Miksi kampaajat eivät osaa työtään?
Kävin kampaajalla ja toiveena oli värjäys muutaman asteen tummemaksi kuin omat hiukset. Ei luulisi olevan vaikeaa, mutta ei vain onnistu näemmä. Tuli juuri saman väriset kuin oli tullessakin???
Minulla on ohuet hiukset, jotka saan itse näyttämään suht koht runsailta kun käsittelen niitä. Alan ammattilainen siinä ei onnistu sitten millään.
Joka kerta kampaajalta lähtiessä hiukset ovat päänpintaa pitkin lähmityt ja täysi kaikenmaailman aineita tönkkönä.
Melkein kädestä pitäen pitäisi ohjeistaa - ammattilaista - miten hiuksiani tulee käsitellä.
Eivätkö he päivät pitkät käsittele erillaisia hiuksia, joten luulisi jotain oppivan jo käytännössä. jos opiskeluaika tuli vietettyä muissa harrastuksissa?
Ammattiylpeyttä kyllä riittää mutta ei taitoa siihen ammattiin.
Tästä lähin en tule näiden palvelua / rahastusta tyhjästä tarvitsemaan - hoidan homman itse.
Kommentit (29)
Nyt keskustelu kääntyikin kampaajien ja rakennusmiesten palkkaukseen, kun kyse oli TYÖNJÄLJESTÄ sekä AMMATTITAIDOSTA.
Rakennusmiehillä ja kampaajilla se on nykyään samaa tasoa eli johtopäätöksenä huonoon palkkaukseen taitaa olla että palkka on kohdallaan.
Olen opettanut vuosien aikana yhden kampaamon pari kampaajaa leikkaamaan haluamallani tavalla. Minulla on ohuehkot hiukset, jotka saa helposti roikkumaan siivottomina, jos niitä ei leikkaa oikein malliinsa.
Pari kertaa sitten onkin ollut joku sijainen leikkaamassa, ja olen aikani yrittänyt opastaa, mitä haluan, niin olen lopulta tullut siihen tulokseen, että pääsen vähimmin vaurioin, jos parantelen leikkausta kotona itse. Leikkasin hiukseni takaa kahden peilin avulla haluamallani tavalla.
Sitten seuraavalla kerralla sanoin kampaajalleni, että olen leikellyt hiuksiani itse. Kampaaja luuli, että olin leikannut otsatukkani kun se oli niin epätasainen, vaikka otsikseen en ollut koskenutkaan. Takaa oli kai sitten ihan hyvin leikattu.
Puhumattakaan siitä, että asiakkaiden toiveita ei usein kunnioiteta.
No eipä kunnioita kyllä kaikki raksamiehetkään.
Vierailija kirjoitti:
Muosta en tiedä, mutta mulla on ainakin aivan loistava kampaaja. Onkin aina ihan täyteen buukattu, pitää varata aika pari kuukautta ennen kun haluaa mennä.
Se onkin näin juuri siksi että hyvät kampaajat ovat todellisia harvinaisuuksia.
Syy varmaan se että ammatti vaatii lahjakkuutta mutt alalle pääsee kuka vain.
Jos joutuu kampaajaa opettamaan, niin eikö se laskutuskin sitten toimi toistepäin eli kampaaja maksaa.
Tunnen henk.koht. muutaman kampaajan,kukaan heistä ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Aina syy on asiakkaassa kertomustensa perusteella, koskaan ei ole itsessä vikaa...
Kuinka nämä kampaamot ylipäätään pystyvät toimimaan jos n. 80% asiakaskunnasta kokee saavansa huonoa palvelua? Pakosta kai uhmiset käy, koska jotainhan niille hiuksille on tehtävä...!
Mulla on loistava kampaaja. Hän ei pysty ottamaan uusia asiakkaita ja uuden ajan varaan aina edellisellä käynnilläni.
Mulla on huonojakin kokemuksia kampaajista ja löydettyäni hyvän, pidän lujasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nämä kampaamot ylipäätään pystyvät toimimaan jos n. 80% asiakaskunnasta kokee saavansa huonoa palvelua? Pakosta kai uhmiset käy, koska jotainhan niille hiuksille on tehtävä...!
Ne jotka eivät nettiin kirjoita ovat suurin asiakaskunta, nimittäin ne eläkeläismummot jotka ovat kampaamoissa vakkareita. Suuri osa heistä on tyytyväisiä iänikuiseen permikseen ja sävyväriin...
Eroja on silti: Raksamiehet eivät tarvitse liiketilaa, maalit ja tasoitteet jne maksaa asiakas, riippuen alasta ainoat hankinnat ovat koneet ja tarvikkeet.
Kampaajahinnasto riippuu paikkakunnasta. Pelkkä leikkaus ei yleensä paljoa 30-40 euroa ylemmäs nouse ja voi viedä silti lähemmäs tunnin pesuineen kaikkineen.