Onko useatkin näkövammaiset tällaisia?
Mulla on yksi sokea sukulainen. Kun käydään siellä kylässä, saattaa pyytää viemään roskat mennessään. Sitä ennen on lueteltava koko roskiksen sisältö. Ei keskeytä, vaikka sille sanoo, ettei sillä ole mitään väliä, mitä siellä on. Toinen on pyykkikorin ja -koneen sisältö. Täytyy luetella jokaista sukkaa myöten. Jos ei muista, pistää jonkun tarkistamaan.
Kommentit (9)
Kun oikein pinnistelet aivosolujasi voit ehkä keksiä miksi sukulaisesi pyytää noita tarkistuksia.
Ja ei, näkövamma ei tee kaikista samanlaisia.
Onko ollut syntymästään asti sokea, vai sokeutunut myöhemmin? Jos myöhemmin, niin lienee luonnollista, että on epävarma ja haluaa hyödyntää näkeviä silmiä näiden vierailtaessa. Varmistaa, että asiat ovat niin kuin hän kuvittelee niiden olevan.
No onhan se hyvä tietää, mitä pesukoneeseen on kulloinkin menossa. Tuota roskishommaa en oikein tajunnut. Ei siinä mitään, tapansa kullakin.
Vaikka on sokea, en ymmärrä tuota roskishommaa yhtään. Oon joskus jopa sanonut, ettei mua kiinnosta mitä sun roskiksessa on, voit lopettaa luettelun. Nuori ihminen eikä mitään lasia ole. Ei lopeta vaan on jankattava se lista loppuun. 😂 Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun oikein pinnistelet aivosolujasi voit ehkä keksiä miksi sukulaisesi pyytää noita tarkistuksia.
Ja ei, näkövamma ei tee kaikista samanlaisia.
En kysynyt, ovatko "KAIKKI" samanlaisia.
Ap
Ymmärrän tuon roskishomman hyvin. Haluaa varmistaa että sinne ei ole joutunut mitään sinne kuulumatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, näkövamma ei tee kaikista samanlaisia.En kysynyt, ovatko "KAIKKI" samanlaisia.
Ap
Rauhoitu hyvä ihminen. Paljastit tyhmyytesi jo aloituksessa.
Anna hänen luetella. Kun ei näe, monta asiaa on muistin varassa, ja kenties se roskiksen sisällön luetteleminen liittyy hänellä juuri tilanteen hallintaan: muistaa mitä on mennyt roskapussiin ja lähtee nyt sitten kokonaan ulos talosta. Sama pyykkien suhteen. Ehkä tämä on hänelle jossain opetettukin: tee luetteloita ja lausu niitä ääneen, niin tiedät missä mitäkin on.
Siis kuka tekee? Ja mikä oli ongelma?