Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan joutua muuttamaan pois kotoa

28.05.2017 |

Mua jännittää ajatus siitä, mutta terkkarin mielestä se voisi vain olla ihan hyvä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

2/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Kirjoitinko muka niin epäselvästi ettei siitä saa mitään selvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rauhan paskoilta vanhemmiltasi, joten voi se ollakin ihan ok.

4/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat rauhan paskoilta vanhemmiltasi, joten voi se ollakin ihan ok.

Kyllä vanhempani osaavat olla myös ihan mukavia. En silti pidä niistä, mutten tietenkään näytä sitä.

Vierailija
5/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa, jos siihen mahdollisuus. Itse olisin halunnut muuttaa 16- vuotiaana pois, mutta asunnonsaanti ei ollut mahdollista. Sitten menikin elämä jo nuorena pilalle kitkutellessa alkoholistivanhemman kanssa saman katon alla useampi vuosi. Ei auttanut edes sossu silloin.

Vierailija
6/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi?

Minä olin 16v kun muutin. Mikään ei ollutkaan ihan selvä juttu.. etenkään kun kyseessä eri paikkakunta kun missä vanhemmat asuivat.

Vierailija
7/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä selviää. Minäkin jouduin lähtemään 16-vuotiaana ja pelotti vaikka tiesin, että isä on väkivaltainen ja äiti alkkis ja parempi muualla. Sain apua hankintoihin ja vuokraan sossusta sen pari vuotta kunnes täysi-ikäisenä sain isomman opintotuen.

Vierailija
8/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa, jos siihen mahdollisuus. Itse olisin halunnut muuttaa 16- vuotiaana pois, mutta asunnonsaanti ei ollut mahdollista. Sitten menikin elämä jo nuorena pilalle kitkutellessa alkoholistivanhemman kanssa saman katon alla useampi vuosi. Ei auttanut edes sossu silloin.

Sossut auttaa tosi nihkeästi. Mua auttoivat sen jälkeen, kun oli esittää todisteet että oon saanut isältä turpaan että en oikeasti voi asua turvallisesti kotona ja näyttää niiden tiliotteista (jotka jouduin nyysimään että sain kopiot) että ei niillä oo rahaa auttaa mua kun itsekin on sossun asiakkaita. Meinasivat laittaa mut huostaan, mutta sain taisteltua, että ette vitussa kahdeksi vuodeksi ota huostaan ja potki taas sen jälkeen tyhjän päälle ja tuun halvemmaksi siinä pienessä vuokrasolussa jonka saisin kaverin vanhemmilta puoleks kaverin kans.

-7

Vierailija
9/9 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sossu auttanut ollenkaan. Missä asuin, sanoivat etten kuulu heille, koska olen alaikäinen. Pitää asiat hoitaa lähtö kaupungin kanssa ja lähtö kaupungista sanottiin etten kuulu heille, koska en asu siellä. Toimeentulotukea en myöskään voinut saada, koska olin alaikäinen. Vanhempien kuului osittani anoa eivätkä mitään saaneet, koska en asunut kotona. Äitini sentään siirsi elatustuet sekä lapsilisät maksettavaksi tililleni. Näillä elin (pätkä töiden lisäksi) siihen, että täytin 17. Sit olikin pakko mennä töihin täysiaikaisesti kun lapsilisät loppuivat ja toimeentulotukea en saanut. Mitään muuttokustannuksia, apuja huonekaluihin yms en saanut, koska olin alaikäinen. Jostain kumman syystä opinnot keskeytyivät ja tein töitä aikuisuuteen asti. Asuin yhdessä silloisen poikaystäväni kanssa, joka oli täyttänyt 18, hän sai itselleen oman osansa toimeentulotukea (hänkään ei saanut minusta, vaikka avopuolisonsa olimme, koska edelleen olin alaikäinen). Hän sai sentään asuntoon asumistuen... Jos olisin ihan yksin asunut, olisi kotiin pitänyt palata, koska tulot eivät olisi riittäneet edes vuokraan ja vanhemmilta ei rahallista tukea voinut saada, pienituloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän