Tuilla elävä, mihin verrattain kalliisiin tuotteisiin olet valmis kuluttamaan rahaa rahatilanteestasi huolimatta?
Kommentit (22)
- kampaamoshampoo ja -hoitoaine
- rakennekynsien huolto
- matkustaminen
Ja elän siis tällä hetkellä kotihoidon tuella.
Vierailija kirjoitti:
mee töihi tai kouluttaudu ja sit mene töihi.
käyn töissä ja maksan bruttopalkasta 45% veroja. Ostin viime viikolla bmw m5, ai että kulkee kovaa :)
Etkö omana kouluaikanasi oppinut sen vertaa, että vastaisit siihen mitä kysytään.
Tupakka. Aski kestää tosin useamman päivän, joten ei tuohon niin kovin paljoa rahaa loppujen lopuksi kulu.
Mukavat kengät. Olen valmis maksamaan kengistä yli satasen vaikka elän tt-tuella.
Tee. Käytän siihen noin euron päivässä, mikä on järkyttävän paljon kun käteen jää asumiskulujen ja velkojen lyhentämisen jälkeen noin 190 euroa kuussa.
Shampanja. En tingi laadusta, vaikka köyhä olenkin. Sen lisäksi kunnon kengät sekä ulkotakki.
Saan 4600 euroa kuussa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Saatan joskus ostaa lihapaketin ilman alennuslappua ja käyn monesti viikonloppuisin viihteellä siitä huolimatta, että olen tukien varassa elävä pummi.
Vuokrannut naisen jonkun kerran seksikäyttöön.
Kestäviin ja sopiviin kenkiin. Ihonhoitoon.
Panostan kohtuullisen laadukkaisiin hiustenhoitotuotteisiin. Tämä auttaa myös välttelemään kampaajaa ja se se vasta kallista olisikin. Ostan myös parempaa tofua, nyhtökauraa ja härkistä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavat kengät. Olen valmis maksamaan kengistä yli satasen vaikka elän tt-tuella.
Järkevä valinta. Hyvät kengät ei ole pelkkä mukavuusasia vaan säästää terveysongelmilta tulevaisuudessa.
Phytomer kasvon hoitotuotteisiin. Käyn töissä ja saan toimeentulotukea.
Harvoin ostettaviin asioihin, kuten läppäriin, voin laittaa tonninkin. Siihen ehtii säästää monta vuotta ennen kuin tarvii ostaa uusi. Samoin vaatteita ostan harvoin mutta vähän kalliimpia. Matkabudjettiakin kerrytän pikku hiljaa, mutta ei oikeastaan ole kovin isoa hinkua matkustella.
Kahvia ostan, vaikka on kallista. En oikein mihinkään ole valmis laittamaan rahaa muuten säännöllisesti.
Rintaliivit ja juoksukengät.
Molempiin on sijoitettava koska on pakko.
Vaatteet, kengät, kampaaja ja ihonhoito. Näistä en tingi, vaikka elänkin toimeentulotuella ja käyn hakemassa säännöllisesti ruoka-apua. Kun on kuosissa ja edustavan näköinen, on paljon mukavampi olla.
Tässä on kaikki yli 200e mitä olen itse ostanut ja maksamassa kun olen opiskelijana ollut ja olen vieläkin.
200e ps vita - maksettu
850e puhelin - n. 600e maksamatta, ei korkoa, 28e/kk
450e ps4 pro - 375e maksamatta varmaan, korolla, 25e/kk
1300e telkkari - 1100e maksamatta, korolla, 66e/kk
Tässä vielä muita isoja n. 100e ostoksia mitä tulee mieleen
Kani tarvikkeineen 100e
Kanin leikkaus 150e
Tuuletin 80e
Sisäpelikengät 80e
Kuntosali alotus 85e, ensimmäinen kuukaus
Matto 120e
Langaton näppäimistö 50e
Varmaan reilusti yli 500e pelejä pleikkarille
Nämä kaikki viimeisen 3vuoden aikana ja kaikista itse olen vain maksanut ei kukaan muu.
mee töihi tai kouluttaudu ja sit mene töihi.
käyn töissä ja maksan bruttopalkasta 45% veroja. Ostin viime viikolla bmw m5, ai että kulkee kovaa :)