Ystävän mitätön häälahja muihin verrattuna, jäi huono mieli
Pitkäaikainen ystävä toi häälahjaksi kortin ja "herkku" korin missä rahaa oli laitettu ainoastaan viinipulloon. Muu oli itse tehtyjä, mm. Säilöttyjä valkosipulin kynsiä, sieniä, marjoja omasta pensaasta ja itse tehty pienehkö kakku. Rahaa hän oli satsannut lahjaan siis max. 20€. Eipä tullut kovin arvostettu olo. Muut toivat mm. Kalliita kodinkoneita.
Kommentit (22)
Hän oli käyttänyt aikaansa. Silläkin on arvo. Ihana lahja minusta.
Huoh, ne lahjathan tietty ovat häissä ne pääasia.
Ja mitäs jos ystävälläsi on vaikka rahahuolia?
Jospa ystäväsi on köyhempi kuin luulet?
Olisit nyt edes yrittänyt tehdä tästä paremman...
et todennäköisesti saisi kahdellakympillä ostettua tavaroita, joita kaveriltasi sait.
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt edes yrittänyt tehdä tästä paremman...
Niin. Marjoja omista pensaista, pakastettuja vai kuivattuja tähän aikaan vuodesta?
Provo oli mutta jos joku tuollaisen lahjan itselleni toisi olisin enemmän kuin iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen ystävä toi häälahjaksi kortin ja "herkku" korin missä rahaa oli laitettu ainoastaan viinipulloon. Muu oli itse tehtyjä, mm. Säilöttyjä valkosipulin kynsiä, sieniä, marjoja omasta pensaasta ja itse tehty pienehkö kakku. Rahaa hän oli satsannut lahjaan siis max. 20€. Eipä tullut kovin arvostettu olo. Muut toivat mm. Kalliita kodinkoneita.
Mekin saimme siis kaikilta vierailta just noita kodinkoneita. Oli siinä sitten ihmettelemistä, mihin laitamme viisi uunia, kolme pyykkikonetta ja kahdeksan pihakeittiökaasugrillikokonaisuutta, siis ihan oikeesti, vaikka onhan tässä lääniä meidän pihassa. Tuli myös pari klapikonetta, sirkeleitä useampia ja kuivauskaappejakin neljä, ja huvijahti, vaikka meillä siis on jo laiturissa kolme ennestään, daaaaa!
Ja sitten se yks vieras toi jonkun typerän pikkupaketin, jossa oli pari Finlaysonin pyyhettä, ei varmaan ollut viittäkymppiä maksanut niistä. Taatusti ostanut jostain outlet-alennuksesta.
Katkaisin välit heti, ei saanut edes hääkakulle jäädä.
Oletko serkkuni? Annoin vastaavanlaisen häälahjan opiskeluaikanani ja serkku oli haukkunut minut suunnilleen koko suvullemme. Olisi pitänyt antaa joku monen sadan astiasto.
Laskepa huviksesi arvo myös työlle. Ja sitten voitkin katkaista välisi kaveriisi, hän ei tarvitse kaltaisiasi ystäviä.
Kyllä tällaisia löytyy. Ex-ystävällä oli häälahjan minimiarvo 150€. Minulla ei ole ollut tuolloin työttömänä varaa ja ex-ystävä katkaisi välit. Muille oli sanonut, etten "ole pannut tikkuakaan ristiin hänen vuokseen" Enpähän niin, annoin itse virkkaamani torkkupeiton, kukkia ja kotitekoista marmeladia...
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tämä on provo
Varmaan kiva elää siellä pienessä kuplassa, jossa kaikki ihmiset ovat niiin täydellisiä eikä mitään ikäviä asioita voi koskaan tapahtua? Ihan vaan tiedoksi: mulkkujakin ihmisiä on olemassa (tarkoitan aloittajaa, en sen ihanaa ystävää)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaisia löytyy. Ex-ystävällä oli häälahjan minimiarvo 150€. Minulla ei ole ollut tuolloin työttömänä varaa ja ex-ystävä katkaisi välit. Muille oli sanonut, etten "ole pannut tikkuakaan ristiin hänen vuokseen" Enpähän niin, annoin itse virkkaamani torkkupeiton, kukkia ja kotitekoista marmeladia...
Olipa ihana lahja, peitto, kukat ja marmeladi!!! Olis mulle kelvannut kymmenen kertaa mieluummin kuin joku gigantin sähköhärveli.
Olisin ollut onneni kukkuloilla tuollaisesta lahjasta...
Kuulostaa ihanalta lahjalta. Kodinkoneet jokainen ostaa nykypäivänä itse, kun harvat enää vihille menevät 19-vuotiaina.
Tiedätsä mitä. Jo pelkkä otsikko oli ihan supersurkea. No, huonolla provolla on luonnollisesti huono otsikkokin. Ei tästä voi oikein mitään antaa. Sori
Aivan ihana ja persoonallinen, ajatuksella annettu lahja. Kertoo kaiken ap:sta jos kaikki mitataan rahassa.