Miehen inhottavat kommentit
Ollaan seurusteltu useampi kuukausi mutta käytännön syistä ei olla yövytty toistemme luona vielä. Mies haluaisi asua tulevaisuudessa yhdessä ja minäkin lähtökohdin. Mies kuorsaa tosi kovaa, puolikuurot vanhuksetkaan eivät ole saaneet matkoilla nukuttua hänen kanssaan. Sanoin etten tiedä pystynkö kuorsaavan kanssa nukkumaan samassa huoneessa. Mies sitten siihen suunnilleen että aijaa, ehkei me sitten voida olla yhdessä koska hän haluaisi nukkua yhdessä. WTF?! Tuli fiilis että koko suhde ja minä ollaan oltu yhdentekeviä, miehen mielestä otan nokkiini helposti. Empatia ja toisen huomioiminen nolla? Seurusteletko idiootin kanssa? Valvoa en aio, kokemusta unettomuudesta on enkä valvomista toivo pahimmalle vihamiehellenikään. Avoimeksi jäi mahtaako koko suhde enää kiinnostaa. Ainakin oma kiinnostus yhteenmuuttopuheisiin alkoi epäilyttää jos hänen mielestään se ja sama jos minä valvon.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mies lääkäriin hakemaan apua kuorsaukseen ja jos ei suostu, vaihtoon. Kuorsaukseen on olemassa myös leikkausapua, jossa hengitysteitä laajennetaan ja sen saa myös kunnallisen kautta.
Ei mun exälle ollut mitään apua tuosta leikkauksesta. Ei ihan mitään. Hän oli hoikka eikä uniapneaa ollut. Joten en tiedä mitä muuta olisi ollut tehtävissä. Onneksi erottiin. Vaikka syytönhän hän siihen kuorsauksen tietenkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa seurustelua kaikessa rauhassa omissa asunnoissa asuen.Tutustukaa rauhassa ennen yhteen muuttoa,ehkäpä huomaat muitakin asioita joissa mies ei sinua huomioi.
Tämän lisäksi toivoo että muuttaisin hänen luokseen asumaan, ei halua uuteen yhteiseen kotiin. Tämä kuorsausasia kyllä hieman herätti, ja tunnelma lässähti. En voi mitään mutta tämä alkoi häiritsemään ihan oikeasti. Ilmeisesti kaikki tehtävä hänen tavallaan eikä hän jousta missään. Lisäksi toivonut että alan herätä hänen työrytminsä mukaan, missä ei kannaltani järkeä. Ap
No niin. Tiedät jo mitä tehdä. Ei kontrolloijan kanssa voi elää, joten joko omat kämpät kuten aiemmin tai ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa seurustelua kaikessa rauhassa omissa asunnoissa asuen.Tutustukaa rauhassa ennen yhteen muuttoa,ehkäpä huomaat muitakin asioita joissa mies ei sinua huomioi.
Tämän lisäksi toivoo että muuttaisin hänen luokseen asumaan, ei halua uuteen yhteiseen kotiin. Tämä kuorsausasia kyllä hieman herätti, ja tunnelma lässähti. En voi mitään mutta tämä alkoi häiritsemään ihan oikeasti. Ilmeisesti kaikki tehtävä hänen tavallaan eikä hän jousta missään. Lisäksi toivonut että alan herätä hänen työrytminsä mukaan, missä ei kannaltani järkeä. Ap
No niin. Tiedät jo mitä tehdä. Ei kontrolloijan kanssa voi elää, joten joko omat kämpät kuten aiemmin tai ero.
Kontrolloiva. Niinpä. Kiitos silmien avaamisesta ja ongelman sanoittamisesta. En ole tajunnut, mistä on kyse mutta kokenut oloni epämukavaksi aina uusien "toiveiden" kohdalla. Alkuun tietysti ajattelin hyvää ja mietin että eikai hän ole tosissaan esim että haluaisi minun oikeasti muuttavan unirytmiä. Nyt sitten ilmeni että nukkumiseni ylipäätään on hänelle se ja sama kun hän haluaa nukkua yhdessä. Exänsä vaati ja sai oman huoneen mutta eipä ääliö ole sisäistänyt miksi vaikka syykin kerrottiin, kuorsaus. Kuulemma enää ei halua omia huoneita. Tuntuu että hänellä on muotti, hän itse, ja minun tulee hyppiä hänen pillinsä mukaan kaikessa. Olen kertonut kuinka kuntosali minulle tärkeää, hänestä voisimme käydä välillä kävelyllä. Lihaksiin se ei kyllä auta. Näitähän on aika paljon. Tajuan nyt että asiasta keskusteltava mutta mahtaako auttaa mitään? Ja saako häntä millään ymmärtämään asiaa. Kun yritin puhua, olen herkkähipiäisen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaan seurusteltu useampi kuukausi mutta käytännön syistä ei olla yövytty toistemme luona vielä. Mies haluaisi asua tulevaisuudessa yhdessä ja minäkin lähtökohdin. Mies kuorsaa tosi kovaa, puolikuurot vanhuksetkaan eivät ole saaneet matkoilla nukuttua hänen kanssaan. Sanoin etten tiedä pystynkö kuorsaavan kanssa nukkumaan samassa huoneessa. Mies sitten siihen suunnilleen että aijaa, ehkei me sitten voida olla yhdessä koska hän haluaisi nukkua yhdessä. WTF?! Tuli fiilis että koko suhde ja minä ollaan oltu yhdentekeviä, miehen mielestä otan nokkiini helposti. Empatia ja toisen huomioiminen nolla? Seurusteletko idiootin kanssa? Valvoa en aio, kokemusta unettomuudesta on enkä valvomista toivo pahimmalle vihamiehellenikään. Avoimeksi jäi mahtaako koko suhde enää kiinnostaa. Ainakin oma kiinnostus yhteenmuuttopuheisiin alkoi epäilyttää jos hänen mielestään se ja sama jos minä valvon.
Ongelmana siis ei ole niinkään hänen kuorsaus (se voidaan käytännön järjestelyillä hoitaa, hänenkin on tehtävä kompromissejä), vaan hänen asenteensa, itsekkyytensä ja epäempaattisuutensa.
Pakene ihmeessä!
Mielessä päällimmäisenä epäusko ja harmi siitä, että mies paljastumassa itsekeskeiseksi kontrollifriikiksi. Pitkään ihmettelin kommentteja ja tulkitsin kun ehkä alitajuisesti toivoin että mies pilailee jne. Millaistahan meno olisi jos luopuisin omasta asunnostani. Tuleeko vaatimuksia lisää, pukeutumiseen, ulkonäköön, who knows. Onko kaikki kommentit mikset ole meikkaamatta ym. Tätä samaa kontrollointia? Enhän minäkään hänelle sano, että alapa käyttää sinisiä paitoja, älä pidä noita kenkiä jne. Koko ajatus on niin outo etten ole tajunnut mistä nuo asiat kumpuaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana siis ei ole niinkään hänen kuorsaus (se voidaan käytännön järjestelyillä hoitaa, hänenkin on tehtävä kompromissejä), vaan hänen asenteensa, itsekkyytensä ja epäempaattisuutensa.
Pakene ihmeessä!
Totta. Tämä oli ensimmäinen asia, johon aloin kiinnittämään huomiota, koska yleensä miehet ovat alkuun hyvinkin huomioivia. Osin hänkin on, mutta sitten on tämä vastapuoli, joka todella huolestuttaa. Hän einkoskaan kysy, millaisia toiveita minulla olisi asumisen suhteen. Yrittää sanella itselleen tärkeät asiat. Elokuvista, ruokapaikoissa ja pienistä asioista sentään kysyy mutta ne ovat isossa kuvassa merkityksettömiä jos jatkuvasti en esim. pysty nukkumaan. Olen tottunut miehiltä toisen huomioimiseen hieman enemmän ja tällaiseksi tilanne on mennyt juuri ennen eroa. Se mikä hulluinta, mies suunnittelee yhteenmuuttoa. Ei ilmeisesti näe ongelmaa ja mikä huolestuttavinta, syytteli minua vaikka ongelma tässä asiassa hänessä. Ap
Testaa itseäsi. Voitko olla hetken erossa, esim. jokin pieni matka tai viikonloppu erillään. Tunnustele, tuleeko sinulle ikävä vai oletko helpottunut. Tutkaile muutenkin, kaipaatko häntä ihmisenä. Jos hän ei ole suuri rakkautesi, olet jo kertonut monta aihetta lähteä omille teillesi kohti sinkkukesää.
Varoitusmerkkejä on nyt tarpeeksi, mutta voit ihan itseäsi varten tehdä vanha kunnon +/- -lista paperille. Siitä näet helposti suhteen tilan. Sinuna pistäisin koko homman poikki aika nopeasti, mieluiten heti. Mies varmaan haluaa syitä tähän, joten listaus on siinäkin mielessä itselle hyvä muistiapu.
Syy ei ole siis kuorsaamisessa, mutta siitä se pallo lähti pyörimään ja aloit miettimään koko jutun mielekkyyttä. Sinä päätät mitkä ajatuksesi ovat ja jos päätät lopettaa suhteen, niin et lähde joustamaan sinulle tärkeissä asioissa. Jos joustat, niin olet pian juuri siinä paikassa (hellan ja nyrkin välissä), missä mies haluaa sinun olevankin. Mies mitä todennäköisimmin muuttaa linjaansa kun asiasi kuulee, mutta kun tiedät varautua siihen, niin et mene siihen leikkiin mukaan. Voit hieman myös ottaa lisäaikaa lopulliseen iskuun ja täydelliseen eroon niin, että sanot haluavasi miettimisaikaa. Sen aikana ette pidä yhteyttä, mutta olette periaatteessa väleissä. Mies löytää kyllä uuden pompoteltavan nopeasti ja sinä unohdut, eikä sinun tarvitse hänestä missään tapauksessa huolehtiakaan. Huolehdit nyt itsestäsi, se riittää. Mies ei ole sinulle nyt suuri rakkaus, tuskinpa myöhemminkään.
Mulla on kuirsaava mies. Viikon yhteusasumisen jälkeen - eli mun totaalivalvomisen vaikka käytin korvatulppia - totedin, että nukkuminen on elinehto minulle ja kynnyskysymys suhteelle. Ellei voi nukkua, saa vakavia sairauksia ja kuolee ennenaikaisesti, se on myös kidutuskeino. En ikinä voisi olla nukkumatta kenenkään takia, vauva-aika oli eri juttu, ohimenevä vaihe ja vauva ei ole aikuinen, jolta voi edellyttää vastuunkantoa ja ymmärrystä muista. Eli totesin miehelle suoraan, että ellei voida nukkua eri huonrissa, on valitettavasti pakko erota vaikken haluaisikaan päättää suhdetta.
Mies ymmärsi ja nukutaan jo viidettä vuotta eri huoneissa. Seksiä on yhä lähes joka päivä. Toimii niin, että alkuillasta mennään mun säbkyyn yhdesdä. Sekstataan js sitten lueskellaan ja kun on aika nukahtaa, mies menee omaan huoneeseen nukkumaan. Saadaan läheisyyttä ja unirauha ja toimii hyvin molempien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuirsaava mies. Viikon yhteusasumisen jälkeen - eli mun totaalivalvomisen vaikka käytin korvatulppia - totedin, että nukkuminen on elinehto minulle ja kynnyskysymys suhteelle. Ellei voi nukkua, saa vakavia sairauksia ja kuolee ennenaikaisesti, se on myös kidutuskeino. En ikinä voisi olla nukkumatta kenenkään takia, vauva-aika oli eri juttu, ohimenevä vaihe ja vauva ei ole aikuinen, jolta voi edellyttää vastuunkantoa ja ymmärrystä muista. Eli totesin miehelle suoraan, että ellei voida nukkua eri huonrissa, on valitettavasti pakko erota vaikken haluaisikaan päättää suhdetta.
Mies ymmärsi ja nukutaan jo viidettä vuotta eri huoneissa. Seksiä on yhä lähes joka päivä. Toimii niin, että alkuillasta mennään mun säbkyyn yhdesdä. Sekstataan js sitten lueskellaan ja kun on aika nukahtaa, mies menee omaan huoneeseen nukkumaan. Saadaan läheisyyttä ja unirauha ja toimii hyvin molempien mielestä.
Todellakin näin. Nukkumatta ei pysty elämään, ja tuo vauva-vertaus oli todella hyvä. Olisihan miehen kannettava vastuunsa eikä itsekkäästi haluttava nukkua yhdessä. Mies ehdotti korvatulppia mutta käytän niitä joka yö jo nyt koska olen herkkä nukkumaan ja takana nuorempana paha unettomuus. Tiedän siis etteinkorvatulpat valmenna tv:tä, musiikkia tai etenkään kuorsausta. Korvatulppia joka yö jo nyt käyttävänä koko ehdotus tuntui typerältä ja itsekkäältä kuten koko keskustelu
Kaiken kukkuraksi tästä keskustelusta on loukkaantunut mies...
Ja todella tämä kuorsaamiskeskustelu oli se, joka ns avasi silmäni ja aloin miettiä asioita. Aion tarkkailla tilannetta ja varsinkin kykeneekö mies missään huomioimaan minua. Tähän mennessä olen ehkä naiivisti ajatellut hänen vitsailevan mutta tästä keskustelusta ymmärsin että siitä ei ole kyse. Tai se on epätodennäköistä mielestäni. Kai en halunnut nähdä ja kuulla huonoja merkkejä. Olen pitkälti hyvin joustava ja hieman liian kiltti mutta kun raja tulee vastaan se tulee vastaan joten epäilen että yhdessä asuessa olisin minäkin viikossa kypsää kamaa jolloin sopu loppuisi siihen. En kuitenkaan voi edes harkita muuttavani kuumaantai pahanhajuiseen asuntoon tai jonkin melunkähteen viereen. Uneni ovat kuitenkin aivan elintärkeät. Ap
Muutaman kuukauden jälkeen on vielä liian aikaista miettiä yhdessäasumista. Tutustukaa. Viettäkää öitä yhdessä, sittenhän tiedät millaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kuukauden jälkeen on vielä liian aikaista miettiä yhdessäasumista. Tutustukaa. Viettäkää öitä yhdessä, sittenhän tiedät millaista se on.
Mies haluaisi edetä nopeasti ja olimme ennen suhdettamme tuttavia joten olemme kuitenkin tunteneet hieman pidempään. Siksikin käytös yllättänyt mutta onhan se eri asia jutella niitä näitä kuin huomioida toinen arjessa. Itse haluaisin rauhassa ns tarkkailla, mies ilmeisesti ei. Ap
Mikä tuossa nyt on ongelma? Ihan oikein sanottu mieheltä. Ei kukaan normaalijärkinen sano yhteenmuuttokeskusteluun, että enpä nyt oikein tiedä, kun sä kuorsaat. 😂
Ja tosiaan meillä on asumisen suhteen hieman etäisyyttä ja miehellä lemmikeitä, joten ei pysty olemaan yötä poissa. Näin ollen käytännön "harjoittelu" hankalaa öisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt on ongelma? Ihan oikein sanottu mieheltä. Ei kukaan normaalijärkinen sano yhteenmuuttokeskusteluun, että enpä nyt oikein tiedä, kun sä kuorsaat. 😂
Oletko tosissasi? Muuttaisitko itse jonnekin, jossa tiedät ettet voi enää koskaan nukkua? Minä en pysty enkä halua sellaista luvata kun asenne on ettei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakene ihmeessä!Totta. Tämä oli ensimmäinen asia, johon aloin kiinnittämään huomiota, koska yleensä miehet ovat alkuun hyvinkin huomioivia. Osin hänkin on, mutta sitten on tämä vastapuoli, joka todella huolestuttaa. Hän einkoskaan kysy, millaisia toiveita minulla olisi asumisen suhteen. Yrittää sanella itselleen tärkeät asiat. Elokuvista, ruokapaikoissa ja pienistä asioista sentään kysyy mutta ne ovat isossa kuvassa merkityksettömiä jos jatkuvasti en esim. pysty nukkumaan. Olen tottunut miehiltä toisen huomioimiseen hieman enemmän ja tällaiseksi tilanne on mennyt juuri ennen eroa. Se mikä hulluinta, mies suunnittelee yhteenmuuttoa. Ei ilmeisesti näe ongelmaa ja mikä huolestuttavinta, syytteli minua vaikka ongelma tässä asiassa hänessä. Ap
Mies on itsekäs ja kontrolloiva. Hän haluaa, hän määrää, hän sanelee, hänellä on oikeus. Syy ei ole koskaan häbessä vaan aina muissa ja muiden pitää sopeutua.
Tällaisen henkilön kanssa ei kannata suunnitella parisuhdetta. Nämä tyypit ovat juuri tyypillisesti niitä, jotka painostavat suhteen nopeaan etenemiseen ja yrittävät sitututtaa toisen niin, ettei hänen ole helppoa erota ja löhteä. Ja meno vain klassisesti pahenee yhteenmuuton tai avioliiton tai lapsen tms sitoutumisen lisääntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mä sanoin. En voi nukkua kuorsauksessa ja uni on elinehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakene ihmeessä!Totta. Tämä oli ensimmäinen asia, johon aloin kiinnittämään huomiota, koska yleensä miehet ovat alkuun hyvinkin huomioivia. Osin hänkin on, mutta sitten on tämä vastapuoli, joka todella huolestuttaa. Hän einkoskaan kysy, millaisia toiveita minulla olisi asumisen suhteen. Yrittää sanella itselleen tärkeät asiat. Elokuvista, ruokapaikoissa ja pienistä asioista sentään kysyy mutta ne ovat isossa kuvassa merkityksettömiä jos jatkuvasti en esim. pysty nukkumaan. Olen tottunut miehiltä toisen huomioimiseen hieman enemmän ja tällaiseksi tilanne on mennyt juuri ennen eroa. Se mikä hulluinta, mies suunnittelee yhteenmuuttoa. Ei ilmeisesti näe ongelmaa ja mikä huolestuttavinta, syytteli minua vaikka ongelma tässä asiassa hänessä. Ap
Mies on itsekäs ja kontrolloiva. Hän haluaa, hän määrää, hän sanelee, hänellä on oikeus. Syy ei ole koskaan häbessä vaan aina muissa ja muiden pitää sopeutua.
Tällaisen henkilön kanssa ei kannata suunnitella parisuhdetta. Nämä tyypit ovat juuri tyypillisesti niitä, jotka painostavat suhteen nopeaan etenemiseen ja yrittävät sitututtaa toisen niin, ettei hänen ole helppoa erota ja löhteä. Ja meno vain klassisesti pahenee yhteenmuuton tai avioliiton tai lapsen tms sitoutumisen lisääntyessä.
Hän on jo puhunut lapsestakin. Ehkä se olisikin keino sitouttaa ja hän olisi entistä enemmän niskan päällä kun olisi vaikeampi tai ei ehkä olisi varaa lähteä. En ole koskaan aiemmin törmännyt tällaiseen mieheen. Hui. En todellakaan luovu omasta asunnostani. Miksi hänellä on niin kiire sitouttaa, päästäkseen toteuttamaan määräilytaipumustaan? Olen kyllä aistinut nyt voimakkaasti tuon että hän on niin kilttinja joustava mutta sivulauseessa luettelee tarkan muotin johon minä saan luvan sopia, asuinpaikasta unirytmistä sisustuksesta ym alkaen. Onkohan tässä jonohan selvät merkit nyt vai voiisnkomjotenkin kokeilla suostuuko mies tulemaan jossakin asiassa vastaan? Toisaalta olen joo pimut että puheet on Eri kuin teot. Eli mies saattaisi myös luvata jotakin ilman aikomustakaan toteuttaa lupailujaan. Tämä kuulostaa kirjoitettuna pahalta mutta olenko ollut vain laput silmillä... Ap