Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää lapsen opettajan syytöksiä..

Vierailija
27.05.2017 |

Opettaja ei ole koskaan ollut tasapuolinen ja vaikka tikulla kaivaa lapsestamme syyn joka asiaan. Jos joku lyö lasta ja lapsi lyö takaisin, niin rangaistus tulee takaisinlyöjälle. Pari poikaa haukkuu ja uhittelee ja kun lapsemme reagoi, niin hän on kiusaaja ja ongelma. Opettaja sanoo pojalle luokan edessä vähätteleviä kommentteja. Jos on vaikka tehnyt vähän extraa läksyjä, tokaisee vain jaa. Ja sitten vieressä istuvaa kehutaan samaan syssyyn. Sanoo lastamme toisten kuullen luokan ärsyttävimmäksi oppilaaksi.

Opettajan kanssa keskustelu ei tuota tulosta. Hän on mielestään niin tasapuolinen kuin pitääkin. Ja syy on pojassamme ja piste. Poika itkee kotona jatkuvasti, kun häntä ei kuunnella yhtään. Kyykytystä vaan ja jos ei tee niin kuin yllytetään, niin sitten kiusaajat menee kertomaan omia versioita opettajalle ja taas tulee rangaistus. Kun poikamme on niiiin ärsyttävä..

Olen yrittänyt neuvoa lasta, että asioihin ei mennä mukaan, käännä selkä ja lähde pois. Mutta sitten tullaan takaapäin tönimään tms. Poika hermostuu ja tönii takaisin tai kiroaa kuin mettiäinen ja taas on ongelma pojan kielenkäytössä. Ei siinä, mistä tilanteet saa alkunsa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuvata ilman kuvattavien lupaa.

Harhaluulo. Julkisella paikalla tai missä tahansa saa kuvata vrt journalistit. 

Vierailija
42/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi käytöksessä on myös vikaa. Kiusaamiseen pitää puuttua, mutta ei ole oikeen että poikasi lähtee mukaan tappeluun. Omalla pojalla on ollut paljon kiusaamista ja ikinä ei ole takaisin lyönyt. Vaan aine mennyt kertomaan opettajalle niinku on opetettu. Ja lopulta kiusaaja joutui vaihtamaan koulua.

Anna lyödä viimeseen iskuun vai? Miksi pienen lapsen pitäisi ottaa väkivaltaa vastaan, KUN OPETTAJA EI TEE MITÄÄN?! Antaisitko itseäsi hakata niin kauan kuin toinen jaksaa TAI OMAA LASTASI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavatonta että opettaja kiusaa oppilasta. Ihan lähipiirissä oli tällainen, jätti esim. pienen tytön jälki-istuntoon ja "unohti" päästää pois. Tyttö istui luokassa kolme tuntia kunnes siivooja tuli luokkaan siivoamaan! Opettaja oli myös sitä mieltä että tytöllä on mt-ongelmia ja luonnevika ja mitä muuta. Siis 8-vuotiaalla! Opettaja itse paljastui mt-ongelmakeskeisiä. Ehdottomasti pitää ottaa rehtoriin yhteys ja kertoa tuosta epäoikeudenmukaisesta käytöksestä ja siitä, että opettaja nimittelee kaikkien edessä (luokan ärsyttävin jne). Opettaja kuulostaa täysin ammattitaidottomalta.

Herran jumala!

Vierailija
44/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sijaisuuksia tehneenä, olen huomannut, että on tyhmäoppialita, jotka eivät mielestään ole tehneet mitään, mutta ovat oikeasti todella raivostuttavia ryhmä kiihottajia. Sijaisena tämä tulee erityisesti esiin, silä oppilaat aina hieman riehaantuvat oman opetajan ollesa pois. Tällöin tulee monet piirteet erityisen hyvin esiin. 

Itse uskoisin ensijaisesti opettajaa ja koittaisin saada oppilaalla jotain tukea. Onko se jokin erityisryhmä vai jokin muu, sitä en arvaile tuntematt tilannetta tarkemmin.

Sen havainnon olen siis tehnyt, että tietyt ihmistyypit aina syyttävät muita. Itsessä ei ole vikaa, mutta saavat luokan sekaisin omalla käytöksellään. Ovat melko taitavia piilokiusaajia ja sanalla sanoen erittäin rasittavia ihmisiä, taisiis ihmisen alkuja. Yksi tällainen luokassa teettäää työtä kymmenen oppilaan verran, siis nimenomaan generoimalla ryhmään härdelliä ja olemalla kovaäänisiä oman edun esiin tuojia ja oikeuksiensa vaatijia. 

En tietenkään tiedä onko kyse aloitajan lapsesta. Hän voi olla hyvinkin herttainen ja kannustava ja hyvä toimimaan muiden kanssa, mutta tämä konkreettinen havaintoni viime vuosilta on yllättänyt itseäni kovasti.

Vierailija
45/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sijaisuuksia tehneenä, olen huomannut, että on tyhmäoppialita, jotka eivät mielestään ole tehneet mitään, mutta ovat oikeasti todella raivostuttavia ryhmä kiihottajia. Sijaisena tämä tulee erityisesti esiin, silä oppilaat aina hieman riehaantuvat oman opetajan ollesa pois. Tällöin tulee monet piirteet erityisen hyvin esiin. 

Itse uskoisin ensijaisesti opettajaa ja koittaisin saada oppilaalla jotain tukea. Onko se jokin erityisryhmä vai jokin muu, sitä en arvaile tuntematt tilannetta tarkemmin.

Sen havainnon olen siis tehnyt, että tietyt ihmistyypit aina syyttävät muita. Itsessä ei ole vikaa, mutta saavat luokan sekaisin omalla käytöksellään. Ovat melko taitavia piilokiusaajia ja sanalla sanoen erittäin rasittavia ihmisiä, taisiis ihmisen alkuja. Yksi tällainen luokassa teettäää työtä kymmenen oppilaan verran, siis nimenomaan generoimalla ryhmään härdelliä ja olemalla kovaäänisiä oman edun esiin tuojia ja oikeuksiensa vaatijia. 

En tietenkään tiedä onko kyse aloitajan lapsesta. Hän voi olla hyvinkin herttainen ja kannustava ja hyvä toimimaan muiden kanssa, mutta tämä konkreettinen havaintoni viime vuosilta on yllättänyt itseäni kovasti.

Opettajat, kasvattamisen ammattilaiset, selittävät kuinka ihminen vain olemalla ansaitsee joutua kiusatuksi. Olen huomannut, että moni opettaja ajattelee näin. Mitä ihmettä?

Vierailija
46/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koulussa oppilas, joka haistattelee opettajille ja muille oppilaille, lyö, haukkuu ja häiritsee jatkuvasti oppitunteja. Sitten me opettajat saamme kotoa viestejä miten kiusaamme oppilasta, kun olemme taas joutuneet poistamaan hänet luokasta tai pitäneet puhutteluja. Poika ei kuulemma edes kiroile.

Mietithän nyt tarkkaan uskotko poikaasi vai niitä, jotka päivittäin näkevät tilanteen koulussa.

Vierailija
47/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koulussa oppilas, joka haistattelee opettajille ja muille oppilaille, lyö, haukkuu ja häiritsee jatkuvasti oppitunteja. Sitten me opettajat saamme kotoa viestejä miten kiusaamme oppilasta, kun olemme taas joutuneet poistamaan hänet luokasta tai pitäneet puhutteluja. Poika ei kuulemma edes kiroile.

Mietithän nyt tarkkaan uskotko poikaasi vai niitä, jotka päivittäin näkevät tilanteen koulussa.

Eikö luokasta poistaminen ole kiellettyä jo? Aiheellisia valituksia.

Vierailija
48/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiellettyä, kunhan valvonta järjestetään. Vai pitäisikö sinusta 24 muun oppilaan kärsiä yhden perseilystä?

Vierailija
49/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiellettyä, kunhan valvonta järjestetään. Vai pitäisikö sinusta 24 muun oppilaan kärsiä yhden perseilystä?

Nimenomaan ei pitäisi! Ja ihan naureettavaahan koko kielto on, mutta näin minulle on selitetty tai siis opettajat ovat selittäneet. Ja nytkö sitä valvontaa yhtäkkiä pystytäänkin järjestämään?

Vierailija
50/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululla se ainakin onnistuu. Muista kouluista en tietenkään osaa sanoa. Muutamien oppilaiden kohdalla on erikseen sovittu kenelle työntekijälle soitetaan, jos oppilas jälleen pitää saada ulos luokasta. Jos esimerkiksi erityisopettaja tai kuraattori on vapaana, ottaa hän oppilaan valvontaansa. Viimeiseksi vastuu toki on rehtorilla. Mutta yksittäinen opettaja ei meillä onneksi tällaisissa tilanteissa jää yksin.

Vierailija
51/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koululla se ainakin onnistuu. Muista kouluista en tietenkään osaa sanoa. Muutamien oppilaiden kohdalla on erikseen sovittu kenelle työntekijälle soitetaan, jos oppilas jälleen pitää saada ulos luokasta. Jos esimerkiksi erityisopettaja tai kuraattori on vapaana, ottaa hän oppilaan valvontaansa. Viimeiseksi vastuu toki on rehtorilla. Mutta yksittäinen opettaja ei meillä onneksi tällaisissa tilanteissa jää yksin.

Kai sitä sitten jossain päin on asiat vielä hyvin. Olisinpa omina opiskeluaikoina ollut kyseisessä koulussa.

Vierailija
52/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta luokassa kuvaamisesta, mutta olin tässä juuri asentamassa yhdelle koululle valvontakameroita, niin ne piti asentaa siten, että ne eivät kuvaa yhtään luokkiin sisälle. Rehtori kävi vielä erikseen tarkastamassa, ettei ne kuvaa luokkia ja sanoi sen olevan kiellettyä. Ei tullut mieleeni kysyä, että millä perusteella ei saa kuvata.

Vierailija
53/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus on aivan sekava. Mistä sinä tiedät, mitä siellä koulussa tapahtuu?

Vierailija
54/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusopetus on avointa. Kuka tahansa saa mennä kouluun seuraamaan opetusta, kunhan ei häiritse. Jos sinä tai muu lapsen huoltaja, kummi tai joku muu läheinen ei pääse, niin palkkaa vaikka joku työtön päiväksi vahtimaan, mitä todellisuudessa tapahtuu.

Onko näin?

Vanhemmilla on siis oikeus käydä koululla seuraamassa opetusta?

Uskomatonta.

Itse joudun joskus hakemaan lasta koulusta hammaslääkäriin tai tuomaan unohtuneet urheiluvälineet kouluun kesken päivän:

koulun ulko-ovet on lukittu, myös virka-aikana.

Välitunnilla sain hyvin nopeasti kimppuuni kouluavustajan, joita nykykoulut vilisevät. Yksi niistä oli kyllin hävytön käskyttämään minua, oppilaan äitiä"panemaan se kamera pois",

kun kuvasin omaa lastani kiipelytelineellä lapsen omasta pyynnöstä, ennenkuin lähdimme hammaslääkäriin.

Tällaisia täysin kouluttamattomia kouluavustajanhihhuleita siellä sitten "opettaa" ja neuvoo lapsia.

Voisinko siis tuosta vaan ilmoittaa tulevani luokkaan vähän katselemaan?...

No jos joku kadulta tullut heppu olisi ruvennut kuvaamaan tyttöäsi kiipeilytelineessä niin olisit täällä itkemässä miksei koulu estänyt kuvaamista ja miksei välituntivalvonta toimi.

Välituntivalvoja ei ole todennäköisesti edes tiennyt että sinä olet lapsenhuoltaja kun on puuttunut asiaan.

Vierailija
55/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavatonta että opettaja kiusaa oppilasta. Ihan lähipiirissä oli tällainen, jätti esim. pienen tytön jälki-istuntoon ja "unohti" päästää pois. Tyttö istui luokassa kolme tuntia kunnes siivooja tuli luokkaan siivoamaan! Opettaja oli myös sitä mieltä että tytöllä on mt-ongelmia ja luonnevika ja mitä muuta. Siis 8-vuotiaalla! Opettaja itse paljastui mt-ongelmakeskeisiä. Ehdottomasti pitää ottaa rehtoriin yhteys ja kertoa tuosta epäoikeudenmukaisesta käytöksestä ja siitä, että opettaja nimittelee kaikkien edessä (luokan ärsyttävin jne). Opettaja kuulostaa täysin ammattitaidottomalta.

Tapahtuiko miesopettajan toimesta pienellä koululla etelä-suomessa?

Vierailija
56/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisinta on pyytää rehtorilta luokanvaihtoa rinnakkaisluokalle. Se ei ole mikään ongelma näin lukuvuosien välissä. Jos sama jatkuu, vika on pojassasi.

Vierailija
57/57 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita opettajalle mahdollisimman objektiivinen kuvaus lapsesi kertomasta Wilmaan ja kysy, mitä asialle pitäisi hänen mielestään tehdä. Jos vastausta ei tule tai se on yhteistyöhaluton, sama viesti kuraattorille/rehtorille/viimekädessä kuntasi opetustoimeen, jolloin myös uhkaat jatkotoimilla mikäli asia ei etene. Valitettavasti "omatoiminen" kiusaamisen lopettaminen tai lapsen siihen "opettaminen"  ei ole vaihtoehto, vaan voi johtaa molempien osapuolten entistä suurempiin ongelmiin. Joskus yksittäisen perheen ei auta kuin koulun vaihto sellaiseen, jossa aikuiset osaavat hoitaa ko.tilanteet ammattilaisen tavoin. Älä odota asiassa vuosia tai edes kuukausia. Varmista myös, että lapsesi näkee vapaa-aikanaan kavereita koulun ulkopuolella.Jos se on kalliimpi/kauempana sijaitseva harrastus, panosta nyt siihen silti. Jopa pikavipit on sen arvoisia jos ei muuten ole varaa.

Suoraansanottuna vituttaa te iänikuiset "aina on kaksi osapuolta"-vanhemmat ja opettajat. Minä koin nuoruudessani kaiken aina "vitsailusta" (asioita mitä kuka tahansa aikuinen pitäisi kunnianloukkauksena, mm. vaikutti arvosanoihin) varkauksiin, pahoinpitelyihin ja tosissaan annettuihin tappouhkauksiin asti. Ja kaikki painettiin villaisella sillä, että "kyllähän sinussakin on vikaa" ts. uskalsin haukkua idiootiksi tai jänistin kertoa koko totuutta kun asioista kuulusteltiin poliisityyliin - lukitsinko ihan varmasti kaappini tai sanoiko se ihan oikeasti tappavansa sinut x 10 tai niin monta kertaa, että vastasin hieman eri tavalla. Siis etsimällä etsittiin mitä tahansa syytä, miksi ei voi puuttua "kahdenkeskisiin riitoihin". Vasta kun yksi kiusaajista jäi verekseltään kiinni kun piti veistä kurkullani, alkoi tapahtua. Siinä vaiheessa peruuttamaton vahinko oli jo tapahtunut. Sekä minulle että kiusaajille. Eikä siinä jumalauta ollut kahta osapuolta. Minua. Kiusattiin.

Tietysti se sinun kullanmurusi kertoo kiusatulle, ettei sinua kukaan usko, koska olen niin kiltti ja uskottava kun aikuiset näkevät. Älä ole naiivi ja typerä, sillä kiusaamisen vähättely voi tuottaa vakavia vahinkoja myös sille kiusaavalle lapselle, ainakin jos et ota sitä vakavasti. Sillä minun kohdallani se meni niin pitkälle kuin meni tasan sen takia, että niiden ihmisten joiden olisi pitänyt olla vastuullisia, antoivat sen mennä liian pitkälle täysin omaa välinpitämättömyyttään. Olivat vaan töissä, enkä tarkoita että virkaa pitävienkään pitäisi tehdä loputtomasti ylityötä. Mutta asioihin pitäisi puuttua sentään sen verran, ettei sitä turhaa työtä tulisi - kiusatunkin uskominen ilman syyllistämistä jo alkuunsa pitäisi olla yksi niistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan