Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyytäisin ketjua onnistumisesta

Vierailija
28.03.2006 |

Eli kokemuksia tupakoinnin lopettamisen onnistumisesta, tunteista, vinkeistä helpottaa lopettamista jne..

Poltin ensimmäisen raskauden aikana n.3-5/pvä ja kärsin siitä itsekin koko raskausajan. Nyt yritämme toista, muttemme ennen kuin olen saanut tupakoinnin loppumaan. Haluan nauttia odotusajasta pelkäämättä mitä lapselleni teen..

Joten kokemuksia, positiivisia kokemuksia :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

En nyt muista, oliko lääke aivan otsikon tavalla kirjoitettu, mutta jotain tuonne päin. Työpaikallani moni on päässyt tuon kuurin avulla eroon tupakasta, samoin oma mieheni, nyt kun odotan toista lasta.

Kuuri on siis reseptillä lääkäristä saatava, hinta muistaakseni 150 euroa. Lääketä ensimmäisen viikon popsittaessa saa polttaa tupakkaa, tämän jälkeen lopetetaan tupakanpoltto, pillereiden napsimista jatketaan kuuri loppuun asti, muistaakseni kaksi kk:tta.

Miehelleni tuli vieroitusoireita, mutta pääsi eroon tupakasta. Muutaman hlön olen kuullut töissä kertoneen, että lopettamine ollut tosi helppoa lääkkeen avulla, ei vieroitusoireita, eikä ole tehnyt edes mieli tupakkaa.

Itse lopetin tupakanpolton aivan apteekista reseptittä saatavilla nikotiinikorvaushoidoilla, joita käytin noin 2-3 vkoa. Ensimmäinen tupakoimaton viikko oli hankalin. Olin siis jo raskaan a lopettaessani tupakoinnin. Korvaushoitojen käyttö aina parempi neuvolan mukaan kuin tupakanpoltto, vaikka joissakin korvaushoidossa sanotaankin, että ei saa käyttää raskaana tms.

Nyt raskausviikkoja 35+3, ja olen onnistunut olemaan polttamatta.

Sinäkin kyllä pystyt, tahto lopettaa tupakointi on tärkein. Helppoa lopettaminen ei ole, mutta pidän sormet ja varpaat pystyssä puolestasi, että onnistut.

Vierailija
2/15 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..SIKIÖLLE HAITTAA LOPETTAMISESTA pari toimivaa neuvoa ja s-postiosoitteeni siltävaralta että joku tarvitsee vertais tukea ja itselläni toimivia vieroitus menetelmiä. Voin siis henkilökohtaisesti yrittää auttaa niitä ihmisiä, joille tupakoinnin lopettaminen on erittäin vaikeaa. En siis ole lääkäri, mutta kokemusta löytyy nikotiinivierotuksesta, koska olen niin monta vuotta hakannut päätäni seinään tämän ongelman kanssa ja nyt ensimmäistä kertaa olen onnistunut lopettamaan polttamisen kokonaan loistavan lääkärini avustuksella.

Joten lue tekstini ja jos haluat, voit ottaa minuun suoraan yhteyttä ja kertoa mitä lopetus yrityksiä olet jo kokeillut ja mitä minä suosittelisin. Yhdessä tupakoinnin lopettaminen on helpompaa ja vieraitten kanssa keskustelu saattaa auttaa. Ainakin kannattaa yrittää, se ei maksa mitään. Lue siis kirjoittamani teksti ja mieti olisiko minusta sinulle mitään apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin heti kun plussasin. (Tosisn silloin olin jo raskausviikolla 5+5) Lopettaminen ei ollut ollenkaan vaikeaa, johtuneen varmaan erilaisesta asenteesta mitä aijemmin, kun on yrittänyt lopettaa..

Minua on vaan usein mietityttänyt, että miten " vaarallista" on käydä baareissa raskausaikana? Olen tähän asti (nyt olen rv26)käynyt noin 2-4kr/kk.

Vierailija
4/15 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen (rv 8) lopetin kokonaan polttamisen. Söin paketillisen nikotiinipurkkaa ja se siitä. Tällä hetkellä ei tee edes mieli polttaa kun huomaa mitä positiivisia asioita lopettamisesta tuli. Maku ja hajuaisti parani, päänsäryt lähti ym.

nalliralli ja ipana rv 26

Vierailija
5/15 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoin 17 vuotta. Lopetin n 4 vuotta sitten kertalaakista seuraavalla neuvolla: ostin apteekista veteen sulatettavaa C-vitamiinia sekä jääkaapin täyteen appelsiini- ja ananasmehua. Sitten seitsemän päivän ajan otin joka tunti (siis päivällä:-) C-vitamiinia joko ison lasin mehua tai niitä veteen liuotettavia. Ylirunsas C-vitamiinin käyttö poistaa vieroitusoireet. Tosin jos olet jo raskaana, pitää varmaan kysyä neuvolasta saako näin tehdä...!

Vessakäyntejä tuli runsaasti kun elimistö puhdistui, eikä tehnyt yhtään mieli tupakkia. Tämä kikka on jostain amerikkalaisesta Seven day program-jutusta ja minulla se toimi ihan niinkuin pitikin, tosin muutama tuttavani taas ei ole tällä pystynyt lopettamaan. Tämän tarkoitus on tietenkin vain tukea omaa motivaatiota eikä se yksinään toimi minään ihmetemppuna.

Vierailija
6/15 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina ajtellut, että lopetan tupakan polton heti kun huomaan olevani raskaanan. Jätin 3kk sitten e-pillerit pois ja kolme viikkoa sitten päätin, että nyt lopetan tupakoinnin, vaikka en raskaana vielä olekaan. Mieheni lopetti samalla! Eka viikko oli hankalin, mutta sitten helpotti. Tupakkaa teki mieli lähinnä tietyissä tilanteissa, mihin tupakan oli yleensä yhdistänyt!

Joskus jossain on ultrattu sikiötä samalla kun äiti polttaa tupakkaa. Ei ole kuulema mukavan näköistä, kun vauva vääntelehtii...

Onnea ja lujaa tahtoa kaikille lopettamiseen!!!

Vierailija
7/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kohta kaksi vuotta polttamatta. Lopettaminen onnistui kolmannella yrityksellä syyskuussa 2004. Lopetettiin miehen kanssa yhdessä, joten se auttoi asiaa. Ensimmäinen kuukausi oli tuskaa ja käytin sekä nikotiinipillereitä että purkkaa tarpeen mukaan. Riitelimme usein (syy saada tupakkaa!) mutta onnistuimme lopulta. Lopetin nikotiinivalmisteiden käytön kokonaan kahden kuukauden jälkeen. Ja siis tammikuussa olin raskaana. Nyt olen todella onnellinen että meillä on savuton perhe.

Ihan varmasti lopettaminen onnistuu, mutta se voi vaatia repsahduksen tai pari jotta sisu kasvaa ja oppii tuntemaan itseään ja tietää ne sudenkuopat joihin on aiemmin sortunut.

Kannustan kaikkia lopettamaan, sillä mikään ei näytä kauheammalta kuin nainen ison vatsan kanssa tupakka huulessa, tai äiti vaunujen kanssa tupakka huulessa. Aivan kamalaa!

Sen vielä sanon, että ensimmäisen vuoden ajan tupakka vielä haisi hyvälle ja sitä teki mieli. Nyt toinen vuosi on tuonut tullessaan sen, että tupakka ja tupakoivat ihmiset haisevat aivan kauhealle ja en todellakaan haluaisi haista samalle!

Vierailija
8/15 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 17-vuoden sauhuttelun jälkeen lopetin. Syynä ja motivaationa oli se, että päätimme puolisoni kanssa, että lopetan ennen kuin edes yritetään lasta, ettei tarvitse sitä päätöstä tehdä raskaana ollessa. Poltin siis paljon, vähintään askin päivässä.

Apuna mulla oli nikotiinipurkka, ja miniporkkanat:) Niitä porkkanoita tuli syötyä niin monta pussillista, että naamakin jo alkoi vivahtaa oransilta.

Purkat jäi lopullisesti pois, kun alkuraskaus oli aika vaikea, enkä todellakaan pystynyt laittamaan suuhuni yhtään mitään.

Tahtoa se on kyllä vaatinut ja paljon kiukkua ja kitinää:) Lopettamisesta on nyt 10 kk, ja edelleen tekee mieli, melkein joka päivä tulee tilanne eteen, jossa voisi polttaa tupakan vaikka olenkin raskaana. Aluksi esim töissä, en edes yrittänyt muuttaa totuttua käyttäytymistapaa. Tupakkatauko oli siis tauko töistä, jonka edelleen pidin tunnin parin välein. Lähdin työparini kanssa ulos tupakoimaan, eli hengittelemään ilmaa samalla kun hän poltti. Myös kahvi- ja ruokatauon jälkeen kävin hetken pihalla hengailemassa ja mutustamassa purkkaa.

Ei kannata olla itseleen liian tiukka, esim syömisen suhteen, koska parin viikon sisällä lopettamisesta kaikki vaan maistuu todella hyvälle, ja vaikka tiukkaa ruokavaliota noudattaisikin, kiloja tulee kaikille. Aineenaihdunta tasaantuu puolessa vuodessa, joten kyllä ne kilot saa poiskin, sitä ei kannata pelätä.

Onnea kaikille yritykseen! Toivottavasti mahdollisimman moni onnistuu!

Vierailija
9/15 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kun päättää ja haluaa vain ja ainoastaan ajatella vauvaa.Tsemppiä sinulle kovasti!!!!Yritä!!!!

Vierailija
10/15 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvan hyvinvointi.Purkkaa mutustaen ensimmäinen kuukausi, sitten helpotti. Itselläni auttoi nämä, mutta yksilöllisiä ollaan... Tsemppiä yritykseen toivottavasti onnistut, oli se keino mikä tahansa!!!!

Vierailija
11/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme päivää nyt takana tupakoimatonta elämää! Yllättävän helppoa on ollut, toki hetkiä tulee että jos olis kotona tupakkaa niin varmasti sytyttäisin, mutta ne on menneet ohi suht nopeasti. Suuhunpantavaa tekee useammin mieli, olen syönyt appelsiineja ja omenoita varmaan tän reilun viikon aikana enemmän kuin yleensä vuodessa. Vältän kahvin juontia ja sitä että söisin ruokaillessa " liian hyvin" , etten liiaksi kaipaisi kahvi- ja ruokasavuja. Oikein pelottaa, että milloin ne pahat niksat iskee, kun vielä ei ole niin käynyt. Nyt aion onnistua ja päästä lopullisesti eroon tupakasta.

T: Takana 24 vuotta käryyttelyä ja ties kuinka monta lopetusyritystä

Vierailija
12/15 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta sitten tuli plussa. Joskus olen kokeillut nikotiinivalmisteita ja todennut että eivät ole minulle. Maistuvat pahalle ja saavat vain huonommalle tuulelle =P

Lopetin siis suoraan. Jos maut aiheuttavat tupakanhimoa (esim. minulla kahvi) niin kannattaa himon iskiessä pestä hampaat tai syödä vahvan makuisia kurkkupastilleja. Itse en voinut sietää tupakoimista suoraan kurkkupastillin jälkeen joten toimii hyvin hillitsijänä =)

Puhetta on ollut siitä että lapsi selkeästi reagoi tupakoinnin aiheuttamaan hapen puutteeseen. Vaikka raskauteni on ihan alkuvaiheessa kuvittelin sen mielessäni kun iski himo tupakkaa. Mietin haluanko oikeasti edes sen yhden tupakan ajan sellaista lapselleni aiheuttaa. Minulla se auttoi parhaiten.

Vierailija
13/15 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei lopettaminen aina ole niin helppoa kuin minulla. Itsekkin yllätyin lopettamisen helppoudesta tällä kertaa, pari kertaa olen aiemmin yrittänyt. Helpottavana tekijänä minulla sekin ettei mieheni polta, muuten olisikin vaikeempaa..

Vieläki (huiman viikon savuttomuuden jälkeen =P ) tulee hetkeksi väliilä mieleen että " vois kävästä tupakilla" ennenkuin muistaa että " niinjoo, mähän lopetin" =)

Onnea kaikille tupakoinnin lopettamiseen, keinolla millä hyvänsä! bd =)

Vierailija
14/15 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden polttamisen jälkeen lopetin samana päivänä kun plussasin. Tosin en ollut polttanut esim töissä ollenkaan joten ärsykkeitä oli vähemmän. Baarissa käynti laukaisee halun polttaa mutta nyt en ole juuri viitsinyt mennä katsomaan muiden juomista niin on jäänyt kessuttelun himokin väliin.

Suosittelen Zybania keikille jotka eivät vielä ole raskaana. Ja sitä tahdonvoimaa muille.

Vierailija
15/15 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut nyt viikon polttamatta. Mulla on tosin nikotiini inhalaattori apuna. Toi inhalaattori on auttanut mua tosi paljon ja toimii mulla paremmin kun esim. purkka. Kai siinä on se, että se vähän muistuttaa tupakkaa kun sitä imeskelee. Pikkuhiljaa sitten vähennän tota annosta.

Tsemppiä kaikille jotka yrittävät lopettaa!