Missä ajassa kana kypsyy keittämällä?
Mulla on kolme fileepihviä, joita en osaa paistaa oikein, koska olen uusavuton. Enkä jaksa metsästää kaapista höyrykypsentimen kaikkia osia :D
Eli kuinka kauan suunnilleen kypsymisessä kestäisi?
Kommentit (16)
laita mieluummin uunipellille ja paista uunissa 45 minuuttia 200 astetta
Keittelet vain kolmesta kuuteen tuntiin, kyllä se sitten jo on kypsää..ja ei varmasti lennä enää.
Onko se nyt sitten kanaa vai broileria..??
Jos on kanaa, niin keittää saat monta tuntia, sillä munintakana on sitkeää. Mutta jos on broileria, niin eiköhän tuo ehdotettu puoli tuntia riitä. Tarkkuuta käsitteisiin!
Ei sinulla ole kanaa vaan broileria. Kypsynee keittämällä n. 5 minuutissa. Kanaa pitäisi keittää monta tuntia hiljaisella lämmöllä.
No kun ei väännää pannua täpölle ja pitää kannen päällä niin siinähän se "keittyy". Joku ohut filee ei kauaa kypsy.
Laita vuokaan 2-3 cm vettä ja riisiä pohjalle ja siihen päälle kanat ja uuniin 200 astetta, 45 min
Siinä sulle helppo ruoka.
Kananpaisto ohjeet pitäisi olla paketissa. Vaikeaa juu lämmittää pannu, vähän öljyä pannulle ja paistat. Katsot vaan ettei pala/jää raa'aksi.
Sori, mun moka, BROILERI. Olen vain sortunut käyttämään yleisnimitystä "kana", vaikka tiedän kyllä eron.
Fileet on kattilassa, katsotaan puolen tunnin päästä miltä näyttää :)
Vierailija kirjoitti:
Laita vuokaan 2-3 cm vettä ja riisiä pohjalle ja siihen päälle kanat ja uuniin 200 astetta, 45 min
Siinä sulle helppo ruoka.Kananpaisto ohjeet pitäisi olla paketissa. Vaikeaa juu lämmittää pannu, vähän öljyä pannulle ja paistat. Katsot vaan ettei pala/jää raa'aksi.
Tämähän se mulle onkin vaikeaa. Mä olen liian neuroottinen ja paistan niitä liikaa. Kyllä sen tuoreeltaan syö, mutta uudelleenlämmitettynä filee on kuivaakin kuivempi.
Tuolla mainitsemallasi ohjeella olen tehnyt muutaman kerran koipia, mutta pidän enemmän erikseen keitetystä riisistä, vaikka se hieman "ylimääräistä" työtä aiheuttaakin.
Ei siitä hyvää keittämällä tule. Paistinpannulle tilkka öljyä ja siinä paistat välillä käännellen. Sellaisen varttitunnin kun paistaa kuumalla pannulla joka puolelta ruskeaksi niin on hyvä. Mausteeksi ripaus suolaa ja pippuria.
Minun piti tehdä kanakeittoa juhliin ja googlailin samaa, niin kaikki päivittelivät "eihän kanaa kuulu keittää, paista mieluummin, laita sittenkin uuniin, mitäs jos ensin paistaisit ja sitten laittaisit sinne keittoon, vain vauvat syövät keitettyä kanaa" jne. Samaa sanoi mies, joten paistoin ja heitin sitten keittoon. Tuli hiton sitkeää ja pahaa eikä ollenkaan sellaista ihanan mureaa mitä vanhemmat tekivät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sulle helppo ruoka.Kananpaisto ohjeet pitäisi olla paketissa. Vaikeaa juu lämmittää pannu, vähän öljyä pannulle ja paistat. Katsot vaan ettei pala/jää raa'aksi.
Tämähän se mulle onkin vaikeaa. Mä olen liian neuroottinen ja paistan niitä liikaa. Kyllä sen tuoreeltaan syö, mutta uudelleenlämmitettynä filee on kuivaakin kuivempi.
Tuolla mainitsemallasi ohjeella olen tehnyt muutaman kerran koipia, mutta pidän enemmän erikseen keitetystä riisistä, vaikka se hieman "ylimääräistä" työtä aiheuttaakin.
Pannun ei tarvitse edes olla täydellä teholla. Paistat 3-4 min per puoli, jos ovat paksuja nii voit hakata niitä ohuemmiksi. Paksuimmasta kohdasta voit leikata ja katsoa onko kypsää. Harjoittelemalla sen vain oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pannun ei tarvitse edes olla täydellä teholla. Paistat 3-4 min per puoli, jos ovat paksuja nii voit hakata niitä ohuemmiksi. Paksuimmasta kohdasta voit leikata ja katsoa onko kypsää. Harjoittelemalla sen vain oppii.
Juuri näin mä olen niitä aiemmin tehnytkin, miinus nuijiminen siitä lähtevän metelin takia.
Tässä oli siis kyseessä nimenomaan tuollaiset paksut fileet. Ohuempien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Fileitä ylipäätänsä tulee ostettua todella harvoin niiden hinnan takia, eli ei pääse toistoja tulemaan liiemmälti, mikä on toki harmi.
Btw kana kypsyi hyvin ja ihan älyttömän vaivattomasti, olen tosi tyytyväinen.
Ja btw lapsien lisäksi keitettyä kanaa syö mm. Hollywood-julkkikset ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä hyvää keittämällä tule. Paistinpannulle tilkka öljyä ja siinä paistat välillä käännellen. Sellaisen varttitunnin kun paistaa kuumalla pannulla joka puolelta ruskeaksi niin on hyvä. Mausteeksi ripaus suolaa ja pippuria.
Hyvä mausteliemi niin keittämällä kypsennetty kana/broileri onhyvääja mehevää.
Broileri kypsyy vartissa. Sitten antaa jonkin aikaa jäähtyä mausteisessa keitinvedessä ja lautaselle. Pidänenemmän näin tehdydtä kuin ruskitetuista ja uunissa koppuroiksi kuivatuista.
Keitetty kana/broileri on eri asia. Esimerkiksi thai-ruuassa on keitettyä kanaa.Tai kanaviillokki tehdään kokonaisesta broilerista mutta siihen nyt menee aikaa ja vaatii isohkon kattilankin.
Kana rupeaa veentymään noin viidessä minuutissa ja noin puolessa tunnissa se on jo ihan kypsä.