Mitä 9lk päättävä veisi luokanvalvojalle?
Millainen kortti, pieni lahja?
Naiselle olisi helpompi keksiä, mutta mies on kyseessä. Juu tiedetään, että saa palkan työstään, mutta silti tuntuisi kivalta viedä jotakin, ollut mukava tyyppi jonka kanssa juttuakin riittänyt ja ollut pojalle myös parin aineen opettaja.
Help!
Kommentit (16)
Riippuu vähän opettajasta ja kuinka hyvin tunnette hänet?
Löytyykö harrastukseen liittyen mitään kuluvaa?
Viinipullo? Pieni herkkukori? Pari hyvää juustoa + keksejä?
Jos asuu rivarissa tai omakotitalossa, niin grillimarinadi + joku mauste + ehkä vielä hyvä grillikinnas?
Ei yläasteella ole tapana muistaa opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Viinipullo?
Lähetä vain 16-vuotias kouluun alkoholipullon kanssa ja katso mitä tapahtuu.
"Viinipullo?"
"No niin Maikki-Anselmi, käys kaupassa ostamassa opelle halpaa viiniä ja voisit samalla tuodä äidille 3 kossua, no ni mees ny jo..."
Mistäkähän tämä opettajien lahjominen on lähtöisin
Me kerättiin luokkalaisten kesken kimppalahja, tai oikeastaan jonkun äiti sen lahjakeräyksen järjesti ja muutaman muun äidin kanssa päättivät mitä luokanvalvojalle ostetaan ja annetaan. Liittyi jotenkin hänen opettamaansa aineeseen (kotitalous) ja koska opettaja jäi samalla myös eläkkeelle, oli sekin huomioitu lahjassa. Sai ainakin suuren kukkakimpun ja tunnetun paikallisen taiteilijan piirtämän karikatyyrin (opettaja oli huumorinaisia).
Sama opettaja oli uransa aikana ehtinyt opettaa luokkalaisteni vanhempia sisaruksia ja jopa joidenkin äitejä ja isejä. Siksi kai lahjasummasta tuli tavallista (2€/hlö) suurempi. Suosittelen kimppalahjaa, opettajallekin varmaa mukavampaa kuin saada 20-30 suklaarasiaa ja korttia joka kevät tai joka kolmas vuosi.
Jos opettaja olisi ollut nainen olisin ruusun tai kimppalahjan kannalla.
Joku elämys tai hemmottelua.
Vierailija kirjoitti:
Mistäkähän tämä opettajien lahjominen on lähtöisin
Historiallinen ja ikiaikainen perinne niiltä ajoilta, jolloin koulua ja opettajia vielä kunnioitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinipullo?
Lähetä vain 16-vuotias kouluun alkoholipullon kanssa ja katso mitä tapahtuu.
Ehkä ei hyvä tuon takia mutta muuten uskoisin opettajan tykkäävän. Itsekin olen kerran vienyt viinipullon mukavalle opettajalle (AMK).
Kortti riittää, jos jotain välttämättä haluaa antaa.
Alkoholia ei missään nimessä. Koulualueelle on laitonta tuoda alkoholia, ja varsinkin kun kyseessä on alaikäinen hallussapitäjänä. Kyllä ne opettajat, jotka haluavat vetää perseet heti, kun todistukset on jaettu, ovat hoitaneet varastot kuntoon hyvissä ajoin.
Kimppalahja ehdottomasti jos vain osallistujia riittää. Kannattaa huomioida lahjansaajan mielenkiinnon kohteet että se varmasti on mieluisa. Grillikinnas ja hauska runo voisi tosiaan sopia miehelle tai ihan tavallinen suklaarasia ja kukkakimppu.
Olen ysiluokan luokanvalvoja enkä odota kyllä mitään lahjoja oppilailtani. Meillä tuovat monesti kevätjuhlassa opelle ruusun mutta meillä ei onneksi ole mitään lahjakulttuuria syntynyt. Tiedän muutamia alakouluja joissa tämä lahjominen on yleinenkin tapa ja olen ollut siitä hyvin kummissani.
Poikani luokalla oppilaat ovat itse keränneet rahaa ja hankkivat kukkaset luokanvalvojan lisäksi muutamalle muulle tärkeälle kokemalleen opelle. Kiva idea mielestäni, idea oli tullut oppilailta itseltään.
Ei sitä nyt enää kannata lahjoa, kun siitä ei ole jatkossa mitään hyötyä. Numerot on jo annettu, todistus kirjoitettu. Se saa palkan työstään ja jää pitkälle kesälomalleen, ei se teidän turhakkeita jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Poikani luokalla oppilaat ovat itse keränneet rahaa ja hankkivat kukkaset luokanvalvojan lisäksi muutamalle muulle tärkeälle kokemalleen opelle. Kiva idea mielestäni, idea oli tullut oppilailta itseltään.
siis tärkeäksi kokemalleen opelle.. olivat itse tehneet listan
ööö, no jos vaikka oppilas veisi äidin sille opettajalle ja käskisi pitää hyvää huolta???