Missä iässä olette aloittaneet soseet vauvalla?
Meillä on tyttö nyt 5kk ja ollaan aloitettu jo. Vain valkosipulisose hänellä vielä tökkii, mutta muuten maistuu kaikki.
Kommentit (18)
Olin 36v. kun aloin syöttämään vauvalle soseruokia.
Vierailija kirjoitti:
:D valkosipulisose..
Niin. Se on tosi terveellistä.
ap
Ei annettu soseita ollenkaan vaan söi alusta asti itse sormin ja nyt 1,5-vuotiaana hienosti lusikalla ja välillä sormin :)
Ei mitään valkosipulia, pliis! Ja muista ettei sitten oikeasti suolaa niihin soseisiin.
Aloitin hedelmäsoseilla, sitten vihanneksilla, sen jälkeen lihalla. Vauvalla aloittamista pidän aika epäeettisenä.
^ Kyllä minä laitan valkosipulia mausteeksi vauvankin ruokiin.
Meillä aloitettiin vähän alle 6 kk:n iässä ruoat. Suurimmaksi osaksi sormiruokaillen.
7 vuotiaana kun vieroitin hänet tissimehustani.
Täysimetin 5,5kk jonka jälkeen hissukseen vihannessoseilla ja sen jälkeen hedelmäsoseilla. Puolenvuoden iän jälkeen kalaa ja lihaa.
Tällaista on meillä käytetty
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-valkosipulimurska-145g/
Meidän vauva tykkää ainakin kuin hullu puurosta, vaikka vaati vähän totuttelua alkuun.
6kk oli tavoite mutta 4kk sitten aloitettiin jo
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on meillä käytetty
http://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-valkosipulimurska-145g/
Meidän vauva tykkää ainakin kuin hullu puurosta, vaikka vaati vähän totuttelua alkuun.
Tää sun tyhmä leikki ei nyt jaksa naurattaa ketään.
Ensimmäiset 18kk lapset ovat saaneet maitoa ja maitoruokaa, siis esim. mannaryynivelliä, maitoon keitettyä korppupuuroa (korput on tehty maidosta ja jauhoista ollakseen kyllin ravitsevia), maitokeksivelliä (maitoon leivottuja keksejä murskattuna maitoon) ja maitopuuroja. 18kk iästä lähtien lapset ovat alkaneet saamaan muutakin ruokaa kuin maitoa ja maitoruokaa, siis varovaisesti esim. kalaa, ranskanleivästä tehtyjä voileipiä, olutjuustoa, keitettyjä kananmunia, lihalientä ja muuta sellaista. Lapset ovat nyt 12v, 10v, 8v ja 6v ja yhä maito ja maitoruoka on heille tärkeintä ruokaa. Noin 4-5 vuotiaasta lähtien he ovat alkaneet saada varovaisesti pieniä määriä kasviksia, hedelmiä ja marjoja, jotka on tietenkin pesty ja keitetty ensin oikein hyvi
5kk