Sinkun elämä on kallista
Tilillä 76 senttiä ja palkkapäivään vielä viikko.
Ei, en käy baareissa, en shoppaile tms, vaan maksan asuntolainaa ja mulla on auto. Maksan palkkapäivänä laskut ja loppukuulle jää ehkä 300 e. Työmatka on 35 km eikä bussit kulje, joten olen pitänyt auton. Asun yksiössä, ja lyhennys on samaa luokkaa kuin paikalliset vuokrat. Sinkun aktiivinen seuraelämä loistaa poissaolollaan kun ei ole vara käydä missään:(
Kommentit (4)
Halpaahan sinkulla on verrattuna siihen, että minulla on kaksi lasta, jotka ovat viikko-viikko minun ja isän luona. Asumme kolmiossa Helsingissä (suuri laina), saan lapsilisiä 300 € kuussa, hoitomaksuihin menee lähes 500 €. Elareita ei maksella. Autoa en onneksi tarvitse.
No, joko sinulla on todella paljon jotain laskuja tai sitten pieni palkka. Auton kulut ovat hyvin kalliit. Itse välttelen auton hankintaa viimeiseen asti.
Minä myönnän, että myös oma käyttööntarkoitettu osuus palkastani katoaa kyllä todella tehokkaasti ennen seuraavaa palkkapäivää, mutta myönnän myös tuhlaavani täysin huoletta juhlimiseen ja takseihin ja matkoihin ja ulkona syömiseen. Yhdessä viikonlopussa menee helposti muutama satanen, eikä mitään materiaa jää käteen. Mutta uskon, että kun elämäntilanne tasoittuu, niin myös rahankäyttöön tulee enemmän järkeä. Sen sijaan mitään muita laskuja ei minulla ole kuin välttämättömät asumiseen liittyvät, sekä puhelinlasku. Laskuista saa helposti karsittua, jos on kertynyt vaikka lehtitilauksia tai osamaksuja (kun niitä ei enää vain ota)...
Kyllä mulla on aika paljon laskuja kun tuli ero ja asioiden järjestely on vienyt rahaa. Muutto, lainojen järjestelyt, uudet paperit, Pitkällä sopimuksella tehdyt netti/puhelusopimukset.
Kaiken ylimääräisen olen karsinut, käyn kirjastossa, teen itse ruoat, mutta rahat ei vaan tunnu riittävän. Parisuhteessa ei tarvinnut näistä huolia vaikka kumpikaan meistä ei ollut mikään erityisen hyväpalkkainen:(
Se on juuri niin kallista kuin siitä itse tekee.