Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat vanhemmat suosii siskon lapsia

Jeoajeoajee
27.05.2017 |

Asutaan toisella puolen Suomea lasten mummulasta ja muusta perheestä, käydään kuitenkin aina muutamia kertoja vuodessa siellä. Mummolaa lähellä asuvat lapsenlapset käyvät säännöllisesti yökylässä ja hoidossa mummolassa, ja muutenkin viettävät aikaa siellä.
Noh, minulla on työntäyteinen kesä tulossa ja miehellä on ulkomaanreissu tulossa. Siksipä tarvitsimme kahdeksi päiväksi lapsille hoitopaikkaa, ja kysyimme hyvissä ajoin talvella jo vanhemmiltani, olisimme siis vieneet heidät mummolaan.
Ei sopinut heille, ei edes sanallakaan voivotellut että harmi kun ei sovi, ei vaan sopinut kun muutenkin kiireistä. Ja ei siis töistä johtuvaa eikä mitään, kotona ovat sen ajan. Ja olimme järjestäneet muuten hoidon tuoksi ajaksi, kyse oli vaan noista kahdesta päivästä. Lapset kovasti haluaisivat mummolaan käymään kun viimeksi yli puoli vuotta sitten ovat sinne päässeet.

Ja nyt sitten taas siskon lapset ovat mummolassa viikonloppua viettämässä. Niinkuin olivat edellisenäkin viikonlopun.

Reilua? :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua meilläkin. Oma sisko hoidattaa koko kakaralaumaansa  vanhempiemme luona. Lisäksi hän hyödyntää vanhempiamme taloudellisesti todella häikäilemättömättömästi.  Sisko on työtön yh ja lapset tehty vain sosiaalituen takia. Ja tämä on vielä valitettavasti tosi tarina.

Vierailija
2/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettet kerro ihan kaikkea. Millaiset välit sinulla on vanhempiisi? Ovatko lapsesi tottelemattomia riiviöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  koskaan en oo vanhempien kanssa riidellyt, jopa ylikiltti lapsi oon aina ollut. Lapset 5v ja 6v, hyväkäytöksisiä ja helppoja. 

Vierailija
4/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi vuoteen käymään, en soittelisi, en ehtisi puhua puhelimessa kun on kiire.

Vierailija
5/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en menisi vuoteen käymään, en soittelisi, en ehtisi puhua puhelimessa kun on kiire.

Tätä oon ajatellutkin, kun soittaminen ja yhteydenpito muutenkin on kyllä minusta lähtöisin aina. Että turhaan edes suuttuu, nyt vaan on pitämättä yhteyttä siihen saakka että siellä jotain hoksaavat :( Mutta harmittaa vaan niin paljon kun huomaa että oikeasti eivät voi lapsenlapsia tasaisesti huomioida, tai ylipäänsä ikävöi kauempana asuvia. 

ap

Vierailija
6/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ollut samanlainen. Nyt lapset isoja jo.

Vierailija
7/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta tuollaisessa tilanteessa on tasapuolisesti huomioida. Toisia näkee kaksi kertaa viikossa, toisia kaksi kertaa vuodessa...

Väkisinkin kiintymyssuhde kehittyy lähellä asuviin lapsenlapsiin. Kaksi kertaa vuodessa nähdyt lapset ovat isovanhemmille liki vieraita. ) :

Luulisi silti, että olisivat auttaneet hädässä. Varsinkin, kun ette ilmeisesti useinkaan apua pyydä. Sitä pidän törkeänä käytöksenä. Omaa perhetta/sukua pitäisi aina auttaa.

Vierailija
8/8 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väli poikki, parempi lapsillekin. Kyllä ne vaistoavat, että eivät ole tervetulleita. Ja ei siis kannata sieltä sairasvuoteeltakaan sitten apuja soitella vanhempien, niin makaa kuin petaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme