Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuoliso haluaa kanssani seksiä lähinnä silloin, kun hän on ollut juhlimassa kavereidensa kanssa

Vierailija
27.05.2017 |

Tulee siis kännissä ja kiimaisena kotiin. Seksi on kyllä hyvää aina, mutta tavallaan olen kuitenkin ehkä hieman harmissani, että hän ei enää nykyisin halua sitä selvin päin juuri koskaan. Olemme olleet yhdessä viitisen vuotta, ja tilanne on ollut tällainen parin viimeisen vuoden ajan (olemme n. 25-vuotiaita). Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta puoliso on molemmilla kerroilla kääntänyt asian niin, että minä syyllistän häntä, joten keskustelu ei ole edennyt mihinkään.

Onko tämä yleistä, ja minä vain harmittelen turhasta, vai mitä mieltä olette? Tilanteen pitkittyessä on tullut mieleen sellainenkin mahdollisuus, että hän ei ehkä enää kiihotu minusta ja on siksi kiimainen vain oltuaan koko illan baarissa kavereidensa kanssa keräämässä huomiota muilta miehiltä. Vai onko tämä mustasukkaisen miehen vainoharhaista kuvitelmaa vain?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä sitten aika vaikeaa jos ei asiasta voi edes keskustella te keskenänne.

Ja tää ei liity mihinkään, mut kuulostat jotenkin tosi symppikseltä 😃

Mutta kyllä, naisella seksin haluamiseen vaikuttaa monta asiaa. Täällä asiaa voi vaan spekuloida av-mammojen kesken,mutta ei tuollaisesta pelistä tule mitään jos ei suostuta kommunikoidaan keskenänne.

Itse laittaisin eukon ongelmineen vaihtoon ellei ole lapsia...

Vierailija
22/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vie estoja, mutta sanoit, että hän ei ole samalla tavalla kiihottuneessa tilassa, jos juotte yhdessä. Ainakin minulle kavereiden tapaaminen ja heidän kanssaan esim. tanssimassa käyminen ilman alkoholiakin muistuttaa, kuka oikeasti olen ja näen itseni hetken aikaa aivan erilailla. Arkisissa kuvioissa ja rutiineissa sitä alkaa samaistaa itsensä asunnon siisteystilaan, kumppanin nähdessään muistan edellisen riidan ja koen olevani kelvoton tyttöystävä, mutta kun käyn kavereiden kanssa muutaman tunnin aivan "eri maailmassa" jokusen tunnin, tulen kotiin kymmenen vuotta nuorempana. Alkoholi tähän lisättynä vapauttaa tietysti vielä vähän enemmän. Ja kyllä minä ainakin olen halukas, kun tunnen itseni teiniksi, muistan että maailmassa on muutakin kuin stressi ja sähkölasku, ja arki on hetkellisesti teljettynä jonnekin komeron perukoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta puoliso on molemmilla kerroilla kääntänyt asian niin, että minä syyllistän häntä, joten keskustelu ei ole edennyt mihinkään.

Onko teillä muutenkin noin huono keskusteluyhteys, vain onko tämä aihe poikkeus?

Ensi kerralla varaudu siihen, että nainen saattaa alkaa syytellä sinua ja tee rauhallisesti ja painokkaasti selväksi, että et syyllistä, mutta aiheesta on puhuttava. Puhuminen saattaa muuten myös onnistua helpoiten esim. parin viinilasillisen jälkeen.

Ja kun täällä on nostettu esiin, että naisesi ehkä kiihottuu saamastaan huomiosta, niin miten on, huomioitko/kehutko häntä paljon?

Vierailija
24/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi vie estoja, mutta sanoit, että hän ei ole samalla tavalla kiihottuneessa tilassa, jos juotte yhdessä. Ainakin minulle kavereiden tapaaminen ja heidän kanssaan esim. tanssimassa käyminen ilman alkoholiakin muistuttaa, kuka oikeasti olen ja näen itseni hetken aikaa aivan erilailla. Arkisissa kuvioissa ja rutiineissa sitä alkaa samaistaa itsensä asunnon siisteystilaan, kumppanin nähdessään muistan edellisen riidan ja koen olevani kelvoton tyttöystävä, mutta kun käyn kavereiden kanssa muutaman tunnin aivan "eri maailmassa" jokusen tunnin, tulen kotiin kymmenen vuotta nuorempana. Alkoholi tähän lisättynä vapauttaa tietysti vielä vähän enemmän. Ja kyllä minä ainakin olen halukas, kun tunnen itseni teiniksi, muistan että maailmassa on muutakin kuin stressi ja sähkölasku, ja arki on hetkellisesti teljettynä jonnekin komeron perukoille.

Tämä oli hyvä pointti. Mutta onko se silti ok, jos haluttaa vain sen baari-illan jälkeen? Voisiko arkeen sen oman kumppanin kanssa saada mahtumaan jotain, mikä saa samalla tavalla unohtamaan aikuisuuden velvolliusuudet hetkeksi?

Vierailija
25/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee siis kännissä ja kiimaisena kotiin. Seksi on kyllä hyvää aina, mutta tavallaan olen kuitenkin ehkä hieman harmissani, että hän ei enää nykyisin halua sitä selvin päin juuri koskaan. Olemme olleet yhdessä viitisen vuotta, ja tilanne on ollut tällainen parin viimeisen vuoden ajan (olemme n. 25-vuotiaita). Olen pari kertaa yrittänyt ottaa asian puheeksi, mutta puoliso on molemmilla kerroilla kääntänyt asian niin, että minä syyllistän häntä, joten keskustelu ei ole edennyt mihinkään.

Onko tämä yleistä, ja minä vain harmittelen turhasta, vai mitä mieltä olette? Tilanteen pitkittyessä on tullut mieleen sellainenkin mahdollisuus, että hän ei ehkä enää kiihotu minusta ja on siksi kiimainen vain oltuaan koko illan baarissa kavereidensa kanssa keräämässä huomiota muilta miehiltä. Vai onko tämä mustasukkaisen miehen vainoharhaista kuvitelmaa vain?

Aivan samanlaista on meidän seksielämämme, ihan samanlaista. Neljä vuotta yhteiseloa takana.

M30

Vierailija
26/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suhteessani se haluton osapuoli, ja ymmärrän hyvin, että puolisosi saattaa kokea keskusteluyritykset syyllistämisenä. Ja minä siis haluaisin olla halukas ja villi, mutta yleensä en ole, vaikka kuinka koettaisin viritellä itseäni tunnelmaan. Ikävintä on, kun kerrankin jokin asia tai tekeminen saa minut rentoutumaan ja haluamaan, seksiä on ja se on mielestäni hyvää, niin jälkikäteen siitä herää puolisolle kysymyksiä.

Yleensä olen tuollaisen "estottomuuskohtauksen" jälkeen todella ylpeä itsestäni ja haluaisin vain nauttia siitä, että onnistuin työntämään estot syrjään ja meillä oli puolisoni kanssa kivaa ja ihanaa seksiä. Mutta yhtäkkiä puoliso käy päälle kysymyksineen ja tämä tunne kääntyykin syyllisyydeksi siitä, että kun sitä estotonta seksiä ei ole useammin. Näin käy helposti, vaikkei puoliso tarkoittaisikaan syyllistää. Halukkaan on hankalaa ymmärtää halutonta, ja keskustellessa konflikteja tulee siksi helposti. Halukas todennäköisesti kuvittelee vian olevan jossakin aivan muualla kuin missä se oikeasti on, ja tilannetta on hankalaa selvittää.

Vierailija
27/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma toisinpäin eli mies haluaa yleensä seksiä vain oltuaan ulkona ja juotuaan alkoholia. Hän on pitkään tehnyt 60-70 -tuntisia työviikkoja ja on yleensä todella väsynyt arki-iltaisin. Katsoo hetken telkkaria ja nukahtaa. Ymmärrän häntä toisaalta, koska en minäkään uupuneena varmaan jaksaisi harrastaa seksiä.

Jos seksiä on arkena, se on aina minun aloitteestani. Vkloppusin käymme joskus yhdessä ulkona tai mies käy kavereidensa kanssa ja sen jälkeen hän tekee usein aloitteen seksiin.

- N 28

Vierailija
28/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan uhraat aikaasi ja energiaasi miettimällä miksi.  Vastaus on hyvin helppo ja löytyy peiliin katsomalla.

Enkä todellakaan tarkoita ulkonäköäsi tai ulkoisia avujasi. Tarkoitan kateissa olevaa itsetuntoasi. Itseluottamuksesi on täysin kateissa ja olet "alistunut kohtaloosi" todennäköisesti naisesi menettämisen

pelossa. Valitettavasti vaan tuo alistuminen ja kaiken hyväksyminen yhdistettynä heikkoon itsetuntoon tulee johtamaan eroon mikäli sama meno jatkuu. Eihän kukaan nainen halua olla saati naida mustasukkaisen miehen kanssa joka ei aseta hänelle mitään rajoja, ei kykene antamaan positiivista huomiota ja jonka kivekset ovat kadonneet. Mikäli haluat riutua mustasukkaisuudessa ja suhteenne jatkuvan max vuoden, jatka samaa rataa. Mikäli haluat parannuksia, kaivat ensimäiseksi jostain takaisin kadonneet kiveksesi, istutat naaraasi alas ja otat asiat puheeksi! Et yritä, vaan otat! Kerrot suoraan mikä on mättänyt, miksi et ole kyennyt antamaan hänelle tarpeeksi rakkautta, hellyyttä, huomiota, iloa. Kerrot suoraan turhista, tyhmistä, mustasukkaisista ajatuksistasi etkä jumalauta kertaakaan syyllistä naistasi kiihottuneena kotiin tulemisista, muiden miesten antamasta huomiosta jne. Eihän mikään ole sen hienompaa kuin oman rakkaan kotiintulo kiihottuneena ja muiden miesten antama huomio kannattaa ottaa kohteliaisuutena! Ainakin itselleni olisi aivan kammottava tilanne jos muut miehet eivät kiimaisina katsoisi rakkaani pitkiä jalkoja ja täydellistä persettä. 

Vierailija
29/29 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäydyn juuri noin. Olen selvinpäin tosi estoinen seksin suhteen, jotenkin vaan mietin koko ajan miltä näytän, miltä tämän nyt pitäisi tuntua, pitäisikö nyt koskea tuonne jne, siis suoritan tilannetta. Mutta alkoholi vie estot ja halu tulee voimakkaammin esille. Sitten kun ollaan kavereiden kanssa ulkona, se muiden miesten huomio saa aikaan sen, että uskon olevani haluttava (mies ei sitä koskaan sano, enkä todellakaan tunne itseäni haluttavaksi). Koska en halua ketään muuta miestä, yöllä olen heti kotiinpäästyäni vielä niin itsevarma, estoton ja halukas. Mutta kyllä se seuraavaan päivään mennessä on hävinnyt ja olen taas oma estoinen itseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme