Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäytyisitkö pois töistä, jos sasit takuuvarmasti n. 10 000 euron verottomat nettotulot kuukausittain eläkkeelle jäämiseesi asti?

Vierailija
27.05.2017 |

Luokiteltaisinko ihminen tuollaisilla tuloilla rikkaaksi/hyvätuloiseksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ne  10 000 euron kk-tulot kuolemaani asti, ei siinä muuten mitään järkeä olisi. Miksi ap ei miettinyt asiaa pitemmälle?Loppuuko se rahankäyttö eläkkeellä vai mitä sä oikein kuvittelit?

Minkä ikäinen on henkilö, joka kyselee tätä? Oletko jäämässä eläkkeelle ihan piakkoin? Sillä kymmenessä vuodessa saisit säästöön jo 900 000 euroa, jos käytät kuukaudessa tuosta kymppitonnista 2500 ja säästät 7500 euroa... Eikä tässä laskelmassa ole otettu edes korkoja huomioon... AP:n kysymys on ihan typerä. Kukapa ei ottaisi tuommoista rahasummaa nettona vastaan. Jotta tienaisi noin paljon, pitäisi bruttopalkan olla Suomessa 25 000 euroa kuussa!   (Eikös veroa mene 60 prosenttia, jos kuukausitulo on noin iso?)

Tuo tarkoittaisi sitä, että eläisi kuin tulot olisivat 3700 e/kk eli keskipalkkaisesti. Ei maailmanympärimatkoja, ei uutta autoa joka 3. vuosi, ei kesämökkiä jne. koska 2500 e/kk riittää vain kohtalaiseen elintasoon. Moniko palstamamma pystyisi siihen, että rahaa olisi käytössä 10 000 e/kk, mutta käyttää vain 2500 e/kk? Todennäköisesti alle 1%.

Minä ainakaan en halua autoa ollenkaan, matkailla tykkään ihan vaan Suomessa ja silloinkin mieluiten telttaillen. Venäjällä ja ehkä Keski-Euroopassa voisin käydä junalla mutta siihenkin kerta riittäisi. Jonkun pikkuisen talon voisin ostaa, mökkiä en tarvitse mihinkään. En tiedä mihin saisin käytettyä tuollaisia rahoja.  

Vierailija
42/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kansalaispalkka kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi kymppitonni vuodessa verottomasti. :)

Vierailija
44/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti palkkaisin yhden fyysikon, yhden insinöörin ja pari metallimiestä.

Sitten ryhtyisin suunnittelemaan eräitä keksintöjäni markkinakelpoisiksi.

Ei taida vielä kymppitonnilla noita palkata. Ehkä fyysikon tai insinöörin juuri ja juuri, jos vielä elääkin haluaisit.

Vierailija
45/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jäisin. Elämässä on muutakin tekemistä kuin työt. Tosin anoppi tekee edelleen töitä 78-vuotiaana firmassaan ja nostaa firmasta tuon verran palkkaa. Ihme teräsmummo.

Vierailija
46/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jäisin. Ja mitä minä sillä eläkkeellä  tekisin kun tuosta summasta pystyisi ihan huolettomasti säästämään vuodessa vaikka 40-50k euroa sinne vanhuuden varalle. Ja kyllähän ne varman päälle sijoittamallakin tuottaisivat jotain.

Vierailija
47/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti palkkaisin yhden fyysikon, yhden insinöörin ja pari metallimiestä.

Sitten ryhtyisin suunnittelemaan eräitä keksintöjäni markkinakelpoisiksi.

Ei tuolla rahalla tommoista porukkaa palkata. Insinöörin palkka km 3500 + palkan sivukulut ovat jo 5 tonnia. Fyysikon palkka luultavasti vielä suurempi ja ne metallimiehet vielä päälle. Ja itse eläisit säästöillä?