mitä jauhomakkaraa aiotte ostaa juhannukseksi?
juhannukseen ei ole enään pitkä aika, joten valmisteluja pitäisi pikku hiljaa tekemään. kertokaapa mitä b-luokan jauhomakkaraa ajattelitte juhannuksena grillata.itse aion paistaa atrian punaista lenkkiä. voi että miten hyvältä maistui, kun hiiltyneen makkaran päälle laittaa sinappia.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Ja erikoista tässä että Suomi on yksi maailman rikkaimmista maista mutta kansa juhlistaa kesäpäivän tasausta tiristämällä haisevaa raatomakkaraa.
Tää oli varmaan ironiaa.
Kyllähän ihmiset nykyään satsaavat ruokaan. Vaikka toisaalta. Mikäpä on Saksan myydyin ruokalaji?
Jauhomakkaroista kiukaalle ehdottomasti HK:n sinistä. Grilliin sitten lihaisampia versioita.
Atrilli on makkarani, siinä on makua ja kestää tulta. <3
Makkara, mitä se on? Juhannus on helppo juhla kun ruokavaliooni ei muutoinkaan kuulu ns. punainen liha.
Blöön voittanutta ei jauhomakkaroissa ole. Seuraavana tulee Hiillos. Ja nämä molemmat ovat parhaimmillaan kylmänä. Juhannukseksi teen itse makkarat. Amerikan etelävaltioista apinoituja raakamakkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tutkiskelin jauhot makkaroista kun lapsella todettiin keliakia, mutta yhdestäkään en löytänyt. Hiillosta syödään.
Perunajauho on myös jauho. Maissijauhokin lasketaan jauhoksi.
Eihän sen jauhon tarvii kotimaisia viljoja olla.
Vierailija kirjoitti:
Makkara, mitä se on? Juhannus on helppo juhla kun ruokavaliooni ei muutoinkaan kuulu ns. punainen liha.
Vittuakios tässä keskustelussa sitten teet?
Ruokamakuhan on vahvasti nostalgiamuistiin liittyvä asia. Suomalaiset ovat lapsena viettäneet juhannuksensa kehnon moskamakkaran katkussa ja pistäneet Turun sinappia päälle. Muunlaisia tuotteita ei ole ollut saatavana, jollei ole itse valmistanut makkaraa.
Tämä tuntuu kotoisalta aikuisenakin, ja sitten ylistetään yhdessä Hiillosta ja Atrillia.
Johan noiden tuotteiden hinta kertoo laadusta kaiken. 25 senttiä kappale, ei siinä valmistuskustannusten ja rahdin päälle enää montaa senttiä jää makkaran arvoksi.
Kelpaa näköjään silti joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Ruokamakuhan on vahvasti nostalgiamuistiin liittyvä asia. Suomalaiset ovat lapsena viettäneet juhannuksensa kehnon moskamakkaran katkussa ja pistäneet Turun sinappia päälle. Muunlaisia tuotteita ei ole ollut saatavana, jollei ole itse valmistanut makkaraa.
Tämä tuntuu kotoisalta aikuisenakin, ja sitten ylistetään yhdessä Hiillosta ja Atrillia.
Juuri näin. Ruuan kautta haetaan muistoa, uudelleenluodaan lapsuuden/aikaisemman elämän hyviä rauhaisia hetkiä ja siksi sen tuotteen pitää matchata siihen vanhaan muistoon. Tämä on täysin alitajuista eikä suurin osa tosiaankaan osta makkaraa maun takia vaan omien vanhojen muistojen takia, joita haetaan makkarapaketin valinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri yritti tuputtaa sitä löyhkäävää Hiillosta. Otin yhden ja menin makkara kädessä kulman taakse. Viskasin metsään. Oksennus meinasi tulla, tuollaisen ala-arvoisen paskapatukan kanssa olisi vielä pitänyt ottaa vielä Forsan perunasalaattia. YÖK
Miksi varakkaat ihmiset elävät köyhää ruokaa syöden, en käsitä.
Just tuo.
Kyrsälle sinappia ja suuhun, siinä tunnemuistoa kerrakseen.
Ärsyttää, kun jotkut snobit ovat niin olevinaan ja ostavat kalliimpia "lihamakkaroita" pallohiiligrillillä grillattavaksi. Silloin olisi jo parempi ostaa ihan vain grillipihvi.
Eivätkö he tajua, että joskus ihan perinteinen hiillos-makkara on yksi parhaista vaihtoehdoista?
Höpö höpö. Ei ole mitään snobbailua syödä hyvää ja laadukasta ruokaa. Pyrkimys hyvään ruokakulttuuriin on ihan normaalia useimmissa maailman maissa. Suomalaisuuteen liittyvä arkisuudessa ja halpuudessa rypeminen ja ruokanautinnon vähättely on hyvin epätavallista.
Hiillos ja Tapolan mustamakkara, siinä grillimakkarat. Lihat ja kasvikset tietenkin, mutta niitähän ei kysytty.
Minä olen Vegaani ja ostan itselleni sekä Vegaanisille ystävilleni kaksi pötköä halvaa per henkilö! MOT
Kai se Hiillos riittää sellaisille jotka juhlivat äitienpäivänä ABC llä.
Ja erikoista tässä että Suomi on yksi maailman rikkaimmista maista mutta kansa juhlistaa kesäpäivän tasausta tiristämällä haisevaa raatomakkaraa.