Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö tämä tyttö/poikaystävien yökyläilyyn on?

Vierailija
28.05.2017 |

Oletan, että ketkä meillä vinkkaa, saavat myös ruokaa. Yksi tyttöystävä sai ruokaa. Nousi pöydästä js lähti sanomatta sanaakaan. Omani olen opettanut edes kiittämään. Aamiaiselle ai suvainnut tulla. Oma nuori kyllä tuli. Sitten on ruoka valmiina klo 14.30. Just silloin oma nuori lähti saattamaan pois. Yöllä kokkailuvat ja söivät keskenään keittiössä. Pidänkö hostellia? Mitä mieltä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pidät hostellia. Sori. Mulla sama tilanne. Teinit haluavat leikkiä isoa ja itsenäistä. Sun pitää uskaltaa asettaa rajat, ei teidän koti ole mikään hollitupa, jonne tullaan ja mennään kuin ei isäntäväkeä olisikaan. Keksi jotain yhteistä teinipariskunnalle, kutsu esim. yhdessä syömään, pelaamaan jotain, katsomaan harmitonta elokuvaa.

Vierailija
2/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas anna teinien olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties jännitti ja ei yksinkertaisesti ollut nälkä tuolloin aamulla. Joillekin on myös seurassa syöminen hyvin hankalaa. Kiittää toki pitäisi, muuten en ymmärrä tätä valitusta.

Vierailija
4/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisihän sitä kiittää, mutta kai nuorelle parille voi sen verran omaa aikaa antaa, että syövät keskenään? Toisaalta sinun kotisi, sinun sääntösi.

Vierailija
5/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuoria aikuisia ovat. Tänne tulevat bunkkaamaan. Ja olemaan, ihan kuin ei meitä isäntäväkeä olisikaan . Itse eivät asu täällä.

Vierailija
6/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu pidät hostellia. Sori. Mulla sama tilanne. Teinit haluavat leikkiä isoa ja itsenäistä. Sun pitää uskaltaa asettaa rajat, ei teidän koti ole mikään hollitupa, jonne tullaan ja mennään kuin ei isäntäväkeä olisikaan. Keksi jotain yhteistä teinipariskunnalle, kutsu esim. yhdessä syömään, pelaamaan jotain, katsomaan harmitonta elokuvaa.

Eikö niiden ole ihan kannattavaa opetella sitä itsenäisyyttä eikä vaan odottaa että äiti kantaa ruuan eteen? Minusta on myös aika tavallista, että vanhempien kanssa hengailu teininä oman seurustelukumppanin kanssa ei ole se ykkösjuttu, vaan saattaa tuntua kiusalliselta.

7/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa käytöstä nuorilta.

Älä passaa niitä, ei ne kuitenkaan arvosta.

Itse en alkaisi kokkailemaan vieraille, jos vieraita ei edes isäntäväen kanssa seurustelu kiinnosta. Toki ymmärrän, että nuoret tykkäävät olla keskenään rauhassa ym. mutta olisi kohteliasta edes tulla syömään, jos kerran kylässä ollaan.

Ja jos yöllä kolistellaan siellä keskenään jotain patoja ja kattiloita kun muut nukkuu, niin kyllä ne yövierailut minusta saa loppua siihen. Yökyläilkööt nuoret sitten kun asuvat omillaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nuoria aikuisia ovat. Tänne tulevat bunkkaamaan. Ja olemaan, ihan kuin ei meitä isäntäväkeä olisikaan . Itse eivät asu täällä.

No sano asiasta tai älä ota heitä sinne äläkä täällä valita.

9/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuoret eivät enää edes asu teillä, on mielestäni tosi asiatonta heiltä kutsua porukkaa teille ilman lupaa. Tunnetko edes näitä vieraita? 

Itse pitäisin nuorille vakavan puhuttelun, ja jos touhu jatkuu, ottaisin avaimet pois. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisikö heidän teidän kanssanne viettää aikaa??

Vierailija
11/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuhan se poikasikin teillä, anna hänen passata vierastaan ja elätte muut talossa rauhassa omaan tahtiinne?

Ei asu. Majailee vaan muuten säännöllisesti. Tämä on meidän koti, ei edes hänelle pitäisi olla hostelli. Käsittääkseni ntkyäönkin voi puhua.

Vierailija
12/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oman lapsen kanssa voi sopia, että suunnitelmat pitää kertoa ja esimerkiksi se, ovatko vieraat syömässä ettei ruokaa tee turhaan. Jos haluat ja koet tarpeelliseksi, voit tietenkin myös kertoa mitä oletat teillä käyviltä vierailta. Sinun oma lapsi on kyseessä, joten hänen tapakasvatus on myös sinun hommaa. Turha kuitenkin itsekseen pihistä ja pitää nuoria epäkunnioittavina.

Vierailija
13/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamaluus, muistuu mieleen omat ajat kun nuorena aikuisena punkkailin olosuhteiden pakosta poikaystäväni kodissa. Haluttiin elää niinkuin oltaisiin oltu asuttu kahdestaan - tehtiin ruokaa. Mie omavaltaisesti emännöin keittiössä.

Nyt vasta tajuan, millaista se on ollut poikaystävän vanhempien näkökulmasta. Kamalaa. Hän saikin siitä moitteita, että mie siellä lähes asuin....itsellä nykään pari teiniä - ja ihan olen kipsissä kun poikaystävä meillä. Tuskin osaan edes hengittää. Enkä tiedä miten toimia. Muistoissa vain onneksi ihana poikaystävän äiti, joka osasi antaa tilaa -mutta silti ei oikein tykännyt tilanteesta.

Nyt jos voisin, kiittäisin tätä ex-poikaystävän äitiä. Elämänkoulusta.

Vierailija
14/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viettää aikaa. Käytöstapoihin kuuluu tervehtiä, kun nähdään ja kiittää ruokapöydästä noustessa. Syömään voi kutsuttaessa tulla, jos kerran kylässä on. Peli-iltoihin en ole pyytämäsdäkään. Onkohan liikaa vaadittu?

Vierailija
15/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se hävettää, eikä uskalleta aamupalalle tulla vaan häivytään vähin äänin, kun yö on kuksittu ja toivottu, ettei anopintekele kuule.

Minusta se on ihan kamalaa, että teinien yökyläilyt alkaa usein ennenkuin edes on tutustuttu seurustelukumppanin vanhempiin. Onko liikaa olettaa, että seksi ja yökyläily tulee kuvioihin vasta suhteen ollessa vakava ja siihen kai kuuluu, että kumppani on myös esitelty vanhemmille ja kehdataan istua saman pöydän ääreen ja jutellakin? Eikä vaan kyhnötetä hiljaa siellä kamarissa. Ja joo, tähän moni sanoo, että ei yökyläilu tarkoita välttämättä seksiä, mutta kyllä se sen mahdollistaa ja useimmiten myös tarkoittaa. Olen varmasti monem mielestä kalkkis, mutta omat yläkouluikäiseni olen ohjeistanut, että jos seurustella pitää niin yökyläilyt kuitenkin vasta myöhemmin. Jos harrastavat seksiä niin sitähän en voi estää, mutta yhteisiä muhinointeja en sentään mahdollista tarjoamalla petiä saman peiton alta. Jotain rajaa tähän maailman moraalittomuuteen.

Vierailija
16/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse viettää aikaa. Käytöstapoihin kuuluu tervehtiä, kun nähdään ja kiittää ruokapöydästä noustessa. Syömään voi kutsuttaessa tulla, jos kerran kylässä on. Peli-iltoihin en ole pyytämäsdäkään. Onkohan liikaa vaadittu?

Kiittää kuuluu ja tervehtiä. Syödä ei tarvi jos ei halua.

Vierailija
17/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuori ei ole enää teini eikä yläkoululaiset. Että sinänsä...

Vierailija
18/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamaluus, muistuu mieleen omat ajat kun nuorena aikuisena punkkailin olosuhteiden pakosta poikaystäväni kodissa. Haluttiin elää niinkuin oltaisiin oltu asuttu kahdestaan - tehtiin ruokaa. Mie omavaltaisesti emännöin keittiössä.

Nyt vasta tajuan, millaista se on ollut poikaystävän vanhempien näkökulmasta. Kamalaa. Hän saikin siitä moitteita, että mie siellä lähes asuin....itsellä nykään pari teiniä - ja ihan olen kipsissä kun poikaystävä meillä. Tuskin osaan edes hengittää. Enkä tiedä miten toimia. Muistoissa vain onneksi ihana poikaystävän äiti, joka osasi antaa tilaa -mutta silti ei oikein tykännyt tilanteesta.

Nyt jos voisin, kiittäisin tätä ex-poikaystävän äitiä. Elämänkoulusta.

Miksi on myöhäistä? Onko hän kuollut?

Vierailija
19/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 18v. täyttäneet alkaa seurustelemaan niin ohjaan asumaan omaan kotiin.

Vierailija
20/21 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuori ei ole enää teini eikä yläkoululaiset. Että sinänsä...

No ei näköjään olekaan. Mutta yleisesti. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä