Äitini ja siskoni ovat jo toistamiseen lähdössä yhdessä lomamatkalle - saako tästä katkeroitua?
Entiset perheen keskeiset lomamatkat ovat näköjään jo historiaa, koska äitini ja siskoni matkaavat lomalle toista vuotta peräkkäin ilman minua. Kuulen kaiken lisäksi asiasta kiertoilmaisuin siskoltani, koska äitillä ei ilmeisesti ole pokkaa sanoa minulle.
Itselläni alkaa loma vasta kesän lopussa, mutta en ymmärrä miksei sinne asti voisi odottaa.
Kommentit (23)
Äitini, siskonsa ja minun pikkusiskoni (25v) reissaavat yhdessä enkä ole kertaakaan ajatellut, että se olisi jotenkin pois minulta. Oikeastiko ihmiset tekevät kuin ap eli tahallaan elämästään ikävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt mitä mahdollisia syitä tuohon voi olla? Onko kenties äidilläsi ja siskollasi hyvin samanlaiset ajatukset siitä miten ja missä loma vietetään, ja pelkäisivät että sinun toiveesi olisivat kovin erilaisia? Esim. yksi viihtyy kaikki päivät rannalla, toinen pitkästyy. Tai ravintolamaku on kovin erilainen. Joustatko tarpeeksi muiden mieltymysten mukaan jos on 2-1-tilanne? Toinen on tuo loman ajankohta, monet etenkin vanhemmat ihmiset tykkää mennä esim etelä-Eurooppaan alkukesästä jolloin ei ole ihan niin kuumat helteet?
Tämä lomakohde on sellainen missä olemme aiemminkin olleet ja molemmat tietävät että se on minulle (ja meille kaikille) mieluisa ja meillä on samanlaiset mielenkiinnonkohteet, toki itse tykkään kiertää kauppoja enemmän kuin he, mutta siinäkin olemme aina päässeet yhteisymmärrykseen. Ja olemme myös reissannee yhdessä eri ajankohtina joten ei voi olla siitäkään kyse.
No mistä sitten? Viihtyvätkö vain niin hyvin kahdestaan etteivät kaipaa enempää porukkaa, tai kokevatko seurasi jollain tavalla rasittavaksi? Tuota voi olla hyvä pohtia jos itse nimenomaan kaipaisit päästä matkoille perheenjäsentesi kanssa - jos jonkun kerran lähdettekin yhdessä niin voit yrittää vaikuttaa siihen että olet haluttua matkaseuraa jatkossakin :) Nyt puhutaan siis kumminkin aikuisten lasten ja vanhempien keskeisistä reissuista, tuossa vaiheessa ei mielestäni voi enää vedota mihinkään "lasten tasapuolisen kohteluun" vaan vanhempi saa vapaasti valita kenen kanssa tykkää olla.
Tämä lomakohde on sellainen missä olemme aiemminkin olleet ja molemmat tietävät että se on minulle (ja meille kaikille) mieluisa ja meillä on samanlaiset mielenkiinnonkohteet, toki itse tykkään kiertää kauppoja enemmän kuin he, mutta siinäkin olemme aina päässeet yhteisymmärrykseen. Ja olemme myös reissannee yhdessä eri ajankohtina joten ei voi olla siitäkään kyse.