Monta kuppia kahvia juotte päivässä?
Kävi kiinnostamaan, kun oli tuo ketju, koska voi juoda viimeisen kupin kahvia ilman, että se vaikuttaa yöuniin. Itse juon tosi harvoin kahvia ja en juo saman päivän aikana toista kuppia koskaan. Töissä olen seurannut, että monet juo tauolla kahvia, mutta jatkuuko sen juominen sitten kotonakin? Kuulostaa paljolta, jos juo yli 3 kuppia päivässä, vai onko sittenkin vähän? Miksi juotte niin paljon, jos juotte? Eikö siutä tule huonovolo, jos juo paljon kahvia. Mulla menee helposti maha sekaisin, jos juon ison kupin vahvaa kahvia.
Kommentit (32)
En juo yhtään kuppia, mutta kylläkin kolme kupillista, yhden aamulla, toisen alkuiltapäivästä ja kolmannen illansuussa, noin 2 dl/kerta.
6-8 jos kupeissa mitataan. Olen vähentänyt radikaalisti nuoruuden huippumääristä.
Kuusi kuppia kahvia, täytyy juoda kerralla, kun se on niin hyvän makuista...
Juon vain yhden kahvin päivässä, ison mukin iltapäivällä.
Juon aamulla kupin mustaa kahvia. Aromikasta, pehmeää lempeän tummapaahtoista. Ei tarvitse tippaakaan maitoa eikä sokeria. Olen huomannut, että maitokahvin juojat juovat pitkin päivää. Kahvihan on terveellistä, joten juokaa ihmeessä. Etenkin tummapaahtoinen on vatsalle ystävällistä.
Kertokaapa, juotteko mustana vai maidolla?
Vierailija kirjoitti:
Juon aamulla kupin mustaa kahvia. Aromikasta, pehmeää lempeän tummapaahtoista. Ei tarvitse tippaakaan maitoa eikä sokeria. Olen huomannut, että maitokahvin juojat juovat pitkin päivää. Kahvihan on terveellistä, joten juokaa ihmeessä. Etenkin tummapaahtoinen on vatsalle ystävällistä.
Näinhän se on :)
"Suomalaiset juovat kahvia eniten maailmassa, ja tuosta kahvista 97 prosenttia on vaaleapaahtoista. Maailmalla juodaan pääsääntöisesti tummempia paahtoja, mutta suomalaiset ovat mieltyneet vaaleaan. Paahtojen välillä ei ole juurikaan muita eroja kuin maku, mutta herkkävatsaisen kannattaisi ehkä kokeilla tummempaa paahtoa."
Vierailija kirjoitti:
Juon noin kymmenen kuppia päivässä. Aamun virkku, illan virkku. Ei mene maha sekaisin tai tule huono olo. Kahvi on hyvää.
Oho, 10 kuppia! No ehkä mun kuvitelmat, että 3 kuppia on paljon ei vastaa todellisuutta. -ap
"Tumma paahto on hellempää vatsalle
Paahtimoyhdistyksen toimialapäällikkö Marleena Tanhuanpään mukaan vaalean ja tummempien paahtojen välillä ei ole juurikaan muita eroja kuin maku. Vaaleapaahtoinen kahvi on maultaan tummapaahtoista hapokkaampaa. Tummempi paahto puolestaan tekee mausta pehmeämmän.
Vaalean paahdon hapokkuus saattaa aiheuttaa juojalleen vatsavaivoja. Marleena Tanhuanpää kehottaa kokeilemaan tummempaa paahtoa, jos kahvin juonnin määrä muuten on kohtuullisella tasolla, mutta silti vatsa vaivaa."
Kokeile tummaa paahtoa, ap. Ne on ihania kuumennetun maidon kanssa!
Olen ilmeisesti yliherkkä kofeiinille. Otan 1/3 kofeiinitabletista näin iltapäivällä kun alkaa väsyttää ja se piristää minua. Kahvia en voi juoda kun maha ei kestä. Yhdessä tabletissa on saman verran kofeiinia kuin kupillisessa kahvia.
Juon varmaankin yli litran kahvia päivässä, viimeisen kupin juuri ennen nukkumaan menoa. Kuljen termari mukana, että varmasti saan aina kahvia. Rakastan kahvia. Se ei aiheuta minulle mitään ongelmia uneen tai vatsaan. Kuittaan kahvilla helposti lounaan.
Yleensä menee n. 7 desiä, mutta pahimmillaan kolme isoa Iittalan Taika-kupillista, eli reilu litra. Se on jo vähän liikaa, myönnetään. Vaikka maitokahvia onkin.
Oli pakko keittää kahvit :D
Kiitos maitovinkistä, tykkään cafe au laitista johon tulee kuuma maito. Vois kotonakin lämmittää. Yleensä juon mustana. Ja joo tummaa, 4-5 paahtoaste. Mulla menee kuppi aamulla ja pieni kuppi varhain iltapäivästä. Yleensä iltapäivän kahvi on espresso.
Vaihtakaa määrä laatuun. Litra juhla mokkaa maidolla ei ole kunnon kahvia, yäk.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä menee n. 7 desiä, mutta pahimmillaan kolme isoa Iittalan Taika-kupillista, eli reilu litra. Se on jo vähän liikaa, myönnetään. Vaikka maitokahvia onkin.
Korjaan: pahimmillaan puolitoista litraa. Yksi kuppi piripintaan täytettynä on 5 dl.
Tavallisena päivänä kaksi kupillista maidolla, jos jotain tilaisuuksia niin sitten enemmän.
0-1,ennen join useammankin, mutta ei mulla nykyään maha kestä sitä litkua. Nytkin väsyttää ja tekis mieli tempasta pieni kupponen naamariin, mutta kun sitten en pääse hoitamaan asioitani muualla, kun pitää jäädä hoitamaan asioita vessassa. Monta kertaa
Kahvia juon paljon! Kymmenen mukia päivässä. Aika zompie olo on välillä eikä oikein yölläkään saa nukuttua kunnolla kofeiinin takia. Pitäisi vähentää juomista!
Juon noin kymmenen kuppia päivässä. Aamun virkku, illan virkku. Ei mene maha sekaisin tai tule huono olo. Kahvi on hyvää.