Jättäytyisitkö pois töistä, jos sasit takuuvarmasti n. 10 000 euron verottomat nettotulot kuukausittain eläkkeelle jäämiseesi asti?
Luokiteltaisinko ihminen tuollaisilla tuloilla rikkaaksi/hyvätuloiseksi?
Kommentit (47)
No nyt on kansalaispalkka kohdillaan.
Minulle riittäisi kymppitonni vuodessa verottomasti. :)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti palkkaisin yhden fyysikon, yhden insinöörin ja pari metallimiestä.
Sitten ryhtyisin suunnittelemaan eräitä keksintöjäni markkinakelpoisiksi.
Ei taida vielä kymppitonnilla noita palkata. Ehkä fyysikon tai insinöörin juuri ja juuri, jos vielä elääkin haluaisit.
Totta kai jäisin. Elämässä on muutakin tekemistä kuin työt. Tosin anoppi tekee edelleen töitä 78-vuotiaana firmassaan ja nostaa firmasta tuon verran palkkaa. Ihme teräsmummo.
Tietenkin jäisin. Ja mitä minä sillä eläkkeellä tekisin kun tuosta summasta pystyisi ihan huolettomasti säästämään vuodessa vaikka 40-50k euroa sinne vanhuuden varalle. Ja kyllähän ne varman päälle sijoittamallakin tuottaisivat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti palkkaisin yhden fyysikon, yhden insinöörin ja pari metallimiestä.
Sitten ryhtyisin suunnittelemaan eräitä keksintöjäni markkinakelpoisiksi.
Ei tuolla rahalla tommoista porukkaa palkata. Insinöörin palkka km 3500 + palkan sivukulut ovat jo 5 tonnia. Fyysikon palkka luultavasti vielä suurempi ja ne metallimiehet vielä päälle. Ja itse eläisit säästöillä?
Minä ainakaan en halua autoa ollenkaan, matkailla tykkään ihan vaan Suomessa ja silloinkin mieluiten telttaillen. Venäjällä ja ehkä Keski-Euroopassa voisin käydä junalla mutta siihenkin kerta riittäisi. Jonkun pikkuisen talon voisin ostaa, mökkiä en tarvitse mihinkään. En tiedä mihin saisin käytettyä tuollaisia rahoja.