Mitä exä tekee sillä tiedolla, että missä olen
lomalla kun lapset ovat hänellä? Tuli vain toisesta keskustelusta omaan ihmettelyyn. En ikinä tiedota exää omista menoistani. En edes sillon kun lapset ovat 2 viikon lomalla hänen luonaan. En tiedota lapsillekaan kun ovat isällään, että äiskä on nyt siellä tai täällä. Minut saa puhelimella kiinni 24/7 eli tarpeen tullen. Aah lapsivapaata 😜
Kommentit (19)
Jos jotain sattuu ja olet esim ulkomailla niin olisihan se kiva tietää ettet pääse auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä soittaisin sosiaaliyksikköön tuollaisen "mamin"kohdalla.
Niin mistä syystä soittaisit sosiaaliin?
Ulkomailtakin pääsee kotiin, jos jotain sattuu.
Oot vastuuton. Mun ex harrastaa tuota, ettei kerro edes lapsille jos lähtee johonkin. Kerran sitten jäi lapset tarhaan ja yöksi sossujen huomaan, kun minä jouduin sairaalaan ja isä olikin lähtenyt ilmoittamatta reissuun ja minähän en tajuttomana voinut hoitaa heille hoitajaa. Työnantaja löysi mun puhelimesta tarhan numeron ja ilmoitti mikä tilanne ja että isää ei saada kiinni hakemaan lapsia. Istui lentokoneessa matkalla Englantiin.
Ei se mitään vastuutonta ole. Mulla on tukiverkot (suuri lähisuku samalla paikkakunnalla). He tulevat avuksi, jos itselleni sattuisi jotain, kun lapset ovat luonani. Lasten päiväkodissa on heidän yhteystiedot sitä varten.
Ehkäpä exää ei kiinnosta henkilökohtaisesti senttiäkään missä sä huitelet, mutta lasten vuoksi haluaa tietää, jos vaikka lapsi kaipaa, kyselee tai tulee juuri aiemmin mainittu onnettomuus.
Miten se sulta on pois sun "ah lapsi vapaalta ajaltasi" vaikka lapsesi ja heidän isä sattuukin tietää missä menet?
Hmm, mainitsemasi tilanne voi sattua, vaikka olisi kotona. Ap:n lapset ei ole lomalla tarhassa. Kun ap:n kesäloma on, lapset ovat äidin kanssa lomareissulla. Kun lasten isällä on loma, lapset ovat isällään ja ehkäpä reissussa. Jos jotain on sattuakseen, niin ei se exän vika varmaan ole. Eikä sillä, että mihin olet menossa, ole asian kanssa sinällään mitään tekemistä.
Harmi, ettei teillä ole turvaverkostoa. Meillä päivähoitoon on annettu useampi nimi, joita voi hädän tullen tavoitella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä exää ei kiinnosta henkilökohtaisesti senttiäkään missä sä huitelet, mutta lasten vuoksi haluaa tietää, jos vaikka lapsi kaipaa, kyselee tai tulee juuri aiemmin mainittu onnettomuus.
Miten se sulta on pois sun "ah lapsi vapaalta ajaltasi" vaikka lapsesi ja heidän isä sattuukin tietää missä menet?
Jos on tavoitettavissa puhelimella, niin mikä merkitys sillä esim. lapsen kaipaamiseen on, missä fyysisesti joku on.
No kyllä on mielestäni hyvin outoa, että lapset eivät tiedä missä äiti on, varsinkin kun noin pitkään. Varmasti helpottaisi lasten ikävää jos voisivat vaikka katsoa kuvia mahdollisesta lomapaikasta ja miettiä että mitäköhän äiti nyt siellä tekee, ja puhelimessa haluisivat varmasti mielellään kuulla millaista siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Oot vastuuton. Mun ex harrastaa tuota, ettei kerro edes lapsille jos lähtee johonkin. Kerran sitten jäi lapset tarhaan ja yöksi sossujen huomaan, kun minä jouduin sairaalaan ja isä olikin lähtenyt ilmoittamatta reissuun ja minähän en tajuttomana voinut hoitaa heille hoitajaa. Työnantaja löysi mun puhelimesta tarhan numeron ja ilmoitti mikä tilanne ja että isää ei saada kiinni hakemaan lapsia. Istui lentokoneessa matkalla Englantiin.
Miten se, että isä olisi kertonut reissustaan, olisi muuttanut tilannetta? Eihän hän sieltä lentokoneesta olisi kuitenkaan päässyt hätiin. Vai hommaatko lapsille varahoitajan aina kun eksäsi on matkoilla, jos vain tiedät matkasta etukäteen? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on mielestäni hyvin outoa, että lapset eivät tiedä missä äiti on, varsinkin kun noin pitkään. Varmasti helpottaisi lasten ikävää jos voisivat vaikka katsoa kuvia mahdollisesta lomapaikasta ja miettiä että mitäköhän äiti nyt siellä tekee, ja puhelimessa haluisivat varmasti mielellään kuulla millaista siellä on.
Wtf, ei meillä ainakaan miehen poika koskaan isänsä luona ollessa ikävöi äitinsä perään. Kumpikaan ei todellakaan tiedota menoistaan kun lapsi vaihtaa kotia. Lapsi on sen vastuulla, jonka luona on ja that's it.
Muuten kuinka moni äiti alkaisi katselemaan lapsen kanssa kuvia isän (ja mahdollisesti uuden puolison/ perheen) lomapaikasta lapsen ikävöidessä isäänsä/ perhettään.
Olisi kiva kertoa lapsille etukäteen lomamatkoista (siis matkoista ilman lapsia, matkustan toki paljon useammin lasten kanssa), mutta se ei ole mahdollista, koska silloin lasten isä tekesi oharit minulle, eikä hakisi lapsia luokseen. Olen siis kokeillut avoimuutta huonoin tuloksin. Koska tunnen exäni, olin järjestänyt lapsille varahoidon täksi lomamatkaviikoksi, jolloin lasten piti olla exällä. Nykyään en enää siis kerro, mutta sen lisäksi olen vielä varmuuden vuoksi järjestänyt varahoidonkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin helpottaisi ikävää tieto siitä, että toinen vanhempi on jossain kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tieto olisi tässä auttanut? Yhä kuitenkin se isä olisi ollut siellä lentokoneessa, eikä olisi pystynyt auttamaan, vaikka asiasta olisi tiedottanutkin. Ei kai sillä työnantajalla olisi ollut kuitenkaan sitä matkustustietoa siitä isästä.
Vierailija kirjoitti:
Häh.. ensinnä, onko sinulla lähiomaisten tiedot sairaalan tiedoissa sille varalle, että makaat tajuttomana sairaalassa? Tätä kautta asiat purkautuu eikä minkään exän. Ja puhelimessa nimiä ICE alkumerkinnällä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää äitiä suoraan kertomasta lapsille mihin on menossa? Miksi se eksälle pitäisi kertoa kun voi ihan kotona puhua suunnitelmistaan, jos haluaa.
Olen tuo aiempi kommentoija, jonka lapsipuoli ei äitinsä perään ikävöi. Me vältellään kertomasta reissuista etukäteen, ettei eksä hankaloita tapaamisia ja yleensä tällä on tapana pilata lapsen ilo tulevista jutuista kertomalla mitä vikaa meidän reissussa on. Puhumattakaan jos lapsi menee jälkikäteen kertomaan, miten mukavaa reissussa oli; voi olla varma, että seuraavalla viikolla venkoillaan tapaamisten kanssa tai lapsi itku kurkussa kertoo mitä pskaa Pyhä Äiti on lapselle sanonut.
Miks te lisäännytte ihmisten kans joille ette voi edes olinpaikkaa kertoa, vaikka lapset voitte kyllä jättää viikoksi, eli ei mikään seinähullu pitäs olla?
Luojan kiitos voimme exän kanssa jeesailla toisia ja vaihdella viikonloppuja/lomaviikkoja sulassa sovussa ilman mitään draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Miks te lisäännytte ihmisten kans joille ette voi edes olinpaikkaa kertoa, vaikka lapset voitte kyllä jättää viikoksi, eli ei mikään seinähullu pitäs olla?
Luojan kiitos voimme exän kanssa jeesailla toisia ja vaihdella viikonloppuja/lomaviikkoja sulassa sovussa ilman mitään draamaa.
Hyvä teille, kaikkien kanssa se ei vaan ole niin helppoa. Meillä minun ilmaantuminen kuvioihin oli Pyhälle Äidille liikaa, etenkin kun paljastui, ettei lapsi vihaa minua. Mies ei jäänytkään avioeron jälkeiseen tilaan, jossa ainoa asia on lapsi, jonka avulla miestä on voinut yrittää pompottaa.
Vierailija kirjoitti:
Turhasta lasusta voipi tulla sulle seurauksia. Isäviikolla äiti saa olla ilman seurauksia ihan missä vaan, lapset ovat silloin isän vastuulla. Mikä tuossa on sulle epäselvää?