Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäytyisitkö pois töistä, jos sasit takuuvarmasti n. 10 000 euron verottomat nettotulot kuukausittain eläkkeelle jäämiseesi asti?

Vierailija
27.05.2017 |

Luokiteltaisinko ihminen tuollaisilla tuloilla rikkaaksi/hyvätuloiseksi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäytyisi ja voisin mitä vaan työtäkin tehdä tuollaisista tuloista. Ja luokittelen rikkaaksi tietysti!

Vierailija
2/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäytyisin, jos olisin edes töissä.

Hyvätuloinenhan tuollainen ihminen ilman muuta olisi. Rikas ehkä, ehkä ei, riippuu siitä miten käyttää rahansa. Vaikka saisikin kymppitonnin kuukaudessa, ei ihminen ole rikas jos perse on auki ennen kuun loppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo puoletkin tuosta riittäisi

Vierailija
4/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni siitäkin, mitkä olisi tulot eläkkeellä. Kartuttaisiko tuo 10 000 e/kk eläkettä vai loppuisiko tuo tulo täyttäessäni 65 v ja siirtyisin alle 800 e/kk eläkkeen varaan?

Vierailija
5/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Nyt teen melkein puoli vuotta töitä, että saan tuon summan.

Vierailija
6/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 riittäisi minulle eli 2500e/kk puhtaana käteen

Vierailija
7/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinni siitäkin, mitkä olisi tulot eläkkeellä. Kartuttaisiko tuo 10 000 e/kk eläkettä vai loppuisiko tuo tulo täyttäessäni 65 v ja siirtyisin alle 800 e/kk eläkkeen varaan?

Mitä väliä? Eiköhän kymppitonnista saa aika hyvin säästöön.

Vierailija
8/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta jäisin pois töistä!

Vierailija
9/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko kuitenkin tehdä jotain järkevää, vai olisiko pakko vain makailla eläkeikään saakka? Mä nimittäin tykkään työstäni, eikä mulla ole mitään kiirettä eläkkeelle tms. Tulot vain ovat ajoittain sen verran pienet, että tuollaiselle varmalle kymppitonnille olisi melko lailla vaikea sanoa ei.

Vierailija
10/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jäisin pois, kymppitonni kuukaudessa on jotain mistä tällainen normikeskituloinen voi vain haaveilla! Olen itse 1/2 eläkkeellä ja saan 1/3 ansiosidonnaista vielä hetken - kuukaudessa tuosta tulee 1350€ nettona!! Kyllä mulle vaihtoehtona tuo raha kelpaisi.

Kuten joku muukin sanoi jo 2500€ tekisi mut todella onnelliseksi, siitähän jäisi tonni kuussa jemmaan nykyiseen nähden.

Vierailija
11/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko kuitenkin tehdä jotain järkevää, vai olisiko pakko vain makailla eläkeikään saakka? Mä nimittäin tykkään työstäni, eikä mulla ole mitään kiirettä eläkkeelle tms. Tulot vain ovat ajoittain sen verran pienet, että tuollaiselle varmalle kymppitonnille olisi melko lailla vaikea sanoa ei.

Ei kai tuossa mitään ehtoa ollut että ei saa tehdä muuta kuin makailla?

Kyllä normaali ihminen keksii vaikka mitä järkevää ja kivaa tekemistä.

Vierailija
12/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä suuri osa naisista ei pärjää rahan kanssa. Kyllä, 10 000 e/kk nettotuloista jää varmasit säästöönkin, mutta eläisitkö sinä itse siten, että käyttäisit vain  2000 e/kk ja säästäisit loput 8000 e, jotta sinulla olisi eläkkeellä edelleen käytettävissä kuukausittain arvoltaan saman verran rahaa, kuin mitä tuo 2000 e on nykyisin?

Jos haluaa, että eläkkeellä on rahaa käytössä, pitää sijoittaa, ei säästää. Ja oikeastaan mitä iloa on saada nyt 10 000 e/kk, jos siitä pitää laittaa iso osa säästötilille, jotta 65v iässä ei päädy köyhäksi?

Vierailija
13/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikin kuussa riittäisi. 9000€ voisi ostaa nuorilta naisilta sitten perseseksiä päivittäin.

M60

Vierailija
14/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Riittäisi jo 1500 euroa kuukaudessa, että jäisin töistä pois.

Vierailija
15/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin ne  10 000 euron kk-tulot kuolemaani asti, ei siinä muuten mitään järkeä olisi. Miksi ap ei miettinyt asiaa pitemmälle?Loppuuko se rahankäyttö eläkkeellä vai mitä sä oikein kuvittelit?

Vierailija
16/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä suuri osa naisista ei pärjää rahan kanssa. Kyllä, 10 000 e/kk nettotuloista jää varmasit säästöönkin, mutta eläisitkö sinä itse siten, että käyttäisit vain  2000 e/kk ja säästäisit loput 8000 e, jotta sinulla olisi eläkkeellä edelleen käytettävissä kuukausittain arvoltaan saman verran rahaa, kuin mitä tuo 2000 e on nykyisin?

Jos haluaa, että eläkkeellä on rahaa käytössä, pitää sijoittaa, ei säästää. Ja oikeastaan mitä iloa on saada nyt 10 000 e/kk, jos siitä pitää laittaa iso osa säästötilille, jotta 65v iässä ei päädy köyhäksi?

Kuulostaa kyllä pikemminkin siltä, että sinä et pärjää rahan kanssa. Niin, ensin pitää säästää jotta tulevaisuudessa on rahaa, se tarkoittaa että kaikkea mikä tulee tilille ei voi laittaa haisemaan. Sijoittaminenkin edellyttää, että ensin säästetään eli käytetään vähemmän rahaa kuin ansaitaan, eivät säästäminen ja sijoittaminen ole vastakohtia.

Vierailija
17/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuluisi muuta kuin oven kolaus mennessäni :)

Vierailija
18/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäytyisi ja voisin mitä vaan työtäkin tehdä tuollaisista tuloista. Ja luokittelen rikkaaksi tietysti!

Jos olet parikymppinen ja edes perusnätti, niin maailman vanhin ammatti tuottaa tuon verran ja enemmänkin, jos olet ahkera.

Vierailija
19/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin jättäytyisin. Tietenkin säästäisin eläkkeelle rahaa.

Vierailija
20/47 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti palkkaisin yhden fyysikon, yhden insinöörin ja pari metallimiestä.

Sitten ryhtyisin suunnittelemaan eräitä keksintöjäni markkinakelpoisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän