Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva vireystila ja unettomuus

Vierailija
30.05.2017 |

Olen 17v ja elän hyvin terveellisesti. Syön paljon hedelmiä, puuroa, ruisleipää ja lämmintä kotiruokaa. En juo kahvia / maitoa / limuja enää ollenkaan.
Olen lopettanut tupakoinnin ja olen absolutisti.
Urheilen joka päivä, koska saan treenaamisesta palkitsevan olon ja olen saanut itseni hyvään fyysiseen kuntoon ja laihduttanut itseni normaalipainoiseksi.
Mutta olen ollut lomalla 5kk ja unirytmi ollut ihan ok, 1 maissa yöllä nukkumaan ja herään 9 ilman kelloa.

Mutta nyt tunnen olevani kokoajan vireystilassa ja vauhdissa. Energiaa tuntuu olevan loputtomiin, vaikka saatan parikin päivää putkeen pyöräillä 20km jonka luulisi väsyttävän kehoa, ei virkistävän. Väsymystä ei tule, olen levoton ja virkeä 3 asti yöllä kunnes pakosti nukahdan ja heräilen yöllä kymmeniä kertoja. Sitten herään 1 päivällä.

Voiko joku neuvoa mitä pitäisi tehdä tässä tilanteessa? Kuulin että melatoniiniin voi jäädä koukkuun mutta harkitsen sitä koska vireystila alkaa vituttaa.

Ainiin ja nukuin tänää 3 tuntia, heräsin 6, lähdin kaupungille 8 ja olin siellä koko päivän kaverin kanssa kunnes pyöräilimme takasin kotiin 30km. Ja nyt kello on 15 yli 8 eikä nukuta tippaakaan. Help

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä nukuttaa vähemmän, johtuu valosta.

Kun tarpeeksi väsyttää niin kyllä sitten nukkuu.

Vierailija
2/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivireystila. Keho ei osaa rauhoittua vaikka on väsynyt. Voitko olla ylikunnossa? Pidä taukoa liikunnasta tai liiku hyvin rauhallisesti, jooga esim. Hengitysharjoituksilla voit yrittää rauhoittaa kehoa

http://blogit.kauneusjaterveys.fi/stressitohtori/miksi-kehoa-pitaa-rauh…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivireystila. Keho ei osaa rauhoittua vaikka on väsynyt. Voitko olla ylikunnossa? Pidä taukoa liikunnasta tai liiku hyvin rauhallisesti, jooga esim. Hengitysharjoituksilla voit yrittää rauhoittaa kehoa

http://blogit.kauneusjaterveys.fi/stressitohtori/miksi-kehoa-pitaa-rauh…

Voi olla että olen urheillut liian innokkaasti. En ole välttämättä pitänyt lepopäiviä viikkoihin.

Ap

Vierailija
4/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät. Olet nuori ja hyvässä kunnossa, sinulla on ollut aikaa levätä.

Jos nukkuminen menee mahdottomaksi ja alat käyttäytymään holtittomasti niin on syytä pohtia bipolaarisuuden mahdollisuutta. Monilla se alkaa manialla mutta vasta masennuksessa haetaan apua. Monesti se alkuperäinen mania jää huomioimatta vaan ja diagnoosi viivästyy vuosilla.

Vierailija
5/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevät. Olet nuori ja hyvässä kunnossa, sinulla on ollut aikaa levätä.

Jos nukkuminen menee mahdottomaksi ja alat käyttäytymään holtittomasti niin on syytä pohtia bipolaarisuuden mahdollisuutta. Monilla se alkaa manialla mutta vasta masennuksessa haetaan apua. Monesti se alkuperäinen mania jää huomioimatta vaan ja diagnoosi viivästyy vuosilla.

Minulla ei ole maniaa. Kärsin yhtäkkisestä univaikeudesta ja uskon liian rehkimisen ja kesän valoisuudella olevan tekemistä asian kanssa ja toivon saavani vinkkejä nukahtamiseen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi