Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääministeri Sipilä ja ravintolassa maksaminen

Vierailija
27.05.2017 |

Sipilä kertoi telkkarin Ykkösaamussa tänään hallituksen toimista. Nyt sitten uudistetaan ikivanhaa alkoholilakia: Nyt voi ravintolassa maksaa luottokortilla.

Onko tämä itkun vai naurun paikka.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
2/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaan Suomi kuntoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Tyhmyyttä vai erkaantumista normaalista elämästä?

Vierailija
5/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin kävi. Toimittaja Jari Korkki totesi vain lyhyesti, että kyllä hän ainakin on korteilla maksanut tähänkin asti.

Pitäisikö tästä tehdä se johtopäätös, että Sipilä ei ole koskaan ravintolassa käynyt, vai se, että hän ei ole itse koskaan maksanut. Niin.

Vierailija
6/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin kävi. Toimittaja Jari Korkki totesi vain lyhyesti, että kyllä hän ainakin on korteilla maksanut tähänkin asti.

Pitäisikö tästä tehdä se johtopäätös, että Sipilä ei ole koskaan ravintolassa käynyt, vai se, että hän ei ole itse koskaan maksanut. Niin.

:)

Molempi nolompi.

Vierailija
7/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa se reittiusmies Sipilä on alkoholia luotolla (=velaksi) ostanut.

Vierailija
8/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat tärkeysjärjestykseen, suurin ongelma Suomessa on se miten viinat saa maksettua.

Vierailija
9/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten on pakko lisätä kansan viinanjuontia, kun ei kukaan kestä tätä maan nykytilannetta (talous kuralla, työttömyys, vieraat jotka ei kotiudu jne) selvinpäin.

Vierailija
10/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen pääministeriä vähän vanhempi ja maksoin jo 30 vuotta sitten ruokani ja juomani luottokortilla ravintolassa.

Vierailija
11/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko se sanoi noin? Oliko sen tarkoitus kenties kertoa, miten he korjaavat tällaisia typeriä vanhoja virheitä vai oliko tämä innostunut esimerkki uudistuksista?

Vierailija
12/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeastiko se sanoi noin? Oliko sen tarkoitus kenties kertoa, miten he korjaavat tällaisia typeriä vanhoja virheitä vai oliko tämä innostunut esimerkki uudistuksista?

Ap tässä kommentoi. Ei ole mitään vanhoja typeriä virheitä vaan pääministerin täydellinen tietämättömyys tästä asiasta. Olkoon mikä tahansa raittiusmies (Jolla ei ole tekemistä tämän kanssa) vaan siitä, että pitäähän hänen nyt hyvänen aika olla tietoinen tuhansista muistakin asioista, jotka eivät henkilökohtaisesti häntä koske. Olisko kuitenkin tullut jonkinlainen black out. Katso areenasta, jos epäilet.

Vierailija
13/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/3-5178421

Ei siitä niin kauaa ole kun luotolla ei voinut maksaa ainakaan alkossa. Rahapelejä ei muuten saa vieläkään maksaa luottokortilla, esim. lotto.

Itse en ole viinaa ostanut yli 20 vuoteen joten en ole kiinnittänyt huomiota maksuvälineisiin tai rajoituksiin. Ulkomaillahan on aina käyneet kortit ravintolassakin.

Vierailija
14/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus pitäisi kaataa. Ei kepu sovellu PM -puolueeksi. Uusilla vaaleilla Kokoomus saa PM -salkun ja asiat alkaa taas rullaamaan. Nyt olisi aika avata sote uudelleen kun toi kepu jo alkoi sähläämään.

Vierailija
15/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä kommentoi. Ei ole mitään vanhoja typeriä virheitä vaan pääministerin täydellinen tietämättömyys tästä asiasta. Olkoon mikä tahansa raittiusmies (Jolla ei ole tekemistä tämän kanssa) vaan siitä, että pitäähän hänen nyt hyvänen aika olla tietoinen tuhansista muistakin asioista, jotka eivät henkilökohtaisesti häntä koske. Olisko kuitenkin tullut jonkinlainen black out. Katso areenasta, jos epäilet.

Sanoisin että pikku virhe esim. siihen verrattuna että yksi apulaiskaupunginjohtajaehdokas totesi tuossa mm. että suomea ei omista kukaan, toisen puoluejohtajan lausunnon mukaan vasemmistolainen väkivalta on parempaa, ja niin edelleen. Eiköhän noita löydy joka puolueesta. 

Vierailija
16/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ole koskaan joutunut kuittaamaan esim. firman tilaisuuksissa ravintolalaskua luottokortilla? Vaikka ei itse joisi koskaan pisaraakaan, on vaikea kuvitella ettei kukaan vieraistakaan joisi esim. illallisella viiniä.

Tai pääministerinä?

Aika outoa ettei tuollaista asiaa tiedä...

Mutta kuten edellisessä viestissä noi kaksi apulaiskaupunginjohtajaehdokasta todistaa, politikot on aika kaukana kansasta. Lausuihan tää yksi ihan apulaiskaupunginjohtaja, että "kuka muka tienaa alle 2600 e/kk).

Vierailija
17/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olet ostanut  visa electronilla alkosta juomia.  sitten olen myös lotonnut ja pelannut kolikkopelejä, korttia vinguttaen. ei ole ollut mitään ongelmia. aika tietämätön pääministeri. vaihtoon tuollainen joutaisi.

Vierailija
18/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hän päättää meidän kaikkien asioista....?

Pelottavaa.

Vierailija
19/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hän todella sanoo Ykkösaamussa (n. kohdassa 30 min) että:

Siellä on paljon 30-luvulta olevaa lainsäädäntöä....esimerkiksi ravintolaostoksia ei voi Visalla maksaa...luottokortilla maksaa...

Toimittaja toteaa siihen, että "omasta mielestäni olen kyllä ravintolassa Visalla maksanut..."

Melko pihalla on pääministerimme.

http://areena.yle.fi/1-3831834?autoplay=true

Vierailija
20/41 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joskus olet ostanut  visa electronilla alkosta juomia.  sitten olen myös lotonnut ja pelannut kolikkopelejä, korttia vinguttaen. ei ole ollut mitään ongelmia. aika tietämätön pääministeri. vaihtoon tuollainen joutaisi.

Via Electron ei ole luottokortti, vaan ns. debit -kortti, eli veloitus menee pankkitililtä saman tien.

Veikkauksen pelejä ei voi luottokortilla maksaa edelleenkään (Luottokortti = maksu ei mene tililtä, vaan tulee laskulla, jossa on maksuaikaa). Mutta ravintolassa ja alkossa todellakin luottokortti käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan