Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ja siskoni ovat jo toistamiseen lähdössä yhdessä lomamatkalle - saako tästä katkeroitua?

Vierailija
28.05.2017 |

Entiset perheen keskeiset lomamatkat ovat näköjään jo historiaa, koska äitini ja siskoni matkaavat lomalle toista vuotta peräkkäin ilman minua. Kuulen kaiken lisäksi asiasta kiertoilmaisuin siskoltani, koska äitillä ei ilmeisesti ole pokkaa sanoa minulle.
Itselläni alkaa loma vasta kesän lopussa, mutta en ymmärrä miksei sinne asti voisi odottaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan kuuntele sinun syyllistämistäsi, jota pian seuraa. Minullakin on kurja tilanne. Siskoni on yksinhuoltaja ja vanhempani ovat ottaneet lapsen omakseen. Ovat koko kesän yhdessä mökillä ja me emme sinne "mahdu". Yöpyy heillä todella usein - jopa viikon, jotta siskoni saa omaa aikaa. Omat lapseni ovat yöpyneet siellä kumpikin kaksi kertaa. Ovat myös käyneet ulkomailla siskoni ja lapsensa kanssa. Meidät on kerta kaikkiaan sivuutettu. Siskon lapsi on usein meillä ja yötäkin, koska haluan serkuksille läheisen suhteen. Omia lapsiani siskoni ei kutsu koskaan kylään. Omat lapseni saavat jatkuvasti kehuja siitä, että käyttäytyvät kohteliaasti kavareittensa luona, joten eivät ole mitään vaikeita tapauksia. Asiat ovat vain jotenkin liukuneet tähän uomaan. En oikein syyllistä ketään, mutta toki suren lasteni puolesta.

Vierailija
2/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reissaan myös äitini kanssa vuosittain. Tottakai sisarukseni on tervetullut mukaan, mutta kertaakaan hän ei ole ilmaissut edes haluavansa mukaan. Ehkä sinunkin siskosi ja äitisi ajattelee samoin, että sinua ei kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä reissaan myös äitini kanssa vuosittain. Tottakai sisarukseni on tervetullut mukaan, mutta kertaakaan hän ei ole ilmaissut edes haluavansa mukaan. Ehkä sinunkin siskosi ja äitisi ajattelee samoin, että sinua ei kiinnosta?

Oletteko kysyneet siskolta mihin ja milloin lähdettäisiin porukalla lomalle? Vai suunnitellet kahdestaan?

Vierailija
4/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt vaan kuuntele sinun syyllistämistäsi, jota pian seuraa. Minullakin on kurja tilanne. Siskoni on yksinhuoltaja ja vanhempani ovat ottaneet lapsen omakseen. Ovat koko kesän yhdessä mökillä ja me emme sinne "mahdu". Yöpyy heillä todella usein - jopa viikon, jotta siskoni saa omaa aikaa. Omat lapseni ovat yöpyneet siellä kumpikin kaksi kertaa. Ovat myös käyneet ulkomailla siskoni ja lapsensa kanssa. Meidät on kerta kaikkiaan sivuutettu. Siskon lapsi on usein meillä ja yötäkin, koska haluan serkuksille läheisen suhteen. Omia lapsiani siskoni ei kutsu koskaan kylään. Omat lapseni saavat jatkuvasti kehuja siitä, että käyttäytyvät kohteliaasti kavareittensa luona, joten eivät ole mitään vaikeita tapauksia. Asiat ovat vain jotenkin liukuneet tähän uomaan. En oikein syyllistä ketään, mutta toki suren lasteni puolesta.

Jos itse on liian nyhveröinen ottaakseen asian puheeksi omien vanhempiensa kanssa, niin voi voi. Ja sama myös suhde siskon suuntaan, eli pakkoko sinun on suostua sitä kersaa teille ottaa...? Sinun takia lapsesi eivät isovanhempiinsa saa yhteyttä ja varmaan monta muutakin asiaa olisi heillä voinut olla toisin, jos sinä olisit ollut hieman napakampi ja tuntenut arvosi. Ei siis auta kuin syyttää itseään saamattomuudesta. Toivottavasti lasten isä on osannut pitää omiin vanhempiinsa normaalit välit.

Vierailija
5/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiset perheen keskeiset lomamatkat ovat näköjään jo historiaa, koska äitini ja siskoni matkaavat lomalle toista vuotta peräkkäin ilman minua. Kuulen kaiken lisäksi asiasta kiertoilmaisuin siskoltani, koska äitillä ei ilmeisesti ole pokkaa sanoa minulle.

Itselläni alkaa loma vasta kesän lopussa, mutta en ymmärrä miksei sinne asti voisi odottaa.

No jospa heillä ei  ole silloin enää lomaa? Aina voi avata suunsa ja tiedustella vaikkapa keväällä asiasta sen sijaan että on hiljaa ja tulee tänne valittamaan.

En tajua näitä perhelomia lainkaan, en voi kuvitellakaan että tuhlaisin lomaa sellaiseen. Voithan sä matkailla ihan vapaasti itsekin.

Vierailija
6/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jospa heillä ei  ole silloin enää lomaa? Aina voi avata suunsa ja tiedustella vaikkapa keväällä asiasta sen sijaan että on hiljaa ja tulee tänne valittamaan.

Kyse ei ole siitä. Äitini saa lomaa silloin kun haluaa ja siskoni lomat ovat soviteltavissa. Ja olen kyllä avannut suuni ja tehnyt selväksi että tänä vuonna haluan itsekin mukaan. Silti ollaan joka vuosi samassa tilanteessa ja matkat jo varattu.

En tajua näitä perhelomia lainkaan, en voi kuvitellakaan että tuhlaisin lomaa sellaiseen. Voithan sä matkailla ihan vapaasti itsekin.

Vierailija
7/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ehdota äidille ja siskolle vaikka viikon lomaa Portugalissa, sinä maksat kaikki kulut ja huolehdit järjestelyt? Vai onko oletusarvo, että äiti maksaa?

Vierailija
8/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ehdota äidille ja siskolle vaikka viikon lomaa Portugalissa, sinä maksat kaikki kulut ja huolehdit järjestelyt? Vai onko oletusarvo, että äiti maksaa?

Jokainen maksaa oman osuutensa niinkuin aina ennenkin olemme tehneet. En siis ole suuttunut sen vuoksi etten saa ilmaista lomamatkaa vaan juurikin sen vuoksi että minulle ei edes viitsitä ilmoittaa millon reissuun lähdetään tai kysyä olisinko halukas tulemaan mukaan.

Vierailija
9/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maksaa oman osuutensa niinkuin aina ennenkin olemme tehneet. En siis ole suuttunut sen vuoksi etten saa ilmaista lomamatkaa vaan juurikin sen vuoksi että minulle ei edes viitsitä ilmoittaa millon reissuun lähdetään tai kysyä olisinko halukas tulemaan mukaan.

Miksi pitäisi? Jos äitisi ja siskosi haluavat kivan loman,niin miksi sinut pitäisi ottaa mukaan se pilaamaan? Etenkin, kun lomasi on vasta elokuussa.

Vierailija
10/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaat nyt heti jo ensi kesälle lomamatkan kahdestaan äitisi kanssa jonnekkin etelään , ja niin ettei sitä voi enää perua eikä lisätä muita tulijoita mukaan. Oma siskon harrasti just tuota äidin kaappaamista minulta. Ja teki sen niin ettei matkan varaamisaikana minulle kerrottu, ja jälkeenpäin ei enää ollutkaan mahdollista saada lippuja. Hän teki lapsia liian nuorena ja jäi yh:ksi, no kukapa muukaan nitä lapsia sitten hoiti kuin äitini. Nämä lapset tulivat tavallaan minun sijalle kun kasvoivat. Minulla ei ollut mitään asemaa näihin hänen lapsiin nähden enää oikein äitin elämässä. Ne vähäiset voimavarat meni kaikki näihin uusiin lapsiin, vaikka olin itsekin vielä sellaisessa vaiheessa että olisin tarvinnut tukea ym. Äidillä ei ollut rahaa edes syttärilahjan ostoon minulle kun viimeiset pennit meni lapsenlasten ja siskon lahjoihin, siskon velkoihin, ruokaan, milloin mihinkin...

Äitisi on varmasti otettu sinne lähinnä lapsenhoitajaksi että siskosi pääsee naimaan miehiä yöksi.

Vierailija
11/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen yh siskollesi jota äitisi parhaansa mukaan auttaa? Ok....

Vierailija
12/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rohkea ja kysy äidiltäsi ja sisareltasi miksi näin ja kerro myös, että sinulle on tullut paha mieli ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi.

Vierailija
13/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että miniä saattaa ilmoittaa iloisena yllätyksenä, että on varannut lomamatkan ja minä pääsen mukaan. Sitten minun oletetaan sumplivan lomani niin, että saan vapaata. Ja maksavan oman osuuteni matkasta. Ja siellä lomalla huolehtivan lapsista, koska on niin ihanaa, kun lapsenlapset ja isoäiti nauttii yhteisestä ajasta. Lisäksi oletetaan, että lomalla minä maksan syömiset, koska minut on otettu mukaan (vaikka itse matkani maksan). Kerran menin tähän halpaan, en uudestaan. Huhtikuun alussa miniä ilmoitti, että matkaan lähdetään 14. kesäkuuta, eikö olekin kivaa. Vastasin, että loma on heinäkuun lopussa, voi voi sentään.

Vierailija
14/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varaat nyt heti jo ensi kesälle lomamatkan kahdestaan äitisi kanssa jonnekkin etelään , ja niin ettei sitä voi enää perua eikä lisätä muita tulijoita mukaan. Oma siskon harrasti just tuota äidin kaappaamista minulta. Ja teki sen niin ettei matkan varaamisaikana minulle kerrottu, ja jälkeenpäin ei enää ollutkaan mahdollista saada lippuja. Hän teki lapsia liian nuorena ja jäi yh:ksi, no kukapa muukaan nitä lapsia sitten hoiti kuin äitini. Nämä lapset tulivat tavallaan minun sijalle kun kasvoivat. Minulla ei ollut mitään asemaa näihin hänen lapsiin nähden enää oikein äitin elämässä. Ne vähäiset voimavarat meni kaikki näihin uusiin lapsiin, vaikka olin itsekin vielä sellaisessa vaiheessa että olisin tarvinnut tukea ym. Äidillä ei ollut rahaa edes syttärilahjan ostoon minulle kun viimeiset pennit meni lapsenlasten ja siskon lahjoihin, siskon velkoihin, ruokaan, milloin mihinkin...

Äitisi on varmasti otettu sinne lähinnä lapsenhoitajaksi että siskosi pääsee naimaan miehiä yöksi.

Mitäpä jos auttaisit itse sitä siskoasi myös niin äidille jäisi voimia tehdä muutakin?? "yhyy minun synttärilahja" aikuinen ihminen huhhuh.

Vierailija
15/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole rohkea ja kysy äidiltäsi ja sisareltasi miksi näin ja kerro myös, että sinulle on tullut paha mieli ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi.

Kun tämän tekee, kannattaa varautua kuulemaan totuus, josta ei pidä loukkaantua.

Vierailija
16/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Jos äitisi ja siskosi haluavat kivan loman,niin miksi sinut pitäisi ottaa mukaan se pilaamaan? Etenkin, kun lomasi on vasta elokuussa.

Onko sinulla paha olla? Mistä olet noin toivottoman katkera, jopa näin vähäpätöisessä asiassa oksennat ulos mitättömyyttäsi.

Säälin sinua, hae apua, muutoin sinusta tulee juuri sellainen, kuin kirjoitat, kukaan ei seuraasi halua. Taidat jo olla sellainen.

Vierailija
17/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen yh siskollesi jota äitisi parhaansa mukaan auttaa? Ok....

Jos yksipuolisesti kohdistaa kaiken avun yhdelle ihmiselle, niin yleensä jossain vaiheessa, joku katekeroituu. Joko se riistoviljelty isoäiti, joka ei oikeasti jaksa niin paljon tai se yh, joka on sitä mieltä että tämä on vain oikeus ja kohtuus, ei saa syyllistää. Tai se yksin lapsensa hoitanut sisarus.

Vierailija
18/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt mitä mahdollisia syitä tuohon voi olla? Onko kenties äidilläsi ja siskollasi hyvin samanlaiset ajatukset siitä miten ja missä loma vietetään, ja pelkäisivät että sinun toiveesi olisivat kovin erilaisia? Esim. yksi viihtyy kaikki päivät rannalla, toinen pitkästyy. Tai ravintolamaku on kovin erilainen. Joustatko tarpeeksi muiden mieltymysten mukaan jos on 2-1-tilanne? Toinen on tuo loman ajankohta, monet etenkin vanhemmat ihmiset tykkää mennä esim etelä-Eurooppaan alkukesästä jolloin ei ole ihan niin kuumat helteet?

Vierailija
19/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paha olla? Mistä olet noin toivottoman katkera, jopa näin vähäpätöisessä asiassa oksennat ulos mitättömyyttäsi.

Säälin sinua, hae apua, muutoin sinusta tulee juuri sellainen, kuin kirjoitat, kukaan ei seuraasi halua. Taidat jo olla sellainen.

Minä olen se sisko, jonka kanssa äiti haluaa lomailla. Minun kanssani on helppo sopia asioista ja olen mukavaa seuraa. Sen sijaan siskoni pyrkii määräilemään,hänelle ei yleensä kelpaa mikään muiden ehdottama, lomat eletään tismalleen hänen haluamallaan tavalla ja vain hänen aikataulussaan. Hänen suurin ilonsa on saada muut toimimaan vaatimustensa mukaisesti eli siirtämään lomiaan, hyväksymään mahdollisimman mahdottomat matka-ajat jne.

Siksi minä matkustan äidin kanssa tai ystävieni seurassa, siskoa ei kukaan pyydä mukaan.

Tietenkin se on minun syyni, koska olen näin mitätön. :)

Vierailija
20/23 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan voisi odottaa elokuuhun lomareissun kanssa, varsinkin jos se on joku alkukesän tarjous.toukokuussa ja kesäkuussa on paljon halvempaa, ja etelä-Euroopassa ei ruuhka, ei kuuma ja on vielä vehreää.

Jos teillä on jossain kohtaa ollut puhe että sinun loma on vasta elokuussa, minulle asia olisi ollut siinä kohtaa jo selvä.

Ensi vuotta silmällä pitäen:

-kysy jo juhannuksena, lähdettäisiinkö porukalla reissuun ensi kesänä. Keskustelette ajankohdasta, minne kukakin tykkäisi mennä, ja paljonko se saa maksaa.

Meidän porukalla tyssää yleensä näin:

Yksi ei tiedä lomiaan ennen toukokuuta, ja loma pitäisi varata jouluna.

Yksi haluaa vain heinäkuussa, toisella ei siihen ole vataa koska sairaan kallis.

Yksi ei osaa mitään kieliä ja muut joutuvat olemaan hänen kanssa kaiken aikaa, ja hän on vähän raskas ja määräilevä ihminen.

Yksillä on lapsia ja muut haluavat aikuisten aktiviteetteja.

Yksi ei kestä hellettä ja muut haluavat rantalomalle.

Ap, teidän yhteiset perhelomat on tehty lasten ehdoilla. Nyt äitisi haluaa mennä paikkoihin jolloin ei silloin päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän