.....soittakaa heti lastensuojeluun! harrasteautot kesällä ajossa,joissa ei tosiaankaan ole vöitä.ystävä sai naapureilta lasun tuon takia ja eikun kuulusteluihin....voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noita huonosti käyttäytyviä ihmisiä löydy niin maalaisista kun kaupunkilaisistakin. Miks muuten soitat ihmiselle, jonka tiedät ajavan autoa? Itse aiheutat lisää vaaratilanteita sillä. Aikamoinen vaaratekijä jos keskityyy puheluun, eikä ajamiseen, olipa handsfree tai ei.
Hänellä on autoon sisäänrakennettu handsfree ja hän lörpöttelee päivät pitkät muutenkin puhelimessa ajaessaankin.
Vierailija kirjoitti:
Maalta kotoisin olemisella ei ole mitään tekemistä tuon välinpitämättömyyden kanssa.
Eikö keskustelu tuo selvyyttä tuohon turvavyöasiaan.
Onko tuo ainoa asia missä mies on välinpitämätön?
Ei ole ainoa asia. Lapset ovat hänen luonaan ollessaan lähes vahtimatta ja valvomatta ja syövät suunnilleen pelkkiä nakkeja. Sitten mun luokse tullessaan mies tekee tarkan tupatarkastuksen ja tarkistaa jääkaapin ja ruokakaapit, jotta niissä on tarpeeksi hedelmiä ja vihanneksia sekä napsii itse mahdolliset karkit ja herkut ja syö ne itse pois.
Miten lippis päässä liittyy tähän kaikkeen?