On paljon omasta asenteesta, suhtautumisesta ja käytöksestä kiinni kuinka hyviä tai huonoja kokemuksia ihmisten kanssa saa. Tänään
sain paikan metrosta kun jäin miettimään miten pääsen penkille kun eräiden matkalaisten laukut olivat tiellä. Jäin ihmettelemään miten voisin päästä penkille ja melkein heti toinen matkalaisista siirsi laukkua, kiitin ja hänen vieressään oleva, puhelintaan intensiivisesti plärännyt toinen matkalainen pyysi anteeksi, että hänen laukkunsa oli tiellä ja ettei hän heti huomannut tilannetta. Minä sanoin että ei mitään! :)
Tapahtuneesta jäi hyvä mieli.
Sillä on paljon merkitystä miten itse suhtautuu muihin ja kohtelee muita. Tiedän, että monilla on paha mieli eikä huvittaisi olla muille mukava, mutta sitä ajatusta vastaan kannattaa taistella! Omasta kokemuksesta sanon, että en ole koskaan katunut ystävällisyttäni, sillä vaikka toinen osapuoli ei olisi ottanutkaan hyvällä vastaan ystävällisyyttäni, niin itselle on kuitenkin tullut parempi olo kuin jos en olisi ollut ystävällinen!
Tämä kannattaa pitää mielessä. Suuri osa ihmisistä ilahtuu kun muut ovat ystävällisiä. Se lisää onnellisuutemme tunnetta, kun huomaamme, ettei ympärillämme olevat ihmiset olekaan vihollisiamme.
Asenne ratkaisee enemmän kuin pahoina päivinä voimme uskoakaan :)
Kommentit (9)
Toden totta, hienosti sanoit, että ystävällisyyttään ei koskaan kadu.
Se, joka käyttääytyy asiallisesti on viime kädessä aina voittaja.
Tietyissä tilanteissa olet oikeassa mutta mulla ikää 52v. niin voin sanoa että ei toimi kaikkiin.
Sulla nyt vaan oli melko kesy tilanne.
Joskus hyvilläkin ihmisillä on huonoja päiviä..
Kerran katsoin Helsingissä kuukauden aikana kuinka moni ihminen kiittää, jos pitää ovea auki. Teinitytöt ja mummot kiittivät useimmiten, keski-ikäisten naisten kohdalla prosentti oli noin viisi. Pidän ovea tietysti auki jatkossakin, mutta jotkut ottavat sen itsestäänselvänä. Luulen, että korreloi vahvasti niihin naisiin, joiden mielestä mies tarjoaa treffeillä.
Asiakaspalvelijana voin sanoa, että monien ihmisten kohdalla on ihan sama miten heitä kohtelee. Käytös on silti paskamaista.
Itselläni on se,et pyrin sopuun ihmisten kanssa ja en halua ottaa kantaa muiden ihmisten välisiin erimielisyyksiin ja riitoihin vaan pyrkiä aina sopuun ,että ohjaan pyytämään ja antamaan anteeksi sydämestään asti.
Sopuisa ja rakkautta rakentava suhtautuminen kaikkiin ihmisiin.
Olen luonteeltani hyvin äkkipikainen ja kyyninen. Vihastun helposti jos muut ovat hankalasti tielläni omasta ajattelemattomuudestaan. Uskon syvästi että kommuunissa elämisen ehto tulisi olla perusystävällisyys kanssaihmistä kohtaan. Satunnaisesti se jatkuva vatutus läpi joka päivän on ihan älyttömän väsyttävää, ja käyrä vaan nousee. Siksipä ominaistin ajatuksen Anna Mahdollisuus. Jos annoin mahiksen olla ystävällinen, niin eipä tartte munkaan olla jos ei heitä kiinnosta. Mut joskus voi myös kivasti yllättyä ja kyllähän se piristää.