Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oma äiti on kateellinen ja kilpailee

Vierailija
30.05.2017 |

Äitini tuli vahingossa raskaaksi ja joutui kotiäidiksi vastoin tahtoaan. Mistä marisi ja ruikutti koko lapsuuteni. Aina ja koko ajan. Että hänestä olisi voinut tulla jotain, jos ei olisi lapsia. Lapset pilasivat elämän.

Hän on aina ollut todella epäkannustava. Koulumenestystä tms on aina kommentoinut vain muille ottaen siitä kunnian itselleen.

Lytännyt ja tarttunut aina siihen mikä meni pieleen. Vaikka keksitty moka.

Nyt kun minulla on oma talo, ura jne. keksii aina moitittavaa ja länkytettävää. Miestä haukkuu.

Rasittavinta on se että kilpailee lapsistani. Aikuistenoikeasti tuo heille esim oman synttärikakkuversion, nimittää itseään suunnilleen äidiksi, tunkee ja änkee tekemään kaikkia "ensiasioita".

Ikinä ei auta minua, vaan juurikin niin, että jos esim lapaet sairastaa, tunkee väkisin pelastjaana tänne ja moittii minua. Kuulemma lapsen astma on minun vikani ja allergiat keksittyjä jne.

Nyt hänellä on porttikielto eikä hän hahmota lainkaan miksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti. Näkee lapset oman itsensä jatkumona, eikä osaa tuntea empatiaa.

Vierailija
2/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Tai kerro hänelle muutamalla valitulla lauseella minkä takia jätät hänet nyt elämästänne sivuun ja sitten sitten annat olla. Huolehdit, että sinulla ei ole enää mitään tilivelvollisuutta sinne päin.

Liika on liikaa ja kun olet nyt saanut porttikiellon toimimaan, niin voit samalla raivolla katkoa muutkin sidokset, ainakin ensi alkuun loppuvuodeksi. Jos elämänne on sen ajan mukavampaa ja rennompaa, on aikaa helppo jatkaa, jos taas tunnet, että voisit olla puheväleissä äitisi kanssa, niin tee se yksin ja älä sotke perhettä ja lapsiasi soppaan ennen kuin tunnet, että tilanne on muuttunut. Sinulla on kuitenkin avaimet tämän asian hoitamiseen, ei muilla. Et suostu kuuntelemaan enää yhden yhtä ikävää/neuvovaa tms. kommenttia, vaan lähdet paikalta. Näytä lapsillekin, että sinä olet aikuinen ja sinä pystyt pitämään hommat hanskassa ilman lipsumisia. Selitellä ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitänyt äidillesi puhuttelua?

Vierailija
4/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, mikä mutsi! Hyvä, että olet osannut/uskaltanut vastarintaan ja laittaa rajat äitisi käyttäytymiselle. Muistathan itse olla parempi äiti omille lapsillesi.

Vierailija
5/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luonnehäiriöistä muuta mikään. On vaan jotenkin tultava toimeen.

Vierailija
6/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi vähintään samanlainen tilanne, jos meillä olisi lapsia. Narsistiäiti on energiasyöppö, jota kiinnostaa vain mistä hänelle on hyötyä tai mistä hän saa jotain.

Vierailija
7/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luonnehäiriöistä muuta mikään. On vaan jotenkin tultava toimeen.

Miksi pitäisi tulla toimeen, jos äiti kävelee jatkuvasti yli ja kohtelee huonosti tytärtään? Ei pidä, vaikka äiti on persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
8/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei auta sinua, vaan tunkee teille pelastajaksi, kun esimerkiksi lapset sairastaa.

Okei.

Vierailija
9/9 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei auta sinua, vaan tunkee teille pelastajaksi, kun esimerkiksi lapset sairastaa.

Okei.

Miksi yrität vääntää ap:n kirjoittaman lauseen muuksi? Ap kirjoitti, että äiti tunkee pelastajaksi ja moittii ap:tä. Siinä on suuri ero siihen, miten yrität lausetta vääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan