Kasvissyöjät, kertokaa tyypillisiä lämpimiä ruokia mitä teette?
Haluaisin taas vähentää lihansyöntiä, mutta ruokaideat on jotenkin hukassa. Helppoa on tietysti suoraan korvata liha pavuilla tms, mutta mitäs muuta? Ajatuksia?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Hei miltä hyllyköltä härkistä yleensä löytyy kaupasta? Oon nähnyt vain härkispihvejä ja muita valmiita tuotteita... ois kiva kokeilla itse tehdä bolognesea tms. :)
Ainakin meidän prismassa samassa hyllyssä kuin pizzasuikaleet, nakit ja makkarat, samassa välissä myös einekset :)
Ajattelin ensin, että en kehtaa omia ohjeita laittaa, kun en ole kasvisyöjä, mutta olen kasvisten syöjä, joten menköön sillä.
My all time favourite:
-Punajuurikeitto-
.punajuuria
.juuriselleriä
.aurajuustoa
.mustapippuria ja halutessa suolaa tai kasvisliemikuutio
Tuo soseeksi.
-Kasvislaatikko-
.perunoita
.bataattia
.sipulia
.porkkanoita
.kukkakaalia
.parsakaalia
ja halutessa valkosipulia
mausteeksi suolaa ja mustapippuria ja ...minä laitan Aura-juuston ystävä aina sitä, Nesteeksi voi laittaa ihan vettä tai kermaa
Peruspohja ruoalle tuli siihen kalaa tai lihaa tai ei on porkkana sipuli paprika mausteet. Pidä huoli että sinulla on oikeasti mausteita muitakin kuin suola ja pippuri. Löytyykö jo savupaprikaa, juustokuminaa..jne?
Tortilloja ja pasta bolognesea härkiksellä, linssikeittoa, pulled oumphia pitaleivässä, sosekeittoja, nyhtis-nuudeliwokkeja, salaatteja juustoilla ja nyhtöherneellä.
Kantsii tsekata uudet kasviproteiinituotteet. Nyhtis ja härkis löytyy vegehyllystä jos sellainen kaupassa on. Nyhtöherne, Oumph, quorn ja Tzay on pakasteita. Eineshyllyssä on kasvispiirakoita ("vihis") kun muistuttaa lihapiirakkaa, vähän mausteisempia Aseman vege-Möttönen-piirakoita, Huhtahyvän vegenugetteja, Hoviruoan mustapapupihvejä, yms. Tosi hyviä ja helppoja arjen pelastajia.