Vierailija

Oletko stereotyyppinen ilmestys omassa yhteiskuntaluokassasi vai ns. musta lammas? Pukeudut, käyttäydyt tai elät tavalla, joka ei ole tavallista omassa sosioekonomisessa ryhmässäsi? Törmäätkö sen vuoksi usein ennakkoluuloihin tai vääriin odotuksiin?

• ylös 9
  • alas 1

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

En usko että vastaa. En välitä kauheasti siitä mitä puen päälleni ja kuljen tennareissa melkein aina.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Näytän varakkaammalta ja sivistyneemmältä. Vertaisin niin että olen kyin sh/lh palkaltani mutta ulkoinen habitus kuin lääkärillä.

• ylös 21
  • alas 14
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä se suurin piirtein vastaa. On sekä rahaa että koulutusta ja kulttuuritaustaa sen verran, ettei tarvi kiinnostaa - eikä paljon kiinnostakaan. Mulla on kaikkiin tilanteisiin sopivia vaatteita ja vedän niitä niskaani suurempia miettimättä.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

En tiedä. En tiedä, mitä hexani näyttää, varmaan todella casual ja kotiäitimäinen ja sosiaalisen asemankin määrittely on vaikeaa, jos on akateeminen, elämässä projekteissa menestynyt, mutta ei töissä ja samalla varakas.

(Ps. Habitus-termi on väärä sana aloituksessa, se sisältää henkiset asenteet, hexa ulkoasun...)

• ylös 4
  • alas 27
Vierailija

Töissä pystyn näyttään siltä mitä olen, samoin juhlissa. Siviilissä en, koska olen yh ja kaikki rahat menee lapsen hyväksi, enkä pysty pitämään koko vaatevarastoa sillä tasolla, vain edustusvaatteet. Nekin lähinnä siltä ajalta ennen eroa hankitut.
Siviilissä kuljen vanhoissa kuluneissa farkuissa ja tuulitakissa ja ajan pyörällä että säästyy bensa ja auton renkaat.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Joo, olen lihava ja kulahtaneen näköinen semi persaukisen perheen jälkeläinen ja ostan kaiken h&m ja ikeasta

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Omani vastaa, mutta olen ollut töissä junttimuijien kanssa, jolloin ihan tavis siisti näytti samalta kuin Vuitton Anttilassa.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Ei vastaa. Tämä on tarkoituksellista. Elän luxuselämää ilman että muut kuin perheeni ja pari ystävää ovat asiasta tietoisia. En kerro omaisuudestani, matkoistani tai muustakaan.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Näytän varmaan ehkä omaa yhteiskuntaluokkaani (köyhä, elän opintotuella) varakkaammalle, koska olen saanut äidiltäni ja serkultani kalliita laadukkaita vaatteita, jotka ovat näille olleet pieniä tai muuten vaan ovat halunneet niistä luopua. Nämä ajattomat perusvaatteet ovat vaatekaappini perusta.

Sitten metsästän aasialaisista nettikaupoista halvalla muodikkaita asusteita joiden avulla pidän lookin muodin mukaisena. Asusteissa hinta harvemmin niin paljon näkyy, ja hinta-laatusuhde on kiinakaupoissa hyvä jos tietää mitä ostaa.

Myös kirpputoreilta voi tehdä löytöjä, laadukkaita vaatteita jotka ovat lähes uudenveroisia voi löytää halvalla jos jaksaa etsiä.

Meikkaan siististi ja kiinnitän huomiota siihen, mihin pukeudun. Tyylini on aika klassinen.

En kuitenkaan varmasti menisi oikeasti todella rikkaasta, mutta uskon näyttäväni keskituloiselta nykyiselläni.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Oon taloudellisesti, koulutukselta, perhetaustalta yms varmaan jonkin sortin keskiluokkainen, mutta ulkoisesti av:n määreiden mukaan oon kyllä niin wt kuin olla vaan voi :D

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Olen itse melko vaatimattomista oloista. Olen suorittanut yliopistotutkinnon. Tyylini ja makuni on kuitenkin edelleen sama kuin lapsuuden piireillä. Pidän rennosta tyylistä ja rakastan pirteitä hiusvärejä. En jaksa hirveästi välittää ulkonäköpaineista. Sen vuoksi kärsin lievästä ylipainosta. Usein töissä kysytään, missä pomoni on. Joudun sitten korjaamaan olevani pomo. Mutta se ei haittaa. Tunnen vain oloni kotoisaksi näin.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

En tiedä. En tiedä yhteiskuntaluokkaani. Mistä sen saisi tietoonsa? Väestörekisterikeskuksesta?

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Pukeudun rennosti. En välitä vittuakaan siitä, miten muut minut näkevät, ei kiinnosta, en välitä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Mulla olisi mahikset tietyltä osin parempaan, älyä ja rahaa. Olen alisuoriutuja habitukseni ja urani suhteen. 

Vierailija

Jouduin avioeron jälkeen asumaan tänne lähiöön. Hirveä paikka, ulkomaalaisia sekä sotkuja. Meteliä öisin, jatkuvaa älämölyä. Tulen hulluksi. Vihaan tätä asuntoa sekä ympäristöä .Kamala slummi. Hakunila, vantaa.0

ei todella vastaa

ei se vastaa ollenkaan. ei niinku yhtään. olen naistoimari ja ajan ihan p..skalla autolla ja pukeudun verkkareihin. aluksi kyllä pukeuduin paremmin, mitä muut. mutta se oli silloin, kun piti näyttää muille. kun aloin pärjäämään edes jonkin verran, niin heti lopetin pukeutumisen, turhan urheilun ja meikkaamisen. otan vaan oluen aamutakissani, kuten donald trump, silloin kun haluan. ei vaan kiinnosta enään. kyllä aina, kun ulos menen niin laitan hienot vaatteet päälle, muuten istun autossani verkkareissa ja vielä tupakoin auton sisälläkin.

• ylös 12
  • alas 3
Vierailija

Pahimmillaan habitus kuin spurgulla.

Toisinaan käyn täydestä asultani ja puheiltani vaikka toimitusjohtajasta.

Eli vaihtelee. 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Joo, eläkeläinen. Musta villakangastakki, huopahattu päässä, nauhakengät ja rollaattori.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.