Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla niin vaikea oppia kirjoittamaan Halla-aho?

Vierailija
27.05.2017 |

Se ei ole Halla-Aho. Kyseessä ei ole yhdysnimi vaan nimi, jossa on kaksi samaa vokaalia peräkkäin -- kuten linja-auto.

Satojen kommenttien ketjuihin tämä tulee jatkuvasti väärin. Mikä mättää?

Onko kyseessä vain silkka tyhmyys? Tuskin joka toisella on jotain vakava-asteista diagnosoitua hahmotushäiriöitä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikysymys lähinnä. Ei vakava virhe.

Vierailija
2/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin turha nimi, että kukaan ei jaksa nähdä vaivaa miettiä moisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitpähän pätemään :)

Jollain on vain herkkys lukemaansa. Kyllä minäkin jaksa ihmetellä töissä, että ei osata kirjoittaa esim. Lindstedt ihan vain korvakuulemalta. Sitä tavaamisen määrää... huoh!

Mutta ainahan se vähintäänkin alitajuisesti vaikuttaa, että ihminen ei osaa kirjoittaa. Varmaan nämä, jotka kirjoittavat Halla-aho, saavat enemmän painoarvoa somessa. Se on ensivaikutelma, että edes osaa nimen. 

Vierailija
4/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuivallakin on halut ja tahtoo naida

Vierailija
5/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää Hallaa-ho oikein on?

Vierailija
6/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikysymys lähinnä. Ei vakava virhe.

Tyylitellä sopii tekstissä, jos osaa homman. 

En usko, että kyse on siitä. Ihmisen nimi kirjoitetaan väärin. 

Vierailija
7/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tekstinsyöttö alottaa viivan jälkeen isolla kirjaimella ja tuskinpa kukaan jaksaa noin mitättömän henkilön vuoks sitä korjata

Vierailija
8/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin turha nimi, että kukaan ei jaksa nähdä vaivaa miettiä moisia?

Oli turha tai ei, niin yleensä nimi tulee oikein. 

En esim. kirjoita Jäärvinen tai Wirtanen, jos kyseessä ei ole Jäärvinen tai Wirtanen. Normaaliälyiset eivät joudu pohtimaan ja miettimään. 

Ja ei tämä nyt turhalta nimeltä tunnu, jos on viestiketjuun osallistunut kymmenillä kommenteilla jatkuvasti kirjoittaen Halla-Ahosta. 

Vierailija
9/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee mylly pyörii tän hal-laahon ympärillä! Onks se joku jääkiekko mies?

Vierailija
10/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin kirjoitusasua Hallaaho tai Halla'aho.

Vierailija
11/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin se voitaisiin kirjoittaa myös Halla-Aho. Ei kaikki ole niin perehtyneitä tyyppiin, että kiinno´staa edes tarkistaa.

Vierailija
12/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin se voitaisiin kirjoittaa myös Halla-Aho. Ei kaikki ole niin perehtyneitä tyyppiin, että kiinno´staa edes tarkistaa.

Totta, suurinta osaa ei vois vähempää kiinnostaa tarkistas onko se sukunimi kaksosanen vai ei.

Vierailija
13/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samantyylinen sukunimi. Sen oikeinkirjoitus on useille äärettömän vaikeaa. Ja ei, se ei ole pikkuvirhe tai tyyliasia. Se on ihmisen nimi! Ei Maijaa kirjoiteta "Marja" tai Mikkoa "Mika". Ei toisen nimen kirjoitusasua voi muokata mieleisekseen.

Vierailija
14/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en määkä tajuu, helppoo ku heinänteko

Hallalaho

Vierailija
15/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi halal-aho

Vierailija
16/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Hallaaho pyrkii puheenjohtajaksi ja yksi lapsikin tullut lisää.

Vierailija
17/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tiedä mikä sen ihmisen sukunimi on. En ole sitä kirjoitettuna nähnyt. Enkä ole pysähtynyt miettimään onko se Halla-aho vai Halla-Aho. Mitä väliä, hä?

Vierailija
18/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole Halla-Aho. Kyseessä ei ole yhdysnimi vaan nimi, jossa on kaksi samaa vokaalia peräkkäin -- kuten linja-auto.

Satojen kommenttien ketjuihin tämä tulee jatkuvasti väärin. Mikä mättää?

Onko kyseessä vain silkka tyhmyys? Tuskin joka toisella on jotain vakava-asteista diagnosoitua hahmotushäiriöitä?

Siksi, että se VOISI olla myös yhdysnimi. On olemassa Hallaa, on Ahoa, on Halla-Ahoa ja Halla-ahoa.

Se, että et tiedä tätä, on isompi sivistyksen puute kuin se, että ihminen, jolle ko. poliitikko on evvk, ei satu tietämään, kummasta vaihtoehdosta on kyse, yhdyssanasta vai yhdysnimestä.

Mä ymmärrän, rajak.ille mies on messias, ja siten tuntuu käsittämättömältä, etteivät kaikki ole kovin kiinnostuneista hänestä ja tiedä kaikkia yksityiskohtia alkkarien kokonumerosta lähtien...

Vierailija
19/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samantyylinen sukunimi. Sen oikeinkirjoitus on useille äärettömän vaikeaa. Ja ei, se ei ole pikkuvirhe tai tyyliasia. Se on ihmisen nimi! Ei Maijaa kirjoiteta "Marja" tai Mikkoa "Mika". Ei toisen nimen kirjoitusasua voi muokata mieleisekseen.

Mun ulkolaiset työkaverit kirjoittaa hyvin usein mun nimen väärin, mutta ei se mua haittaa, lähinnä naurattaa.

Vierailija
20/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla-aho

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi