Lapsi on tottunut saamaan lohtulahjoja aina siskonsa syntymäpäivänä, nyt ekat kaverin synttärit ja luuli saavansa siellä, jouduin hakemaan kesken juhlien
4v oli saanut sen luokan raivarit kaverinsa syntymäpäivillä kun lahjoja saava osapuoli ei ollutkaan hän. Kävimme kyllä etukäteen läpi, että nyt on sitten toisen pojan synttärit, ei sinun.
Ilmeisesti tilanne kuitenkin harmitti niin kovasti että huutoitku pääsi. Tämän toisen pojan äiti ei saanut lastani rauhoitettua joten piti hakea juhlista pois kesken.
Miten saisin pojan sietämään pettymyksiä paremmin? Sama juttu usein jos häviää esim. tablettipelissä tai ei saa karkkia kaupasta viikolla.
Kommentit (35)
Siskoni harrastaa lapsilleen tuota lohtulahjontaa... en voi käsittää. Omani saa kesällä sisaruksen ja todellakin on turha tuoda lohtulahjoa, jumaliste, on synttärit, on kakkua on kavereita.... miksi ei voi iloita toisen puolesta ja miettiä, että on myös minunkin syntymäpäiväni joskus, jossa minua juhlitaan?
No just - jatka lohtulahjojen ostamista.
Itse en tästä syystä käy mm. veljieni lastan synttäreillä - niitä on vielä 4: joka kerta pitäisi viedä jokaiselle lahja!
(En ole kummi.)
Aivan järjetöntä antaa jotain lohtulahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi, olin onnesta soikeana jo ihan siitä että pääsin juhliin, seitsemännessä taivaassa olin jos sain onginnasta kiiltokuvan tms. Koska tuollainen lohtulahjojen antaminen on tullut tavaksi?
Kun olin lapsi noin 20 vuotta sitten, tätä sisarusten lahjomista harrastettiin jonkin verran jo silloin. Ihmettelin kaverin synttäreillä, miksi jotkut aikuiset sukulaiset toivat pikkusiskollekin paketteja.
Jos olet opettanut lohtulahjaan,miksi et antanut synttäri sankarin äidille omaa tuomaasi pakettia,mikä olisi ollut lapsellesi tarkoitettu ja synttärisankarin äiti olisi sen antanut sitten lapsellesi?miksi ylipäätänsä opetit tuommoisen tavan,muistitko edes sanoa synttärisankarin äidille,että lapsellasi on taipumus huutaa kurkkutorvi suorana,jos joku muu saa lahjoja mutta hän ei??Tosta tulee isompana todella iso ongelma jos et karsi alkuunsa moista tapaa.Neljä vuotiaan muisti ei ole tarpeeksi kehittynyt muistamaan tommosia,miksi ei saa jotain asiaa,vaikka olit jankuttanut sitä ennen kyläilyä.Mutta hei tuo asia ei tee sinusta huononpaa äitiä,kuin mitä muut on,se on vain sinulla ollu tapa ratkaista ongelma ja mennä sieltä mistä aita on matalin.
Vierailija kirjoitti:
Niih, mitäs läksit?
Täysin oma valinta moinen touhu.
Meillä järjestettiin viinaonginta. "Ahti" verhon taakse täyttämään jokaisen snapsilasi ja kalaonni jatkui koko illan. Ei ollut itkuja eikä suruja sinä iltana
Melkoista Dudley Dursleytä kasvatatte tällä menolla.
Tää palsta on kyllä ihan helmi näine hölmöläisineen :)
Vierailija kirjoitti:
otsikko jatkuu "jouduin hakemaan kesken juhlien pois"
Opettele kirjoittamaan lyhyitä otsikoita. Kaikkea ei tarvitse tunkea sinne otsikkokenttään.
Hassua, että joku uskoo näitä satuja.
Meillä isovanhemmat tuo aika jokaiselle lapselle jotain, vaikka olis vaan yhden synttärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niih, mitäs läksit?
Täysin oma valinta moinen touhu.
Hahhahah, etpäs saanut enää poistettua tätä neljättä kommenttia.
Meillä se lohtulahja on kyllä ollut usein ihan vain joku pieni karkkipussi, enkä nyt tiedä onko edes mikään lohtulahja jos harvoin käyvät sukulaiset haluavat tuoda sille toisellekkin lapselle jotain pientä. Toisivat varmasti ihan ilman synttäreitäkin. Meillä sukulaiset kävivät vain kahden lapseni synttäreillä, ei milloinkaan muulloin.
Itse en ole tällaisia ostellut toiselle lapselle, vain päivänsankarille
Täällä oli nyt oikeasti hyviä neuvoja, kirjoittajilta 11. ja 17. Onko sisko vielä ihan pieni, vai eikö käyttäydy samalla tavalla? Mitä ikinä teetkään, muista kohdella lapsia tasavertaisesti, vaikka olisivat luonteeltaan erilaisia. Äänekäs ja vaativa saattaa muuten helposti saada leijonanosan sekä huomiosta että aineellisesta hyvästä.